Iemand ervaring met schimmelinfectie schaamgebied, en niet willen poepen? (forlax)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door adi, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

    adi Niet meer actief

    Mijn dochter heeft nooit problemen gehad met poepen, ze drinkt veel en eet voldoende vezels. En normalitair heeft ze best normale poep.

    Maar sinds een paar dagen is het drama. Ze heeft rode uitslag rond de anus en vagina, ik dacht aan gewone uitslag. Dit blijkt een schimmelinfectie te zijn. Hiervoor moeten we nu Miconazolnitraat smeren.

    Maar nog erger is dat ze doodsbang is om te poepen! Ze krijgt vaak de neiging om te poepen, dan begint ze te huilen en roept 'mama, wil nie poepen', en ze houdt het op.
    Hierdoor wordt haar poep keihard, en als het eruit komt, heeft ze mega grote 'drollen' die haar anus behoorlijk oprekken. Nu heeft ze hierdoor ook een wondje, en ze bloedt bij het poepen.
    Vandaag echt behoorlijke drama gehad, overstuur meisje, die echt trillend in mijn armen heeft gepoept. Het was vreselijk om te zien!

    We zijn bij de ha geweest en hij heeft Forlax Junior voorgerschreven.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Maakt het de poep echt zachter? En wanneer begint het te werken?

    Iemand andere tips om haar wat makkelijker te maken?
    Die schimmelinfectie helpt ook niet, ik denk dat ze nu ook pijn heeft bij het plassen, want de urine prikkelt die rode plekjes.
     
  2. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Och wat zielig! Hier heb ik ook forlax gehad, heb het een tijd gebruikt en het werkt goed hoor! Eigenlijk binnen een dag zag je verschil in poep...ze moest dan gewoon meer en het was smeuiger. (wel eerst moest buikje leeg, dus eerst nog zo een knol idd....)

    Hier hielp het als ik zag dat ze vaak stond op te houden haar in bad te zetten net zolang totdat ze ging poepen...dan 'gleed' het wat makkelijker denk ik, want 9 van de 10 keer heeft ze dat ook gedaan! (wel die knollen, na de forlax was het wateriger, en deed ze dat neit meer)

    Ivm de schimmel...tsjah...de luier zal ook niet helpen of is ze al zindelijk? Misschien wat vaker even in bloot kontje laten lopen, zal niet zo makkelijk zijn met poepen...maar ewl goed voor haar onderkantje dan broeit het niet zo.
     
  3. adi

    adi Niet meer actief

    Antares, bedankt voor de tips!

    Dat van het badje zal ik onthouden. Ze is nog niet zindelijk, maar heeft vandaag heel vaak op t potje gezeten. Ze vraagt er vaak om, omdat ze wil poepen, en zo zit ze ook haar billen te 'luchten'.
    Poepen op t potje heeft ze dan niet gedaan.

    Ik hoop niet dat er nog meer van die knollen eruit komen, ze heeft nu echt een wondje bij haar sluitspier. Die zag ik vandaag zelf zitten, zo zielig!
    Ik ben gewoon bang dat ze haar endeldarm zo gaat beschadigen.
     
  4. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hoe lang is het nu geleden dat ze gepoept heeft? Hier was het om de 4a5 dagen een knol...nadat de laatste eruit was en ik al 2 dagen forlax gaf werd het veeeeel beter...bereid je wel voor op minstens 5 poepluiers per dag hoor...

    En ze zal het nog wel een tijd associeren met pijn...ook omdat het pijn doet! Dus niet te vroeg stoppen met de forlax ook al gaat het weer een tijdje geod, hier had ze meteen een terug val.....

    Heb het echt geleidelijk in een half jaar af moeten bouwen.

    Over het wondje, ik gebruik zelf bij wondjes en schrale billen aloe vera gel...dat is genezend, prikt wel bij het opbrengen!

    En vooral, goed smeuig houden de anus zelf....dan rekt het beter, dus veel en vaak creme erop smeren..of die gel!
     
  5. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Trouwens, als ze aandrang krijgt, haar idd in de zithouding houden (ze zal uit zelfbescherming haar spieren aan spannen en niet willen zitten als ze niet wil poepen) Deed ons meisje ook, we pakten haar dan op, en wrongen haar in de zithouding...meteen broek los maken tegelijk (was wel werkje hoor want ze stribbelde flink tgen.....)

