Bijvoeding voor Elena is geen succes! Ze vindt werkelijk waar niks lekker, heb zo'n beetje alle fruitsoorten al geprobeerd en allerlei smaken, niks slaat aan! Ze tuft alles uit, trekt ontzettend vieze gezichten en op een gegeven moment draait ze haar hoofd weg, wordt ze boos en gaat ze huilen. Wat moet ik hier nou mee? Ze moet over een tijdje toch wel vast voedsel gaan eten..
Volgens mij wil je te snel.. Geef r de tijd om aan iets te wennen. Soms duurt t echt even hoor. Justin vond witlof erg vies. Nu eet ie t ook gewoon. Geduld is n schone zaak.
ja ik heb ook eerst een paar dagen steeds hetzelfde gegeven en eigenlijk bij alles trekt hij een vies gezicht de eerste paar keer. nu eet hij alles met veel smaak.
Gewoon even een paar dagen pauzeren, ze is nog geen 6 maanden. Gewoon volgende week weer eens proberen. Met haar gedrag laat ze merken dat ze er nog niet aan toe is. Even geduld en dan niet pushen, niet te veel verschillende dingen proberen.
Wij kregen het advies om een aantal dagen achter elkaar hetzelfde te geven zodat ze aan de maak kunnen wennen.
Hier met Jesper ook zo, hij wil niks! Trekt overal een mega vies gezicht bij en tuft alles weer even vrolijk uit. Ik heb het opgegeven en geef het gewoon af en toe een keer om te proberen...hij gaat t vast wel een keer doen!
Louise wil ook geen fruit, wij zijn ook begonnen met groentehapjes en dat ging vanaf het begin al erg goed, soms een vies gezicht maar nu eet ze al heel veel groenten. Fruit is steeds maar een of twee hapjes en dan dezelfde reactie als Elena. Misschien haar even met rust laten en beginnen met groente?
Wat ik veel gelezen heb om enkele dagen de zelfde soort fruit of groente te geven om te wennen. Niet vergeten dat het ineens een enorme smaaksensatie is voor je kleintje. Langzaam wennen komt van zelf. Als ze aan de ene smaak is gewend, kan je weer met een andere smaakje beginnen. Succes
Nou de mijne is nu ruim 9 maanden. En nog steeds gaat alles heel erg moeilijk. Bij mijn eerste nooit problemen gehad. Potjes geprobeerd, vers geprobeerd, rapley geprobeerd. Nu had ik onlangs soep gemaakt voor onszelf. Voor hem in een aparte pan en op het laatst heb ik een soepschep bouillon van ons soep in die van hem gedaan. Nou ik heb hem nog tot nu toe niet zo zeuren voor een volgende lepel . Hij vind die stomme fruit en groente gewoon te weinig smaak hebben. Dus ook al is het niet goed er gaat nu in zijn fruit koekje in en in zijn avondeten een klein beetje zout. Anders eet hij helemaal niets en doet ie alleen maar melk drinken, dat is ook niet goed.
Het begint al steeds beter te gaan. Ik weet niet hoe het komt, maar de laatste dagen doet ze ineens zelf haar mondje open als ze de lepel ziet. Zo lief! Maar, het gaat er nog steeds niet goed in, en na een paar hapjes gaan de kaakjes wel stijf op elkaar, maar goed, geduld is een schone zaak Ik moet soms zooo lachen! Als ze de eerste keer de voeding in haar mond krijgt, knijpt ze de oogjes dicht, kaakjes op elkaar en schudt ze heen en weer met haar hoofdje. En als ze dan gewend is aan de smaak, krijg ik een brede glimlach. Hahahha, dan wil ik haar helemaal suf knuffelen!
Fijn dat ze het gaat lusten. Paar hapjes is al genoeg hoor zo in het begin. De eerste weken is 2 a 3 theelepels op een dag al voldoende.