wanneer langer wakker?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kiwi1, Oct 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Dames, mijn zoontje van bijna 3 maanden is echt een superslaper, en is nu tussen de slaapjes door ongeveer 1,5 max 2 uur wakker. Het betekent dat hij over de hele dag ongeveer 5 a 6 slaapjes van rond 2,5 uur doet. Alleen 's avonds en 's nachts lang uiteraard. Allemaal dus volgens het boekje, maar ik vraag mij af met hoeveel maanden babies meer wakker zijn? Dat zou nl. ook weer eens leuk zijn ;) Uiteraard zal het verschillend zijn per baby, maar ik ben opzoek naar de gemiddelden. Hoe was het bij jullie?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    4,747
    0
    0
    pfff nou geniet er maar van.. die van ons is zoveel wakker dat je er af en toe gek van word.. Je moet m constant vermaken.. ook wel leuk hoor.. maar een tukkie van 2,5 uur overdag is ook wel eens lekker :)

Ik denk dat hij na iedere voeding (om de 4 uur) 1 uur slaapt. Hij slaapt wel vanaf half 8 tot 7 uur de volgende dag met 1 flesje tussendoor dus daar zijn we wel heeel blij mee!

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk idd dat het heel erg verschilt. Milan is nu 10 weken en slaapt vooral 's nachts (van 12 tot 7, met om half 4 een voeding). En overdag slaapt hij 3 x 3 kwartier. De rest van de tijd is 'ie dus gewoon wakker en wil 'ie het liefst ook echt vermaakt worden. Dus ik zou er nog maar even van genieten als ik jou was ;)

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Oh, ik vind het ook wel lekker. Het is een supermakkelijk kindje. Als ik thuis ben dan heb ik zeeen tijd om van alles en nog wat te doen in huis en zijn oppas is ook erg over te spreken. Maar ik denk dat ik ook erg gezellig zou vinden als hij langer overdag wakker zou zijn. Hij kan zich nl. heel goed vermaken in zijn eentje met zijn speelgoed dus dat is het probleem niet. Meestal na een voeding speel ik heel even met hem en daarna leg ik hem in de box of onder babygym en hij is dan helemaal blij.
    Ik kijk gewoon uit naar de tijd wanneer hij minder slaap nodig heeft en meer wakker zal zijn zodat ik nog meer van hem kan genieten. Momenteel is het meer slapen dan wakker zijn.
    Het is ook nooit goed he, hahah.
    Ik ben gewoon benieuwd met hoeveel maanden het 2 of 3 slaapjes worden. Ik heb namelijk echt geen idee.
    Alle reacties zijn welkom.

5. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Oooohhh, ik ben een beetje jaloers... :)

6. Lafo

Lafo VIP lid

Jun 27, 2007
    7,460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Pfff zo'n periode hebben wij ook gehad, gek werd ik ervan maar nu kan ze zich steeds beter vermaken en slaapt ze ook weer wat beter overdag.
    Maar het komt vanzelf neem het er maar lekker van, straks zijn ze steeds vaker wakker en willen ze de hele tijd op schoot etc!

7. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    isa slaapt overdag maar een uurtje, maar snacht slaapt ie dan langer.

8. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    Jesse is bijna 9 maanden en dit is zijn slaap/wakker schema

8.00 wakker 9.000 slapen
    10.30 wakker 13.00 slapen
    15.00 wakker 17.30 slapen
    19.00 wakker en 20.30 slapen

ook max 2,5 uur wakker soms op kdv wel wat langer omdat hij het dan té gezellig vindt..

Share This Page