HELP! Ze wil niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bloem31, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Op het moment lig mijn dochter te krijsen in bed.....ze huilt zichzelf helemaal over de rode.
    Ze heeft vanaf vanmorgen ong. half 10 niet meer geslapen.
    Na de 2e voeding heb ik haar in bed gelegd, want ze was moe en viel bijna in slaap. Nou ik heb het bijna 3 kwartier vol gehouden.
    Steeds de speen in d'r mond gaan doen en dan weer weglopen.
    Word er zelf ook helemaal wanhopig van.
    Op het moment is het weer hetzelfde verhaal. Ik dacht....probeer het gewoon nog een keer, ze is zo moe!
    Ik weet zelf niet wat ik moet doen. Ik heb de R'en zeker toegepast en heb ook een zelfde ritueel als ik haar in bed leg.
    Als je haar er uit haalt is er niets aan de hand en ik moet uitkijken dat ze daar niet een gaat wennen.
    Wie heeft er nog wat tips?
     
  2. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Er is hier al een topic over, over rust en regelmaat.

    Hoe oud is ze dan? is het geen sprongetje? Als het echt niet gaat dan probeer je het morgen weer. Gewoon je kind lekker kroelen en geruststellen.
     
  3. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Jaaa hier nog 1! Zie mijn topic Rust en regelmaat! Klingt stom, maar ben blij te horen dat ik niet de enigste ben!
    Misschien dat we elkaar een hart onder de riem kunnen steken! En tips kunnen geven!
    kus miek
     
  4. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    ze is 5 maanden.
    het kan het sprongetje zijn, maar dit gaat al langer zo.
    heb haar nu uit bed gehaald...kon het niet meer aanhoren.
     
  5. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik ben zelf iets losser.
    Als Marije niet wil slapen mag ze in de wippertje of in de box. Soms slaapt ze maar 2 x 30 min overdag.
    Ze slaapt overdag dan ook niet in der bedje maar in de kinderwagen, tegen de tijd dat ik boven ben is ze al weer wakker.
    Ze hebben soms ook minder slaap nodig dan een andere dag.
    Ik zou der in ieder geval uit der bedje halen, ze slaapt toch niet.
    Soms helpt bij ons dat ik der even wieg zodat ze in slaap valt en dan kan ik der wel weg leggen.

    Veel succes.
     
  6. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    helaas wil ze op dit moment nergens anders liggen.
    ik vind ook dat als ze niet moe is ze ook niet hoeft te gaan slapen hoor.....daar doe ik ook niet moeilijk over.
    's avonds gaat het alleen ook zo tot zeker 10 uur. ze ligt nu in mijn armen te slapen..tikt niet echt makkelijk haha gelukkig slaapt ze even.
     
  7. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Wij hebben het sinds een maand niet mee rmetd e laatste fles :)
    Daarvoor ook altijd wiegen totdat ze in slaap viel.
    (op special manier vasthouden) dan snikte ze en vechtte tegen de slaap totdat ze niet meer kon en ze zich overgaf.
    Maar heb hoop, hopelijk maar een fase.
    Ze ligt nu bij je te slapen :)
    Doet mevrouw hier ook soms, dan "speelt"ze samen met papa een computer spelletje.
    Lekker veel herrie, slaapt ze goed op..
    Net Marije half slapend in der kinderwagen gelegd, snel heen en weer gaan ermee, anders gaat ze ook huilen... Hoorde ik net n kik, snel der speen er weer in, en weer even heen en weren, slaapt ze nu toch mooi weer eventjes.

    Veel succes, leven met je mee hoor
     
  8. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    het kan de leeftijd zijn, rond de 6 maanden gaan ze snappen hoe relaties werken. Als je weg loopt snappen ze niet dat je terug komt. Esmee doet het sinds twee weken ook, als ik uit het zicht ben huilt ze, helemaal overstuur. Op het cb zeiden ze dat dit de leeftijd was, maar het is wel heel vermoeiend. Ik hoop voor je dat het snel weer over is...
     
