diarree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hugbear, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    #1 hugbear, 12 okt 2009
    Laatst bewerkt: 12 okt 2009
    Vraagje,

Onze kleine man (nu 4,5 maand oud) heeft nu al 2 dagen dat hij ongeveer 4 poepluiers per dag heeft, maar ook dun. Hij krijgt flesvoeding en normaal heeft hij 1 (heel soms 2) luiers, maar dan normale ontlasting.

Nu wordt het steeds dunner het is zo dun als water.

Hij heeft verder geen koorts ofzo. Drinken gaat op zich ook wel goed, maar kan ik beter toch even langs de huisarts gaan of niet? Hij moet ook morgen naar het kdv :(

Groetjes hugbear

2. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Ik zou denk ik gewoon even bellen met de assistent.... Vaak kunnen zij je ook advies geven zonder dat je langs hoeft te komen.....

Krijgt hij al groente/fruit het zou namelijk ook een reactie daarop kunnen zijn.

Het belangrijkste bij de kleintjes is ervoor zorgen dat ze niet uitdrogen.....

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Denk dat de huisarts hier niet zoveel aan kan doen, geloof niet dat baby's al imodium mogen hebben bijvoorbeeld...
    Als het een virusje i/bacterie is oid moet het er toch uit! Belangrijk is om vaak te verschonen ivm luieruitslag. En veel laten drinken! Ze verliezen zo veel vocht! Eet je kindje al fruit? Een banaan werkt stoppend, druiven/ kiwi's of appel laxerend.

4. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    hallo dames,

Nee hij krijgt nog geen fruit, wouden we binnenkort gaan proberen. Ik heb even gebeld en ze zij, afwachten, temperatuur in de gaten houden en evt. ors halen bij de apotheek.

Maar ja, mijn eerste kindje en toch snel bang zeg maar... ;)

Ik kan wel zo'n banaanpotje proberen? hij zal vast nog niet veel er van eten maar toch... Mag hij dan wel naar het kdv als hij diarree heeft?

Groetjes hugbear

5. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Ja hoor volgensmij kan hij gewoon naar het kdv als hij diaree heeft! Als hij zich verder goed voelt is het (bij ons) geen probleem...
    (zie dat je ook in e'de woont dus)

Mijn ervaring is dat als het echt niet gaat de leidsters wel bellen of je heb (eerder) kan ophalen....

En ik zou denk ik het fruithappie gewoon proberen... wellicht helpt het zelfs tegen de dunne ontlasting!....

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ik zou nu geen fruithapje gaan geen juist. Die darmen krijgen al genoeg te voorduren.
    Naar de creche mag gewoon, zorg wel voor genoeg reservekleertjes.
    Goed opletten dat je kindje niet uitdroogt (je kunt dit checken door het velletje van het handje omhoog te pakken. Als dit omhoog blijft staan is het alarmerend)
    En je kindje voldoende laten drinken

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou nu ook geen fruit introduceren. Eventuele allergische reacties kun je nu ook niet goed observeren en eventuele darmkrampjes heeft hij wrs nu al...
    Bij ons op het KDV geldt geloof ik de regel dat het kind moet worden opgehaald bij een x aantal "spuitluiers", anders is het voor de leidsters geen doen. En bij koorts natuurlijk..

8. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Het schijnt dat het kookvocht van rijst opdrinken helpt bij diarree. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar mijn oma deed dat altijd en het schijnt goed te werken.

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Zoonlief heeft ook diarree, en het kookvocht van rijst opdrinken helpt wel iets, maar heeft het toch nog niet helemaal verholpen. Huisarts voor de zekerheid nog maar es gebeld, en die zegt dat ik op moet lekker dat hij niet abnormaal veel drinkt, dat hij niet suf gaat worden, dat hij niet lang koorts mag hebben. Als hij over 3 dagen nog diarree heeft, nog eens bellen.

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

juist niet opeens fruit gaan geven als hij diarree heeft! een paar dagjes afwachten, als het niet weggaat even langs de ha. kan heel goed gewoon een buikgriepje zijn...

11. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    je kan altijd bellen voor de zekerheid. mijn zoontje had 8 dagen 14 waterdunne diaree luiers op n dag. ik ben toen wel direct begonnnen met ors geven. hou idd goed id gaten of ie suf is, anders is zonder traatnjes huilt, dan direct ha bellen

Deel Deze Pagina