HELP, ze hebben mijn kinder verwisseld geloof ik....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje8108

    Leeuwtje8108 Fanatiek lid

    8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Zo herkenbaar dit.
    Echt de laatste tijd is ie soms echt onuitstaanbaar. En dat schreeuwen. pfff , ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Al denkt oppasoma van wel ;)
    Op de psz kreeg ik vanmorgen ook al te horen dat hij zo geschreeuwd had vanmorgen. ja ik weet het doet hij thuis ook. gisteravond omdat hij uit bad moest voor aan te kleden. Ik heb een kapsalon aan huis en was aan het werk.kon het hele ritueel horen schaamde me voor mijn kant.
    Hoop dat het snel overgaat. de slecht eten fase zijn we sinds een weekje vanaf. hoop dat het zo blijft , nu de rest nog. mss als de man met de witte baard terug is naar spanje dat dan weer wat rust komt. Hij is sindsdie er is ook al vroeg wakker s'morgens. normaal niet eruit te krijgen.
    In ieder geval sterkte allemaal. Tip heb ik dus ook nog niet.
     
  2. Mirro

    Mirro Fanatiek lid

    27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Pffff... Wat een opluchting om dit allemaal te lezen. Hier ook zo'n schatje ;)
    Maar helaas niet met vlagen, het is echt van s morgens vroeg tot hij in zn bedje ligt.
    Sterkte allemaal!
     
  3. dreumesmama

    dreumesmama Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.723
    0
    0
    Mijn dochter heeft dit ook gehad op die leeftijd en.... Het gaat over!!!
    Juist op het moment dat ik het echt niet meer zag zitten ging het beter.

    Niets werkte, ook straffen niet. Alleen negeren maakte nog weleens indruk.
    En duidelijk zijn, nee is nee en niet misschien of later toch wel.
     
  4. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    herkenbaar ;)

    Ik geloof dat het echt de november/decembermaand is ;) sint-maarten, sinterklaas, kerst, oud en nieuw ;) die kleine koppies moeten veel verwerken he. Mijn zoon is momenteel ook heel brutaal.

    -Hou je mond mama
    - Ga jij maar weg mama.
    -zeg ik Nee dan is het huilen (lees brullen en razen)
    -Corrigeer ik iets hoor ik: echt wel of echt niet.

    Pffff ook hier is het momenteel een strijdt, ik word er moe van ook omdat ik het alleen moet doen (alleenstaande moeder). Mijn zoon kan heel zenuwachtig zijn heb ik ontdekt, vertel ik hem dat we iets gaan doen Bijv. naar sinterklaas/bos/speeltuin e.d. dan wordt hij heel druk en brutaal. sinds ik dit weet zeg ik niks meer en ga gewoon en gaat het stukken beter. zaterdag vieren we sinterklaas op mijn werk, mijn zoon weet van niks nog en ik vertel het pas in de auto als ik er heen rij ;) werkt hier goed dan kan hij zich niet opwinden en zenuwachtig maken en dit maakt hem een stuk rustiger. ook schoen zetten werkt zo. 1e keer schoen zetten: ik ga wel wachten mama op sinterklaas met als gevolg niet willen slapen. Ik zeg niks meer en hij mag hier zaterdags zijn schoen zetten dus ik zet zijn schoen neer als hij op bed ligt en doe er een cadeau in ;) Zo slaapt hij dus wel en maakt zich niet zenuwachtig ;)
    -
     
  5. mejosje

    mejosje Fanatiek lid

    26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Wij moeten dee fase nog krijgen... maar... en heb p1 goed gelezen en de rest nog niet... maar je kan de sint ook gebruiken (wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe) Bosje takjes gaan verzamelen, bij elkaar binden en in de schoen stoppen als ze haar schoen wel wil zetten en dus ook verwacht iets te krijgen. Misschien dat ze het eerst niet snapt, maar dan kan je het uitleggen dat sint en piet kennelijk niet vinden dat ze zich lief gedraagt. Dan aanmoedigen om lief te gedragen en nog een keer een schoen zetten... heeft ze zich inderdaad goed gedragen dan een kleine beloning natuurlijk :)
     
  6. mejosje

    mejosje Fanatiek lid

    26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    weet niet of dit pedagogisch verantwoord is... maar misschien levert het wel een goede dag op of iets van bewustzijn!
     
