Help! Ze jeukt....

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Antares, Apr 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hebben jullie kids ook veel bovenste luchtweg infecties?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel

Vigo heeft wel vaak bronchitis...

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

#23 Sensea, Apr 23, 2011
    Last edited by a moderator: Apr 23, 2011
    mijn dochter van 16 heeft zonneallergie en jeukt en krabt zich hier ook suf. wij hebben ook antihistamines maar die werken niet. ze heeft homeopatische pilletjes die nog een klein beetje werken. zonnebrand smeren helpt ook niet. smeren met bepaalde merken aftersun helpt een beetje.ze drinkt dan ook heel veel trouwens.( en eheeft het altijd heel snel warm ) vooral dat drinken,dat lees ik hier al vaker. en zeewater doet wonderen. als je het kan redden moet je een paar keer nar zee gaan en hem een aantal keer op die dag helemaal nat maken. en daarna witte kleding met lange mouwen aangeven. (absoluut niet in de zon laten blijven zonder bescherming van kleding met dat zout) voor de volgende dag een paar flessen meenemen naar huis. en thuis toch zoveel mogelijk uit de zon houden. over de luchtweginfecties. mijn dochter heeft de laatste tijd de ene "verkoudheid" of "griep" op de andere. volgens mij houdt het allemaal verband. het begint altijd hetzelfde, met keelpijn en niezen. alleen geeft ze het door aan ons dus het kan niet enkel alleen allergie zijn.

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo heeft ook Aerius gehad... Het deed wonderen voor zijn jeuk maar hij ging er gigantisch van hallicuneren :( Dat was zoooo sneu. Nu hebben we gisteren Xyzall gekregen. Ben benieuwd hoe dat gaat...

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn dochter heeft ook xzyzal gehad en nog 3 andere. ze geeft nog steeds de voorkeur aan de homeopatische. ze zegt dat die gewonen medicijnen niet helpen.( wel voor de uitslag niet voor de jeuk trouwens)

6. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Hoi, nacht ging wel! 1 keer wakker tussen half3 en half 4. Zetpi deed wonderen. Kijk vandaag hoe het gaat verder. En kom later nog wel ff reageren verder!

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    @ Antares, wat goed dat de nacht redelijk is gegaan! En gaat het aankomende nacht ook zo goed.

@ Lovely, Ik smeer de hormoonzalf alleen op haar handjes, maar echt helpen doet het niet, want het zijn nu gewoon open wonden. Pleisters plakken lukt ook niet, want de wonden zijn te groot en dan komt de plakrand erop en gaasjes blijven eraan vast kleven. Ben een beetje hopeloos nu!
    En N. heeft geen last van haar luchtwegen! (godzijdank!) Heeft k. daar zoveel last van?

Hier ziet N. er niet uit, haar benen zijn nu ook weer helemaal rood met bultjes! Ik was niet naar het strand zoals ik had bedacht, maar naar een meer, ik dacht die handen liggen zo erg open dat het ontzettend gaat prikken als ze in aanraking komt met water, maar ga het maandag (als het dan nog zo lekker is) wel proberen!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Klinkt als galbulten.

Heb je al iets gekregen?

Ik heb dat dus altijd met dit weer. Maar niet veel. 1 of twee bulten. En jeuken als een gek.
    Ik heb ook eczeem en allergieen.

9. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Hier heeft meisje ook veel last van bovenste luchtwegen, van haar half jaar tot bijna 2 aan de puffers gezeten en heel snel verkouden enz....

En ik hoop ook op een goede nacht vannacht! ze ging wel jeukend slapen nog...lag te schuren op het aankleedkussen. Hoop dat het niet te erg word weer, haar huid zag er weer rustig uit.

Niet meer rood bedoel ik dan, als ik haar vast pakte dan voel je gewoon de bobbeltjes....

Ooh wat zielig die handjes...

Iemand vroeg over de aloe vera gel, die heb ik van herbalife. Maar ik denk dat een natuurwinkel ook goede verkoopt (zorg ervoor dat het bijna 100% aloe vera is......dat is de beste)

Het is ook genezend, ik gebruik het bij luier uitslag...en dan is het binnen een dag weg. Ook bij wondjes en sneetjes en dat is ook vaak heel snel genezen!

Ik zou zeggen, probeer het...............

Groetjes,
    Miranda

10. LovelyDK

Het zijn hier eigenlijk een soort kippenvel bultjes all over en die beginnen te jeuken, hij krabt, het worden rode plakaten en dan begint het feest! :(

Hier onwijs veel last van voornamelijk oorontstekingen! Zijn neusamandelen zijn al een x geknipt vorig jaar & buisjes geplaatst en volgende week is hij weer aan de beurt :(

11. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    ja kippenvel...ze was idd al aan het klagen koud koud koud..terwijl ze gewoon warm aan voelde....

Maar op haar armen zat soort van kippenvel idd, en dat herkent ze! Dat zijn idd de bultjes en die worden grote vlakken als er over gewreven of gekrabt word...

Lovely, wat zielig zeg al weer amandelen knippen.....

(ff afkloppen!! ikzelf heb heeeeel vaak oorontstekeingen gehad, hoop toch dat meisje ze niet krijgt!!!)

