Mandarijn en druif ontvellen, hoe?

Discussion in 'Voeding' started by Anakin, Feb 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik ben benieuwd of jullie een mandarijntje ontvellen voor je het aan je kleintje geeft en zo ja, hoe kan ik dat het beste aanpakken?
    Er blijft nu niks van het mandarijntje over :)

En druiven?
    Een tomaat leg ik in kokend water, maar dat lijkt me bij druiven toch niet de bedoeling... of wel?

Ik voel me echt zo'n klunzige moeder nu.

8)

2. emmie

emmie Niet meer actief

hoi, ik kan je niet echt antwoord geven op je vraag...maar een tijdje geleden heb ik Seff ook druiven door zn zelfgemaakte fruithap gedaan, gewoon met vel en al in de blender..
    Maar toen pas vroeg ik me af of hij eigenlijk wel druiven mag! Hier kreeg ik te horen dat ik beter nog even met druiven kon wachten...en mandarijn geloof ik idem..heb ik zelf nog niet gegeven....

Suc6!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met druiven en mandarijn (citrus in het algemeen) kun je inderdaad beter wachten tot ze jarig zijn.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

In het schem van Stefan staat heel wat anders. Ons kereltje krijgt mandarijn en druif gewoon zo. Wat hij niet kwijt wordt dat spuugt hij wel weer uit.

5. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Lieve krijgt ook al mandarijn en druif vanaf een maand of 7/8. Even opletten of je kleintje er last van krijgt, zo niet, geen probleem. Ontvellen daar doe ik niet aan, en is ook geen probleem dat krijgt ze makkelijk weg. Natuurlijk vind ik de wel weer terug de dag erna ;) maar dat is ook geen probleem. Mandarijnen ontvellen lijkt me een vrij onmogelijke opgaaf, als je druiven doormidden snijdt en een mesje aan het randje krijg je er volgens mij wel aardig wat vel vanaf getrokken.

Druiven kan je sowieso al geven vanaf 6 maanden, citrus wordt over het algemeen met 9 maanden geadviseerd. Zie ook http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... chema.html

6. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hoi anakin,
    ik geef Jo ook mandarijn en druif. druif gewoon in tweeen met velletje en al. had ze wel even in de magnetron gedaan. de mandarijn heb ik de eerste tijd ontvelt maar dat is idd een enorm priegelwerk. nu geef ik die partjes ook gewoon in tweeen.

7. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Dankjewel dames, ik ga eens voorzichtig een stukje mandarijn met vel proberen...

Share This Page