  7. Moon28

    Moon28 Niet meer actief

    Onze kinderen hebben het moeilijker dan wij in deze fases. Dat houd ik me telkens voor. Consequent en geduldig blijven hoe moeilijk ook en soms zelf even weglopen van een dergelijke situatie om nadien rustig verder té kunnen met corrigeren.
    Sint en piet aanpak is niet eerlijk. Jij als ouder moet het oplossen en niet een sint of piet. Laat dat géén extra druk zijn voor je kind maar ontspannen zoals het hoort. Het gedrag wat kind vertoont is wat je niet wilt zien dus zorg dat óók jij niet dát gedrag vertoont.
     
  8. mejosje

    mejosje Fanatiek lid

    26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Daar ben ik het mee eens hoor... zoals ik al zei: ik weet niet of het pedagogisch verantwoord is!
     
  9. Oreomama

    Oreomama Actief lid

    19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    yep, dit herken ik. Helaas weinig aan te doen om het te voorkomen.

    Wat wij wel doen is:
    Goed en lief gedrag wordt extra beloond door ons: met kusjes, heel veel knuffels en gezellig iets samen doen bijv een extra boekje lezen of eendjes gaan voeren.

    Dwars gedrag negeren we meestal tenzij ze het echt bont maakt:
    - na 3x waarschuwing naar de gang.
    - Als dat niet voldoende heeft geholpen dan gaat ze naar de kamer en blijft daar tot ze uit eigen beweging naar beneden komt om sorry te zeggen. In de tussentijd heeft zij tot rust kunnen komen en wij ook.

    Succes!
     
  10. Moon28

    Moon28 Niet meer actief

    Bedoelde niet jouw stukje ;) kijk als een kind dwars/brutaal is met schoen zetten neem je na enkele.waarschuwing de schoen af want blijkbaar heeft het kind er dan geen zin in en dát is iets wát op dat moment gebeurd. Maar dreigen met iets leuks wát komen gaat is geen straf maar pesten vind ik. Als mijn kind dwars is en blijft na talloze keren waarschuwen zet ik der even apart en als ze daarna.doorgaat neem ik der even af waar ze mee bezig is en gaan over op ander speelgoed of knutsel. Blijkbaar lukt of zint.der dan iets niet en proberen we het later nog een keer.
     
  11. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Even door de zure appel heen bijten en hoe concequenter je bent en hoe duidelijker je bent hoe sneller dit weer over is (ervaring met nr 1 en 2 die nu 13 en 14 zijn)
    Maak ik me bij Wendy niet druk meer om (al is een meisje echt een kattekop zeg tjeeej!)
    Wil die aapies van jullie wel ruilen tegen die 2 ruzie pubers hier (oudste 2 dus). Maar alleen als je mn man er dan bij neemt (kan niet zo goed overweg met ruziënde pubers en doet er soms nog een schepje boven op...pfff)
    Een tip...Als je een manier van handelen doet doe dan ook maar EEN manier van handelen voor minstens een week. Anders is het voor je uk ook niet meer te volgen en dat komt het gedrag niet ten goede!
    Na 5 dec zal het wel weer wat rustiger zijn bij velen. En werkt de manier van aanpak ineens ook weer een stuk beter.
    Heb hier een dame die mept of krabt als ze gefrustreerd is (naast het gillen en schreeuwen en grote mond hebben) Die heb ik gister even bontefikaal op de tafel gezet op t randje zodat ze niet weg kon trekken en ik dr even goed toe kon spreken recht in dr gezicht.
    Ik probeer haar te vertellen dat ik begrijp dat ze boos is omdat wat zij wil nu even niet kan. En dat mag ook! Maar ze mag me niet slaan of krassen. En ze mag me laten weten dat ze boos is maar moet TOCH die jas aan (we moesten even een boodschap maar zij wilde liever kleien)
    Ik denk dat dat ook belangrijk is nu. Het benoemen van hoe ze zich voelen en er begrip voor tonen. Maar dan tegelijk begrip vragen voor het feit dat t nu even niet kan wat ZIJ willen.
    Daarna afleiden met als je nu even lekker mee boodschapjes gaat doen zonder ruzie dan mag je straks als we thuis komen even kleien.
    Was niet meteen over maar al STUKKE minder.
    OH en excusses maken en kus erop als ze ruzie maken dat helpt hier ook want tot dat niet gebeurt blijven wij ruzie hebben en kan/mag er niks ;)
     