    En vaak hielp dat om de knol er sneller uit te krijgen (later ging het wat makkelijker met de houding omdat ze door kreeg dat het minder pijn deed)

    Heel zielig...en zeker iets waar je heel sterke zenuwen zelf voor moet hebben, want als jij toont dat je het zo zielig vind..... Jij moet sterk blijven en zeggen dat ze moet (klinkt hard, maar anders kan het een heel drama worden)

    En de darm, daar hoef je je geen zorgen over te maken, die rekt wel mee!! Als ze maar eens per week of 1,5 week toch ontlast.... Anders word het zo hard dat het niet meer eruit kan.

    Ik heb hier ook wel toen het heel erg was een receopt voor klysma's gekregen...die kon ik dan als ze al 2 dagen niet had gedaan geven en moest ze wel...naast de forlax...zo kon ze ook niet te lang ophouden.

    ook heeel zielig....... snif...ben zo blij dat het nu veeeel beter gaat, ook al is ze nog steeds neit zindelijk...ze poept!
     
  6. adi

    adi Niet meer actief

    Antares, bedankt voor je uitgebreide reactie!!

    Ze heeft gisteren en vandaag gepoept, beide keren van die keiharde knollen, heel veel pijn en gillen erbij.
    dat is juist het vreemde eraan, ze poept gewoon elke dag. 2 dagen geleden had ze gewoon normale poep, niks aan de hand. En dan in 1x die omslag.

    Fijn die info over Forlax, ik dacht na 2-3 dagen vanaf te zijn, maar dat is dus niet zo. Gelukkig wilde ze het wel drinken.

    Waar haal je doe aloe-vera gel?

    Voor de schimmelinfectie moeten we de billen juist droog maken en poeder erop doen. Ik zal even kijken hoe ik dat kan combineren met juist vet houden van de anus..
     
  7. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Enkel een dotje op de anus...en poeder op de vagina... wat ik wel eens deed, weet dat het niet goed was, een dotje op de thermometer en die er een ieniminie stukje in doen en dan even voorzichtig draaien zonder druk. Zodat het ingangetje van de anus wat vettig werd.

    Heb dan wel nooit schimmeltje gehad bij dochterjte...dus dat maakt het idd wat moeilijker...

    Maar ja pijn meis, daar kunnen die kleintje heel hard op reageren.

    heeft ze misschien iets veranderd in haar eten, iets wat nieuw is en ze mogelijk niet goed tegen kan? Dat het zo een effect heeft op de hardheid?

    En idd, niet te snel ophouden met geven...het kan zijn dat jouw meisje het minder lang nodig heeft hoor!! (hier was het meer mentaal probleem, van ik wil niet dus ik doe het niet....) En dat het afbouwen ook veel korter kan (bv van 2 zakjes ofzo naar 1,5 per dag en dan 2 dagen en dan naar 1 per dag en dan 2 dagen enz enz...totdat je eigenlijk merkt dat het zonder ook goed gaat.

    Ik heb op het eind om de dag nog een half zakje, en dat ging zo goed dat ik het om de 2 dagen en dan steeds een dag extra eraf deed....en toen was het klaar! Heb het nu al weer een paar maanden niet gebruikt.

    Ik heb aloe vera gel van herbalife (mijn mama is distributeur)...maar ik denk dat je zoiets ook wel in een natuur winkel kan kopen. Of via internet ofzo...
     
  8. Madelief32

    Madelief32 Actief lid

    16 jun 2009
    196
    0
    0
    Och, dat is zo sneu! Wij hebben dat probleem met onze oudste ook al dik 1,5 jaar. Ze kon het gerust 9 dagen ophouden. Wat heb ik geleurd met lactulose en klisma's.... Ze houden het gewoon tegen hoor, zo pienter zijn ze. Mijn tip: goed laxeren, met forlax of iets dergelijks. En laat je ook begeleiden door en kinderarts of huisarts. We zijn nu zelf in de afbouwfase beland en het gaat nu goed. Wel nog stickertjes als beloning om ze goed te laten poepen, en af en toe heeft ze nog vieze onderbroekjes, maar het gaat al veeeeel beter. En dat wondje geneest wel, heel sneu. Sterkte!
     
