HELP! Ze zit echt helemaal onder de eczeem.. heb al 1000 zalfjes geprobeerd..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Me dochtertje zit momenteel echt helemaal onder de eczeem.. Vreselijk! Eerst had ze er helemaal geen last van maar nu loopt ze de hele tijd te krabben..

Het zit vanaf haar voetjes tot helemaal achter haar oortjes, wangen en zelfs in haar haar! En haar benen, armen, rug en buikje dus ook:(:(:(

Ik heb hormoonzalf van de dokter gekregen toen ze nog heel klein was.. Dat wil ik liever niet gebruiken maar gebruik het soms als ze echt veel (vuurrood) eczeem heeft.. Nu moet ik haar dus bijna helemaal ermee insmeren!
    Verder smeer ik met lannette vaseline creme.. bepanthen, vaseline.. noem maar op.

Heb ook dermolin geprobeerd en gewone lannette creme..

Wie o wie weet wat ik moet doen?

En wanneer stappen jullie naar de dokter hiervoor? Bij het CB zeggen ze dat ik haar 5 keer per dag moet insmeren? Nou dat is bijna onmogelijk;)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En geen idee waar het vandaan komt? allergie of stress?

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik was allang naar de dokter gegaan....zoveel eczeem vind ik niet normaal, persoonlijk. Zeker als ze er last van heeft.

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ze heeft wel 3 kiesjes erbij.. Maar ze heeft altijd al eczeem gehad.. Allergie willen ze niet testen volgens het CB :( :(

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Hey Sanjor!!! Meid, wat sneu voor die kleine! Ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar zou morgen direct de dokter raadplegen hoor. Beterschap!!!

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi 2g4e! Alles goed meis? Ik denk idd maar dat ik de HA bel morgen.. Misschien moet ik een allergie test afdwingen?

7. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    zou idd gewoon weer bellen..
    een heel oude tip: badje met zemelen.... uit grootmoeders tijd!
    sterkte!

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Droog je de huid dan niet nog meer zodat ze nog meer eczeem krijgt?

Ik doe wel altijd al babyolie in haar badje.. en gebruik uiteraard alles van neutral..

9. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Hey!!! Ja gaat goed hoor! Het is wel een echt dametje nu met haar 13 maanden maar goed... Hoest verder met jullie dan? Maar idd gewoon bellen en zo'n test afdwingen hoor. Komen er allergieën in de familie voor?

10. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Via de huisarts laten doorverwijzen naar een dermatoloog. Hier moet iemand naar kijken met verstand van dit soort huidaandoeningen. Hier ook een dochter met eczeem. Moet zeggen dat het naarmate ze ouder wordt het wel minder is. Maaar hier ook met doorkomen tanden e.d. Meer last. Veel succes.

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Met ons gaat het goed! Hier is Lisa af en toe echt een driftkikker;) Heel gezellig hahaha.

Maar mn vriend heeft kma gehad.. maar verder geen idee?

12. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nou iig veel succes meid! Hoop dat je snel HET medicijn vindt.

13. Loe

Loe Niet meer actief

max 2 keer in week in bad. hydrocortison op schema smeren. olie's betaal je het merk voor, alle badolie (zonder parfum ed) is goed. Balneum bedoelde ik, daarvan wordt in ons ziekenhuis gezegd dat je gewoon de naam betaald. Natusan babyolie is perfect. BAD NIET TE HEET.

Er is echt wat aan te doen, ga morgen naar de huisarts. Ook lotion voor de hoofdhuid tussen de haren, bestaat ook, hebben wij ook. Arm meisje van je. Succes en echt gaan hoor!
    Als je wilt weten wat wij precies hebben vanuit het ziekenhuis moet j emaar even pb-en want ik weet het zo niet direct uit mijn hoofd.

14. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zou serieus echt even een test aanvragen en anders zelf elimineren. Je bent even bezig.
    Koemelk en ei zijn meestal de boosdoeners.
    Alternatief gaan zoeken> Bioresornantie of bio tensor of electrop accupuncturist. Dat laatste heeft bij ons gevonden wat ze had.

Vanaf wanneer kreeg ze eczeem?

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij mogen juist geen badspul gebruiken, helemaal niks, geen olie, geen zeep.
    De ha/ka willen geen allergie test doen.
    Ben nu naar een kinesiologe geweest om te kijken waar zij op reageert, kom hier ook voor mezelf omdat ik (plotseling) helemaal onder de eczeem zit.
    Maar ik zou zeker zsm naar een ha gaan en je laten doorverwijzen.
    Vind zelf die zalfjes ook niet echt fijn op mn huid.

16. Loe

Loe Niet meer actief

ik heb zelf diprolene zalf voor mijn knieen (alleen in de winter) en ik ben er maar wat blij mee!
    Allergietest doen ze alleen maar de standaard dingen.
    Alternatief moet je in geloven. hebben ze bij mij vroeger ook gedaan, zo'n test, op zich vinden ze altijd wel wat. Bij mij hebben de dure voedingssupplementen en het laten staan van bepaalde dingen geen effect opgeleverd.
    Ik zou gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt Sanjor. Maar ik zou sowieso naar de huisarts. Succes en sterkte!

17. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ze gaat max 2 keer per week in bad idd.. Vaak maar 1 keer.. En zeker niet te heet..
    Maar hydrocortison is toch tegen schimmelinfecties?
    Op het kdv hadden ze wel een keer sudocreme erop gesmeerd en toen werdt het volgens hun minder??!

18. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Siepie; hier zeggen ze idd ook dat ze geen test willen doen. Schijnt niet fijn te zijn voor de kleintjes en er komt vaak niks uit? Nou ik denk dat de jeuk ook niet fijn is voor me dochtertje.. Ga het toch maar proberen. En anders misschien alternatief.. Maar hoe weet ik dan waar ik terecht kan? En waar?

@Loe; thnx! Ga het meenemen naar de HA en vragen of het ook voor kleine kids mag gebruiken..

@Sweetlakecity; Eczeem heeft ze vanaf haar geboorte al.. Maar vaak maar 1 of 2 plekjes.. Nu zijn het er tientallen.. en soms gewoon een hel gebied.. :(
    Ik ben toen ze net 1 jaar werdt overgegaan van Nutrilon HA2 naar Nutrilon peutergroeimelk 4 (met vanille smaak) Zou dat iets ermee te maken kunnen hebben?

Ze is trouwens ook ziek geweest; buikgriep.. en kiesjes.. bijna 2 weken lang.. Misschien dat ook?

Ik ga morgenochtend maar gewoon even bellen met de HA en vragen om een doorverwijzing.. Moest zowieso bellen voor een nieuw recept van de hormoonzalf...

Pff.. Maak me echt zorgen.. Zo super zielig! Ze loopt ze alleen maar te krabben en is vaak huilerig.. Haar nageltjes hou ik wel kort maar alsnog krabt ze veel open..

19. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje heeft het ook heel erg en op dit moment is het zo goed als weg.
    Tygo staat onder behandeling bij een dermatholoog. In het begin moesten we eerst met een hormoonzalf blijven smeren om de natte plekjes in te laten drogen. Daarna zijn ze begonnen met teren. We moesten hem 2x per dag helemaal insmeren met teerzalf en kreeg hij van die speciale pakjes aan. Het stonk als een gek en het is echt rotzooi maar heeft echt super goed geholpen bij hem.

In bad gebruiken we van dat spul waar artsen hun handen mee wassen voor ze gaan opereren om te voorkomen dat het eczeem steeds weer gaat ontsteken (als er vocht uit de plekken komt) Hibiscrub heet het geloof ik.
    Na het badderen smeer ik hem in met Koelzalf. Is een vette creme die ook jeuk stillend werkt.

Mijn zoontje heeft dit al vanaf geboorte. Hij heeft een aangeboren eczeem. Gelukkig kan hij eroverheen groeien maar dit kan zich later weer laten zien als een andere soort allergie bijv hooikoorts enz. Het heeftv dan geen zin om allerlei middeltjes uit te sluiten waar hij last van kan hebben.

Ik zou dus echt langs de huisarts gaan en een verwijzing vragen. Er is niks zo erg als jeuk...dat is zo zielig om te zien.

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

#20 Romy1979, 26 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2011
    Mijn zoon heeft er ook extreem veel last van gehad. Zoals Jewe al zei: speciale zalf gehad en ook van die pakjes. En we kregen echt een speciaal schema mee om te smeren. Binnen no time was Sven van de exceem af, maar het is ook zo weer terug. Als ik nu een plekje zie smeer ik er gelijk een zalfje op. Hier hadden we ook zalf met antibiotica erdoor, omdat sommige plekken onstoken waren. Hij zat helemaal onder de dikke korsten, echt heel erg. Gelukkig was het op zijn gezichtje nooit erg, maar mensen die hem in zn blote buik zagen schrokken echt.

Wat betreft allergie test: Het schijnt lastig te testen zijn bij kleine kinderen. De uitslag is vaak niet betrouwbaar. Maar als moeder wil je op een gegeven moment weten of er iets speelt. Mijn zoon heeft op bepaalde voedingsmiddelen allergische reacties, maar we weten gewoon niet waarop. Ook rochelt hij altijd, heeft veel last van slijmvorming en gevoelige luchtwegen.

Ik heb op een gegeven moment zelf contact gelegd met de allergoloog en een afspraak gemaakt. Maar moest wel verwijzing hebben van de huisarts. Heb bij de huisarts gezegd dat gezien zijn reacties de allergoloog ook wil meewerken aan een allergietest en daarom heb ik een doorverwijzing gehad van de huisarts.
    Sven is op de 10 meest voorkomende allergieen getest, maar er is niks uitgekomen.

Wij gebruiken voor in bad Neutral en zo heb ik ook heel lang zijn kleertjes gewassen. Inmiddels was ik zijn kleertjes weer met de gewone wasmiddel en hij gaat nu zo'n 3 keer per week in bad. Moet wel, want soms is hij gewoon zo vies.

Ik zou je echt laten doorverwijzen naar een dermatoloog. Dan krijg je andere hormoonzalf die waarschijnlijk beter helpt.

Deel Deze Pagina