Ventolin een strijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissMom, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi allemaal.
    Sinds anderhalve week zit mijn dochtertje van bijna 15 maanden aan de ventolin maar ik vind het zo zielig.
    Ze ziet me aankomen met dat ding en ze gaat al huilen.
    Moet der in houdgreep nemen en dan nog lukt het amper om haar te laten inhaleren.
    Nu komt er denk echt een minimum aan ventolin in bij haar en ik heb het ook eens zonder babyinhaler geprobeert maar lijkt me niet gezond zo een dikke shot aan ventolin?
    En zelfs dat is een strijd.
    Ik probeer het zo leuk mogelijk te maken en een paar keer per dag zonder te hoeven puffen ook op spelende wijze er mee bezig maar het blijft een strijd.
    Ze is wel gauw weer bekomen als het klaar is maar ik vind het zo zielig dat ik haar moet pesten 3 maal per dag.
    Moest eigenlijk 4 x per dag maar ze is al een actief kindje dus is klaar wakker na de laatste puf.
    Weet iemand hoe ik dit anders kan doen en het leuker kan maken?
    Of blijft dit zo en moet het maar zo.

Bedankt alvast
    Groetjes

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Probeer het inderdaad leuker te maken, laat maar gewoon met de puffer spelen.
    Laat ook maar zien dat het niet eng is, door bijv op de favo knuffel te puffen, en dat jij eerst puft en dan zij.

Maal er ook een ritueel van, zing altijd het zelfde liedje dat net zolang duurd als het puffen, dan weet ze wanneer het ophoud.
    Of tel tot 10, en dan heel hard juichen als het afgelopen is

Heb je ook instucties gehad hoe te puffen?

Heb beste is om haar met haar rug tegen je buik te zetten, zo kan je haar het beste in bedwang houden.
    Liggen is niet een goede manier om te puffen, dus echt proberen te laten zitten.

Hopelijk heb je er wat aan

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey bedankt.
    Dat van die knuffel gaan we zo even doen.
    Ik las in de bijsluiter haar in de fleshouding te nemen half zittend, 1 armpje achter mijn rug en ander armpje houd ik vast.
    Maar zittend, liggend, staand what ever, het blijft een strijd.
    Tellen doe ik ook, hoeft maar 5 tellen trouwens(kan me herinneren van een neefje vroeger 10 tellen).
    Liedje zingen pff eigenlijk alles.
    Maar we gaan knuffie zo even onder handen nemen en te laten puffen hihi, goeie tip!

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Mocht het nou echt niet goed lukken, vraag een consult aan bij een astma consulente, die zit in vrijwel iedere ziekenhuis, en die kunnen goed latne zien hoe en wat en die hebben ook goede tips

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, dat is echt een aanrader. Ze hadden ons wel wat in de apotheek uitgelegd, maar van die astma-consulente kreeg ik veel meer informatie, ook dingen die niet in de gebruiksaanwijzing staan.
    Wij liepen bij de kinderarts voor luchtwegproblemen en die had ons naar de astma-consulente doorgestuurd.
    Hier is het nooit een probleem geweest, integendeel, ze vindt het geweldig! We hebben nu 9 maanden niet hoeven te gebruiken, maar sinds deze week is ze weer zo benauwd. Toen we hem uit de kast haalden, herinnerde ze het niet meer zo, want ze zei: is voor mama's tietie, haha, ze dacht dat het een kolf was :)!
    Wij tellen er bij, maar anders kun je nog kort wat zingen. Het maakt niet uit of ze huilen als je dat ding erop hebt, want dan ademen ze wel goed door, alleen leuk is anders.

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probleem bij het huilen is, ze draait der hoofdje telkens weg dus krijgt of niets binnen of het minimum, ik merk geen verschil bij der want ze is zo benauwd als wat en blijft hoesten.
    Ik ben alleenstaand dus mis een paar handen denk.
    HA heeft het helemaal uitgelegd en in de familie ook kindjes die ventolin gebruiken en 1 nichtje had er ook geen problemen mee maar de anderen weer wel en dat bleef al die tijd zo dus vroeg me af of er niet een andere mogelijkheid was of een tip.
    Over een uurtje moet ze weer dus we gaan zo knuffie een paar keer laten puffen en dochter zelf ook zonder ventolin nog.

