help,ze slaapt niet

Discussion in 'Baby en dreumes' started by aliyana, Oct 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aliyana

aliyana Nieuw lid

Oct 8, 2008
    2
    0
    0
    koog a/d zaan
    mijn dochtertje Amira i 19 sepember 2008 geboren.
    een lieve prachtige meid.
    ik heb de eerste week in het ziekenhuis gelegen omdat ik bij mijn bevalling veel bloed verloren had.
    k gaf ook borstvoeding,maar ik bleek te weinig te kunnen geven aan haar.
    en daar begon het probleem.
    ze huilde veel omdat ze honger had en ik was uitgeput,nam haar daardoor bij mij.
    ze wilde toen al niet in het bedje slapen.
    na een week ben ik op fles overgestapt,ze werd rustiger,maar was erg gevoelig als het op aandacht aankomt.
    ook is haar lijfje heel onrustig.
    ze beweegt echt doorlopend met haar armpjes,wild slaat ze ze ohoog of over haar snoetje.
    ze word er steeds wakker van want ook in haar slaap is haar lijfje steeds in beweging(vooral haar armpjes)
    ik besef natuurlijk dat mijn gedrag niet heeft meegeholpen .
    ik nam haar snacht's uiteindelijk maar bij mij,of liet haar in mijn armen in slaap vallen om rust te krijgen.
    sinds 4 dagen heeft mijn man besloten dat het genoeg is zo en legt haar nu steeds in haar bed als het nacht is(overdag is ze eigelijk altijd beneden)
    de eerste 3 nachten waren moeilijk,maar er leek schot in te komen.
    maar afgelopen nacht is dramatisch verlopen,ze weigerde om in haar bed t slapen.
    van pure vermoeidheid heeft mijn man haar om 3.00 uur bij mij gelegd.
    help,ik heb hulp nodig.

2. Daantjeh

Daantjeh Lid

Sep 30, 2008
    46
    0
    0
    Zuid-Holland
    Evi zwaaide ook wild met haar armpjes vanaf dat ze een week of 2 was. Hierdoor maaide ze zich elke keer wakker als ze in slaap was gevallen.
    Ik heb toen advies gevraagd bij het cb en ben met inbakeren begonnen, dat heeft enorm geholpen.
    Onze wijkverpleegkundige kwam toen langs om te laten zien hoe het werkte met de inbakerdoeken en toen was Evi gelijk al voor 3 uur in slaap gevallen, gewoon bij ons op tafel toen ze liet zien hoe het moest :confused: , ze was gewoon veels te onrustig om zelf in slaap te vallen en te blijven slapen en had gewoon de geborgenheid van het inbakeren nodig.
    Mijn advies: neem zsm contact op met je cb!

Sterkte!

Liefs

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hoi Alyana,

dat maaien met de handjes komt me heel bekend voor. Daardoor kon mijn zoontje de eerste 2 weken ook niet diep in slaap komen. We hebben hem ingebakerd en vanaf toen was het probleem meteen over. Inbakeren hebben we tot 2 weken geleden volgehouden en zijn toen acuut mee gestopt. Het was wel spannend, maar hij sliep ,meteen perfect in zijn slaapzakje. Sommige kindjes zijn in het begin een beetje ondrustig met hun handjes en kan het inbakeren heel goed helpen. Kijk maar of je hier iets mee kan.

Het probleem van niet in eigen bed willen slapen: Dat was bij ons dus ook het eerste 2 weken het geval. Er zullen veel mensen hier zeggen dat je haar lekker bij je moet houden als ze dat wil. ik ben er zelf niet helemaal mee eens. Uiteraard wil zo'n pasgeboren baby het liefst de hele tijd een warm lichaam voelen en dat moet je ook veel doen, maar slapen is bij mij echt slapen en dat is gewoon in eigen bedje. Ik hoor nog het gehuil van eerste paar weken em het is niet leuk, maar we zijn heel consequent gebleven met het resultaat dat mijn zoontje sinds hij een week of 4, 5 was nooit meer huilt al hij naar bed moet en heel erg goed slaapt. Het was echt even doorzetten, maar ben zo blij dat wij dat gedaan hebben. Mijn zoontje weet gewoon heel goed waar hij aan toe is.
    Kijk maar of je hier iets mee kan. In ieder geval heel veel succes!

Share This Page