  9. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    iemand hier had het ooit over lidocaïne zalf, haar zoontje had kloven in anus.dat is topikal verdovend spul wat ook in dentinox zit.als de pijn weg is poept ze misschien vaker zodat het weer op gang komt.
     
  10. adi

    adi Niet meer actief

    Belize is die vrij verkrijgbaar?
     
  11. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    lidocainezalf kun je gewoon krijgen bij de apotheek, ik gebruike altijd lidocaine vaseline voor mijn aambeien in de zwangerschap:)

    maar wat waar is waar... het spul werkt super :D
     
  12. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    en wat betreft de forlax, wij hebben het moeten gebruiken toen onze zoon in het ziekenhuis lag met een gebroken been, na 2 dagen werd het hier wel zacht, dus ik hoop voor jullie dat het gauw gaat werken
     
  13. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    de forlax werkt binnen een dag of 2 en dat maakt de ontlasting zachter. In overleg mag er ook - tijdelijk - meer dan 1 zakje per dag gebruikt worden. Lidocainezalf helpt inderdaad goed tegen pijn, maar weet effe niet of het ook kan bij open wondjes. Ik zou er niet te lang mee blijven worstelen, maar zo nodig snel een doorverwijzing vragen naar de kinderarts, want als ze structureel poep gaat ophouden ben je veeeel verder van huis. Nick is nu bij de poeppoli terechtgekomen vanwege poepproblemen en samen met hem was er ook een meisje dat poep ophield wat nu op 6 forlax per dag zat....brrr...
    Hopelijk is het snel over!
     
  14. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Mijn dochter zit ook aan de forlax, en ze vindt het super vies. Hebben jullie tips om het makkelijker weg te krijgen?
     
  15. adi

    adi Niet meer actief

    Foxter, ik doe heel klein beetje diksap (appel!) Erbij. Dat mocht van de ha.
     
  16. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Oke, dankjewel!
    Ik zie net dat mijn dochter geen forlax heeft maar Movicolon, ik zal maandag eens bellen of ik daar ook wat bij mag doen want het is echt smerig.
     
  17. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    volgens mij wel hoor, bij apotheek moet je vragen of dat geschikt is en zo. kijk het is ook met vaselineachtig ding en maakt het helemaal spoel daar beneden, en het gaat zo makkelijker. ik zou eerder deze gebruiken dan medicijnen die ontlasting zacht maakt. omdat het probleem op de plek oplost zonder darmen etc te beinvloeden.
     
  18. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Adi hoe ging het vandaag met je meisje?
     
  19. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Als je kijkt op poeppoli ed sites, zie je dat het "lui" worden van de darmen helemaal niet bewezen is zeg maar. Ik was daar namelijk ook bang voor.
    Hier ook een meisje wat helemaal panisch is door de harde poep, als ze voelt dat ze moet gaat ze huilen en ophouden, wat het alleen maar erger maakt..
    Met de laxeermiddelen hopen we te bereiken dat ze het op een gegeven moment niet meer op kan houden en zo opnieuw leert te poepen.
     
  20. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    @Foxter; movicolon mag ook met appelsap opgelost worden. Of je doet wat diksap toevoegen aan de oplossing.
    Bij movicolon is het belangrijk dat je ook veel vocht gebruikt door de verdere dag.
    Vocht is sowieso belangrijk om de ontlasting zacht te houden. Geef jullie kindjes heel veel drinken. Ik heb hier ook zo zitten aanmodderen bij mijn dochter. Vreselijk was het.

    @Adi; hier ook een meisje met schimmelinfectie. Ik smeerde ook miconazol maar had het idee dat het zijn werk niet deed. Het bleef vochtig en rood en soms rook het ook vies. Ik smeer nu 2 keer daags sudocreme. Nu heeft ze geen klachten meer. Maar ik smeer consequent.
    Op de anus zou je nog bepanthen kunnen smeren. Dat heelt ook snel. Of ook sudo natuurlijk. En verder veel laten drinken. Roosvice laxo kun je nog proberen.

    Heel veel succes
     

Deel Deze Pagina