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    AAAA top zeg!
    Ben dol enthousiast gewoon haha.
    Ging perfect, eerst knuffie een paar keer en toen dochter ook, toen knuffie weer en dochter weer.
    Ze liep eerst gebogen weg toen ze de puffer aan zag komen en echt zo'n gezichtje van, nee toch niet weer he.
    Maar toen ze mij knuffie op schoot de puffer zag geven wilde ze meteen erbij zitten.
    Fijn zeg!

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

gelukkig! :)

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohw super zeg!!

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier was het in het begin ook een drama. ben toen een liedje gaan zingen, of tot tien gaan tellen (wij moesten wel ca. 10 tellen namelijk) en juich dan heel hard als we bij tien zijn. beetje gek erbij dansen doet het hier ook altijd goed.
    nu vindt hij het prima gelukkig.

11. appelthee

appelthee Niet meer actief

hier was het ook een drama, totdat we hem ermee lieten spelen en lieten zien dat het niet eng was en inderdaad een leuk liedje zingen.

als ze zo hard huilen heeft de Ventolin ook vrijwel geen werkeking ..
    succes meis

12. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier was het in het begin (hij was toen 6mnd) een drama. Had er toen ook een topic overgestart.
    Nu hij er voor de 4de keer aan zit (12mnd) is hij het gewend. Hij begint zelfs hard te lachen als hij dat ding ziet hihi.

Gelukkig is het goed gekomen met behulp van het knuffeltje :D

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hier is het ook een ramp!!! Batuhan begind heel wild met zijn hoofd te schudden. En hij kan heel lang zijn adem inhouden (ligt ook aan een bewakingsmonitor) maar hij blijft zo lang zijn adem inhouden tot hij helemaal verkleurd. En dan haal ik het maar weg. Maar dan heeft hij dus niets ge inhaleerd. De KA zei blijf volhouden hij moet uiteindelijk toch ademen maar het duurt mij veelste lang. Hij verkleurd er ook behoorlijk bij. Dus hij krijgt het nu haast niet meer omdat het toch niet lukt

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Je hebt ook speciale kleine toeters voor kinderen, die werkt veel fijner voor kinderen
    AeroChamber, daar is het mond kapje veel fijner.

Wij hebben deze gekregen omdat Quinn niet reageerde op de gewone ventolin, en heeft dus nu airomir en Qvar, de laatste krijgt hij dagelijks dus

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ikke bedoel je die gele aerochamber? Die heeft batuhan. De masker is fijn maar batuhan raakt er toch van in paniek

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Yeps die gele, veel fijner als die normale
    Heb je al een gesprek gehad met de astma consulente?

Moet toch een oplossing voor zijn, zeker als je zoontje de puffer nodig heeft

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Nee geen gesprek gehad. Batuhan heeft geen astma. Hij heeft heel veel meegemaakt o.a een hersenbloeding. Hierdoor heeft hij een erg lage weerstand en begint heel snel te piepen zodra ik dat merk moet ik ermee beginnen.

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hoeft hij ook geen astma voor te hebben, maar hun weten namelijk heel goed tips en truukjes om goed je kindje te laten puffen

Hier ook een kindje met lage weerstand, en hij zit nu preventief aan de Qvar, 2x daags en nog een pil voor zijn longen
    Qvar zou moeten voorkomen dat Quinn benauwdheids aanvallen krijgt

19. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    MamavanBatuhan, hoef je het bij je zoontje niet op regelmatige te basis gebruiken dan?

Dames, even een vraagje tussendoor.
    Wat zouden jullie doen.
    Dochterlief hoest echt erg, is erg benauwd merk ik.
    Gisteravond en vannacht heb ik verscheidene keren gechecked bij der want vond der zo eng ademen.
    Ze is al hoestend uit bed gekomen, praten gaat benauwend maar dit is altijd zo alleen heb er een ander gevoel bij laatste 2 dagen want ook die ventolin werkt niet heb ik het idee ondanks dat het nu wel beter gaat met puffen, .
    Ze was net een uur uit bed en ligt er weer in, ze lijkt wel bekaf.
    Voor de rest doet ze goed mee dus ik weet niet wat te doen, toch ritje ziekenhuis of wachten tot maandag en dan weer huisarts?
    Ze was net 5 dagen van haar verkoudheid af en is woensdag weer begonnen, zo gaat dat dus altijd, een paar dagen droge neus en begint weer van voor af aan.

20. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik zou even de hap bellen, en even overleggen. zou zelf niet afwaachten tot maandag

Deel Deze Pagina