  9. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Wij hebben sinds een paar dagen precies hetzelfde als bloem31 in bed krijsen als je haar vasthoud niks aan de hand, om wanhopig van te worden. Alleen onze uk is ruim 2 weken wat kan dit zijn dan?

    We worden er helemaal gek van...wat moeten we doen?
     
  10. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Een kindje van 2 weken kun je nog niet vergelijken met een van 6 maanden. Als zde nog zo klein zijn moeten ze nog aan alles wennen, dus ook in bed slapen. Het liefste dat een kind van 2 weken doet is dict bij zijn vader of moeder zijn, meer (nog) niet ;)
     
  11. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    bedankt vandaag gaat het trouwens weer heel goed, dus onze batterij is weer opgeladen :D
     
  12. Wen

    Wen Actief lid

    hoi hoi,

    Fabio wilde na 1,5 weken ook niet meer slapen. overdag wakker, 's nachts wakker. en als hij dan sliep maakte hij zichzelf weer wakker met zijn eigen handjes...hierdoor werd hij overmoeid en dronk hij ook niet goed meer. Eerst dacht ik ook aan regeldagen, maar dat werden er wel veel dan...
    Nu bakeren we hem sinds 2 dagen in. En dat helpt wel. Het inslapen
    lukt nu gelukkig (wel na wat gehuil, en dat is echt moeilijk..). Hij lijkt na 2 daagjes al een stuk blijer...En dat is wat we willen toch een gelukkig en tevreden ventje!
     
  13. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Wij hebben hetzelfde als Jodi, een zoontje die ontzettend kan vechten tegen de slaap.
    Wij laten hem ook wat vrijer met de slaaptijden overdag. `s Nachts slaapt hij erg goed, maar overdag heel wisselend. De ene keer een half uur, dan weer 15 min. en soms 1,5 uur. Maar het kost hem vaak moeite om zich over te geven aan de slaap. Onze oplossing is om met hem te gaan wandelen. Hij kan af en toe ook helemaal overstuur raken in bed en dan zelfs bijna vergeten te ademen. Op dat moment halen wij hem gewoon uit bed. Meestal is het dan ook direct goed. Laten liggen is op zo`n moment geen optie, omdat hij zo in paniek is. Mijn zoontje is overigens bijna 6 mnd. oud.
     
  14. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Wij hebben dit ook met Sven gehad... ik was blij als hij een half uurtje sliep... Overdag sliep hij nauwelijks... snachts maakte hij wel rukken van 3 a vier uur...
    Bij het CB gaven ze afgelopen maandag ook de tip om hem in te bakeren nou en echt waar nu moet ik hem af en toe wakker maken voor zijn voeding...
    En hij is nu echt aan het bijkomen van de oververmoeidheid...
     
  15. Wen

    Wen Actief lid

    ja overdag moeten wij hem nu ook soms wakker maken...helaas is dat 's nachts nog niet het geval, maar gelukkig gaat het al een stuk beter!

    Alleen komt het ook voor dat hij gewoon een uur wakker ligt in zijn bed en dan begint te huilen uiteindelijk toch een kwartier slaapt en dan al weer om eten komt....

    Moet denk ik maar niet verwachten dat het gelijk helemaal goed gaat....
     
  16. Kara23

    Kara23 Actief lid

    29 dec 2005
    195
    0
    0

    Zelfde verhaal!
    Heerlijk zo'n BLIJE baby! :D :D :D :D :D
     
  17. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Zo mijn meisje ligt lekker in haar eigen bedje te slapen......ja en dit is al de 3e slaapje van vandaag. Oke het zijn hazeslaapjes van 10 minuten tot een half uur, maar toch ze ligt in bed.
    's Avonds is het nog wel wat lastig, maar gisteren sliep ze om 10 voor 9 al. Zou het dan toch het sprongetje zijn? Ach het gaat beter dus het maakt me niet zoveel uit hahaha.
     
  18. Kara23

    Kara23 Actief lid

    29 dec 2005
    195
    0
    0
    FIJN, Bloem! Hopen dat het zo goed blijft gaan!
     

Deel Deze Pagina