Okay, mijn meisje heeft sinds een dag of twee verschrikkelijk obstipatie. Er komen gewoon knikkertjes uit en die zijn vrij hard! Ik heb geen idee wat ik daartegen moet doen, omdat ze voorheen altijd spuitluiers had.. Ik probeer al wat extra water bij de voeding te doen en bij de fruithapjes krijgt ze geen banaan.. Ook krijgt ze maar 2 of 3 schepjes rijstebloem in de papfles.. Wat kan ik nog meer doen? Ze huilt verder niet, maar ik merk dat ze minder drinkt omdat haar buikje gewoon volzit door die ontlasting..
Lauw water op een nuchtere maag, beetje olie bij de voeding, buikje masseren Verder weet ik het eigelijk niet. Als ze er echt last van krijgt even de ha bellen
ohwja die ook Sommige turkse winkels zijn wel open, en anders zijn er morgen vast wel winkels open. Weet niet waar je woont, anders even kijken AH open zijn
Mijn dochter heeft er ook heel erg last van (enorme aanvallen van pijn dat ze helemaal verkrampt en na lange tijd poept ze dan). Een tijdje geleden zijn we bij de huisarts geweest en daar kreeg ze Forlax van, dat zorgt voor meer vocht in de ontlasting, maar maakt de darmen niet lui. Wanneer het blijvend is en de feestdagen voorbij zijn, dan kun je misschien naar de huisarts toe. Maar... huismiddeltjes zijn wat (olijf)olie bij de fles in doen (advies van de HA en het CB), roosvicee laxo, pruimen... en de MDL arts (m'n man werkt in het ziekenhuis, kwam de MDL arts tegen en heeft 't probleem es voorgelegd) adviseerde om als 't er echt niet uit wilde, dan een ouderwets stukje zeep in d'r anus te duwen. We hebben het afgelopen week een keer gedaan (nadat ze d'r Forlax niet goed opgedronken had was 't weer een drama) en het hielp toen wel erg goed. Had een stukje wat kleiner dan een knikker en dan wat plat/rond geknepen mbv wat water. Ingebracht als een zetpil en vervolgens gezorgd dat ze d'r benen niet meer verkampte (proberen d'r knieƫn te buigen en heen en weer te bewegen) en toen kwam 't er wel uit. Succes ermee, het is heel vervelend als ze er zo'n last van hebben.
Een klein, zacht stukje zeep hielp hier ook goed. Als je alleen harde zeep in huis hebt: zacht maken met een beetje water en door warme handen. (Harde stukjes zijn pijnlijk in de anus) Ik heb sunlight zeep gebruikt toen mijn zoontje er last van had.
Stoppen met de rijstebloem, dat kan voor verstopping zorgen. Als je een papfles wilt geven kun je buikjespap geven die de ontlasting bevorderd. Misschien kun je een flesje extra thee geven. Van VSM heb je druppels ter bevordering van de ontlasting. Fruit als peer kan ook laxerend werken. Zielig hoor die obstipatie. Hier ook gehad. Van alles geprobeerd en uiteindelijk op lactulose uitgekomen. Werkte erg goed. Met 6 maanden begonnen met bijvoeding en sindsdien 4 poepluiers op een dag!
Idd stoppen met de rijstebloem. Bambix granen helpt om wat beter te poepen, geen worteltjes meer geven (werkt hier tenminste stoppend), paar druppeltjes olijf olie in de fles, flesje lauw water geven. Zo zielig om te zien, Anouschka heeft het ook soms, maar hoe langer we bezig zijn met bij voeden, hoe beter het gaat. Succes...