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    @ Lovely, ah gos, wat zielig zeg! Ik had vroeger ook veel last van oorontstekingen, heb ook 2 of 3 maal mijn neus amandelen moeten laten knippen. Maar N. tot nu toe gelukkig niet.
    Ik was vroeger trouwens ook astmatisch en had ook veel allergien. (dieren, huisstofmijd ed. geen voedselallergie)

Hier vandaag weer extreem jeuk. Nu ook weer d´r romp! Het leek echt sinds zomer vorig jaar de goede kant op te gaan met eczeem. Wel jeuk, maar niet van die grote rode plekken. Nu met het mooie weer heel veel last!

@ TS hoe is het vandaag gegaan?

13. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    goed! ze kreeg vanavond weer jeuk, maar wat creme erop helpt wel wat. (aloegel)

Ze ligt nu op bed, eens zien hoe de nacht ging. Vannacht was ze wel wakker geweest, maar niet zo heel lang gelukkig!

14. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    lola, wat een zorgen kindje met exceem zeg....kan je daar echt niets anders voor krijgen? Want dit is geen doen zo! (ben je al bij een dermatoloog geweest?)

15. LovelyDK

Pfff nou hier is het dus echt bal... :( hij heeft zo'n onwijze jeuk, dat ik er nu alwéér mee samen wakker in bed lig! Heb het zo met hem te doen... Bah!

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    @ Antares, Ja echt enorm zorgenkindje zo met dat eczeem. toevallig 3 weken terug voor de 2e keer bij de dermatoloog en die zei doodleuk: Mevrouw, ik kan niets voor u dochter betekenen, want wij dermatologen zijn niet gespecialiceerd in kinderen. :$
    Ik kon er nog zeggen: had u mij niet kunnen bellen om dit te vertellen?
    Ik stond met mijn mond vol tanden.
    16 mei moet ik naar de eczeemverpleegkundige. Deze zijn laagdrempeliger en daar kan ik dus (als ik eenmaal ben geweest) ook mailen of bellen als de nood hoog is voor advies of een extra consult vertelde de dietiste... Maar ja, die intake duurt nog zolang en het is momenteel niet te houden.
    Net weer wat anti histamine gegeven. Klap op de vuurpijl is dat ze een enorme jaap heeft onder haar lip, ze is gevallen op de punt van een tafel waardoor ze een jaap heeft van 2cm bij 0,5. Maar kan niet gehecht of gelijmd worden door de plek. Op zich heeft ze daar niet zoveel last van, maar ze heeft zo'n jeuk aan haar gezicht dus als ze slaapt schuurt ze haar gezicht over het kussen dus hou mijn hart vast vannacht. Heb haar bij mij in bed gelegd!

Maar gelukkig dat het bij jou dochter nu wel ok gaat. Hopelijk blijft het zo gaan. Geef je nog die anti histamine?

@ Lovely, ik zocht dit topic en zag al voordat ik opende het tijdstip! :$ WOW, hoe is het verder gegaan vannacht? Heeft K. nog geslapen en hoe ging het vandaag?
    Is het bij K. nu ook erger nu het mooier weer is?

17. LovelyDK

Pff ja na 1.5 uur is hij weer in slaap gesukkeld! En nu slaapt hij nog niet :( morgenvroeg eerste werk ga ik de dermatoloog bellen, echt een GEWELDIGE arts!
    En ja nu het mooi weer is, is het zooooveel erger :( Hij voelt aan als 1 groot schuurpapiertje!

Hoe is het daar lola? Wat zielig van die snee zeg :( hopelijkwordt het geen giga litteken, arm meisje :(

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    @ Lovely, En wat zei de dermatoloog? Wat fijn dat het zo´n goede is.
    N. voelt idd ook als een schuurpapiertje aan.
    Ging afgelopen nacht goed?

Die snee is echt heel naar. Ze slaapt nu ook pas een half uurtje denk ik. Ik had haar al veel vroeger op bed, maar opeens was ze aan het krijsen (was geen huilen te noemen) overal bloed! Wond eindelijk dicht, nu weer open dus! Grrrr!

Hier drama met haar duimen. Vellen hangen eraf en die wonden worden erger. De KA zou vandaag bellen, maar helaas... Niet gebeld. Vorige keer belde ze nog in de avond, maar zelfs dat niet. Ik wil deze week nog dat ze gezien wordt, want de duimen zijn echt rampzalig! De rest van d´r lijfje wordt ook erger, maar die duimen... Wordt er verdrietig van als ik er naar kijk!

19. LovelyDK

Wat onwijs sneu lola! En dan echt puur van de eczeem? Arm meisje :(

Ik kon vanochtend direct komen, zoals altijd, terwijl mijn dermatoloog eigenlijk geen spreekuur had! Top toch? Hij vond het ook zodanig erg geworden dat we zijn gestart met hormoonzalf! Ben er niet happy mee, maar wat moet dat moet!
    Slapen ging afgelopen nacht redelijk, hij was alleen erg vroeg op! En daar?

20. ylona25

ylona25 Bekend lid

May 8, 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    wow 16 bekers drinken! Ben jaloers, mijn zoontje drinkt als ik geluk heb 2 bekers per dag. Mijn zoontje heeft altijd eczeem op zijn handen en dus ook leuk. heb ook het vermoeden dat hij hooikoorts heeft want hij klaagt over pijnlijke ogen en hoofdpijn.

groetjes Ylona

Share This Page