  12. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

    Heeeeeeel herkenbaar! Ik word ook af en toe "stomme mama" genoemd.
    Hier is het vaak een teken dat ze grenzen nodig heeft. Dus dan maar even een strenge mama, maar dan houden we haar weer even een paar dagen/weken strak, zodat ze weet waar ze aan toe is.

    Meestal merken we daarna wel een hele ontwikkelingssprong in haar doen en laten hoor! We hebben net weer zo'n periode achter de rug maar werd er zelf ook zo verdrietig van. Vind er niks aan om steeds zo boos te moeten zijn, steeds te waarschuwen of straf te geven...:)
     
  13. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Alles even gelezen en wat ben ik blij dat het niet aan ons ligt :D

    Vooral dat brutale/weerwoord hebben, energievretend.
    En waar ik zelf vroeger zo'n hekel aan had, doe ik nu zelf ook:
    Omdat ik het zeg :$

    - waarom?
    - Jaahaa (dat toontje :x)
    - Neehee (ook op zo'n toontje)
    - Zeg ik toch!
    - Heb ik al gezegd
    - Ga ik niet doen
    - Ga weg stomme mama

    Haar bijnaam is nu: Juffrouw ongeduld!

    En dat gepiep overal en dan dat dramatische: Het lukt niet!!!!
    Oh ja...wij hebben af en toe echt een drama queen in huis! Compleet met het ter aarde storten met diepe uithaal, handen die in de lucht worden gegooid, dikke tranen en : Ik mag noooihoooooit wat!
    Dan denk ik 3 jaar!!! OMG 3 jaar!!!

    En vaak schiet ik ook gewoon in de lach, totaal onverantwoord, i know, maar dan heb ik het niet meer :D Dan stromen mij de tranen over de wangen van het lachen...Ach ja, **hetiseenfasehetiseenfase**
     
  14. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    :D;)
     
  15. Moon28

    Moon28 Niet meer actief

    haha net mijn meisje. Lig ook vaak dubbel maar ligt er wél aan wanneer en hoe, zal bij jullie vast ook zo. Moet kunnen hoor vind ik en die van mij lacht zelf daarna mee en gaat grappend verder met drama en hoogmoed. Neus in de lucht met een hoogmoedige "uuuh" :D
     
  16. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha...als ik jullie onderschriften allemaal zie....allemaal uit 2008 :D
     
  17. Miekje1979

    Miekje1979 Fanatiek lid

    23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook last van gehad. Heeft misschien met de baby te maken. Dat er natuurlijk veranderingen zijn. Hier ook een vervelend meisje gehad. Toen zoon geboren was, werd ze weer de oude. dus even geduld.
     
  18. Tokkel

    Tokkel Niet meer actief

    Hahahaha, heb even een paar stukjes terug gelezen. Heel herkenbaar.
    Hier ook zo'n lekkere pittige meid van inmiddels 4 jaar.
    Ik dacht dat het met 3 pittig was, maar toen ging ze naar school en werd ze verbaal nog even tien keer sterker dan ze al was.

    Ben vaak maar hardop aan het tellen in huis om even tot rust te komen, waarna ik van haar weer de opmerking krijg, mama waarom ben je hardop aan het tellen.

    Het is een lekker meisje hoor, maar ik zeg vaak tegen mijn man, volgens mij is ze toe aan een nieuw paar oren. Sinds haar broertje is geboren daagt ze ons nog meer uit.
    Omdat haar broertje veel zorg nodig heeft gehad begon zij dat ook op een hele negatieve manier te doen.

    Wat hier heeft geholpen, belonen. Ze kan hier nu elke dag op 4 punten stickers verdienen en als een velletje vol is, dan mag ze uit een mandje een kleine beloning kiezen (ballon, stickervel, enz enz) of een kaartje uitkiezen waar bijvoorbeeld op staat dat ze mag zeggen wat we gaan eten.
    En daarnaast bij negatief gedrag heeeeeeeeeeeeeel consequent zijn.
    Ik merk hier dat als ik even wat soepeler reageer dat dat op een harde schijf bij haar wordt opgeslagen en dan duurt het weer zo lang om het te doorbreken.
    Ik kies dan wel mijn momenten uit hoor. Heb geen zin om de hele dag politieagentje te spelen, dus ze gaat in de hoek als ik denk dit kan echt niet door de beugel.
    O ja, en de hoek wordt binnenkort een nadenkstoel (nooit gedacht dat ik die in het leven zou roepen), hebben ze ook op school en maakt veel indruk op haar. Klinkt ook wat positiever!

    Kost veel energie en zo'n kleine erbij is al pittig, dus ik geloof dat ik nu snap wat tropenjaren zijn!
     
  19. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Haha idd! allemaal rond dezelfde leeftijd, dus zal echt met de leeftijd te maken hebben dus ;)

    Ik herken Stomme mama ook! Mijn zoon heeft net iedereen en alles Stom genoemd! Ook zijn buurjongentje en die pikte dit niet en duwde mijn zoon om. zoon huilen en ja ik heb mijn zoon gezegd: kijk je mag niet stom zeggen tegen andere mensen dan worden ze boos. en sindsdien is het goed, hij heeft zijn lesje geleerd dus en begrijpt nu dat stomme ... zeggen niet mag en kan ;) Verder zou ik sinterklaas er niet bij gaan betrekken, sinterklaas hoordt een leuk feest te zijn veel kinderen worden bang voor sinterklaas als de ouders dingen zeggen zoals: dan krijg je geen cadeau's e.d.

    en de periode vloeken hebben jullie dat al gehad? Hier heeft mijn zoon het gehad haha, ik moest af en toe weg draaien als hij stond te vloeken om mijn lachen in te houden ;) eens zei hij: Govvedomme Opa jou auto staat scheef voor de garage! (over straat schreeuwen) Nou hou dan je lachen maar eens in ;) uiteraard heb ik het wel gecorrigeerd en nu is de periode afgelopen en hoor ik het woordje GVD niet meer gelukkig ;)
     
  20. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij hebben dat een periode met "shit" gehad. Toen kwam ik er achter dat k dat best wel vaak zeg, hahaha!

    En...mijn vriend heeft van die schoenen die ontzettend "klakken" op onze houten vloer. Ik kan me altijd vreselijk aan dat geluid ergeren, want op blote voeten stampt hij al ;)
    Maar ik riep/roep dus altijd: Doe die homo-hakjes even uit!

    Zrgt Julia, met mijn hakschoenen aan: kijk mama, ik heb je homo-hakjes aan...woops :)

    Behalve de "woede-aanvallen" etc etc, moet ik toegeven dat ik dit ook wel weer een hele leuke leeftijd vind. Vooral mijn vriend vindt het heerlijk!
     

Deel Deze Pagina