HELP! Ze zit echt helemaal onder de eczeem.. heb al 1000 zalfjes geprobeerd..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Jewe en Romy; Jeetje zeg bij jullie ook zo erg:( En zo'n pakje.. als ze dat hebben gedaan dan komt het toch gewoon weer terug? Of kan je het dan beter bestrijden?

Lisa heeft het heel erg ook in haar gezicht. Haar kin helemaal onder en 2 grote plekken op haar wangen van denk zo'n 2 cm groot..

Ik ga zo de dokter bellen als ze open zijn.. Bedankt!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Allereerst: stoppen met al die verschillende smeerseltjes!

Voor vet houden van de huid:
    -Vaseline cetomacrogol met 10% vaseline (vrij verkrijgbaar bij apo)

Tegen de jeuk:
    - hormoonzalf op recept ... mogelijke bijwerking is dat de huid dunner wordt, maar van krabben en de eczeem zelf wordt de huid ook dunner / raakt beschadigd dus kiezen tussen twee kwaden, waarbij de een verlichting biedt (tegen de jeuk)

Bad:
    - maximaal eens per week in bad, dan een washandje of stuk oude panty vullen met tarwezemelen.

Overige producten:
    - kies voor een product als neutral, zowel als haarverzorging als wasmiddel, geen parfum ed dus.

En:
    - niet te warm kleden!

Verder zou je kunnen kijken of er misschien een vindbare allergie aan ten grondslag ligt: melkproducten even weglaten uit dieet bijvoorbeeld. Maar volgens onze huisarts is de kans op bijv stofallergie veel groter, hoewel er dan vaak ook luchtwegproblemen zijn.

M heeft ook veel last van eczeem, dit is ook wel het seizoen ervoor: veel temperatuurwisselingen, de verwarming staat aan (dus het is droog): zorg dus ook voor goede doorluchting en vochtigheidsgraad in huis (bakje water aan de verwarming). Ik merk het zelf ook (ik ben helaas de 'schuldige'): in de winter weer meer last. De zomer is beter: niet te veel kleding aan en zon doet wonderen :)

Hele goede site met tips ed is www.kindereczeem.nl

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij zijn via een osteopaat bij een kinesiologe gekomen.
    Rilana heeft reflux en al die medicijnen word je niet goed van.
    Heeft ons erg geholpen.
    Rilana heeft geen KMA maar is wel gevoelig voor melk producten, sommige dingen vallen bij haar niet goed en ze moet langzaam wennen.
    Als cb etc op je dak zit over wat je allemaal al moet geven en je geen allergie test krijgt dan is zo een kinesiologe erg fijn.
    Zij kan doorgeven wat goed is en wat minder goed.
    Hoop dat je snel terecht kan!

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik heb een afspraak gemaakt bij de ha.. donderdag om 8.00 uur.. Ben benieuwd. Ik kwam erachter dat ik tot feb nog zonder doorverwijzing van de ha naar de kinderarts kan gaan.. (is een jaar geldig zeiden ze) Dus als de HA niet meewerkt dan maar via de kinderarts..

Ik heb gisteren alles helemaal ingesmeerd weer met hormoonzalf en dat werkt dan een beetje. Net weer alles ingesmeerd met lanette vaseline zalf.. het vuurrode op haar wangen is er gelukkig wel vanaf :)

thnx voor het meedenken meiden!

het zemelen ga ik ook proberen. Kan je dat hij een natuurwinkel oid kopen?

@Siepie; ik ga als de doktoren niet meer meewerken of niks kunnen doen naar een alternatief iemand.. me vriend wil het eerst zo proberen

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja hebben wij ook gedaan hoor, eerst ha, ka

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik zou een verwijzing vragen voor dermatoloog of ka. Een dermatoloog kan je de juiste zalf voorschrijven. Helaas zijn er veel dermatologen die het meestal bij symptoombestrijding houden en niet op zoek gaan naar de oorzaak. Bij zo'n hevig eczeem zou ik wel uitzoeken of het ergens door getriggerd wordt. Eczeem is aangeboren, maar wordt vaak getriggerd / verergerd door bijv allergie, stress, maar ook door kou, tandjes, verwarming / droge lucht.

Om te beginnen zou ik sowieso de hormoonzalf gebruiken. Ik wilde ook niet aan de hormoonzalf bij mijn kids, echter realiseer je dat jeuk erger is dan pijn. Zelf heb ik eczeem en je wordt niet vrolijk van die jeuk. Ons zoontje heeft van top tot teen onder gezeten, werd tig keren 's nachts wakker van de jeuk, was dan helemaal overstuur. Dat heeft een dik jaar geduurd.
    Door een combinatie van verschillende artsen, zowel regulier als alternatief kwamen wij uiteindelijk tot de juiste oplossingen en knapte zijn huidje goed op.
    We hebben een dermatoloog bezocht, een ka, een kinesioloog (mijn oude ha) en een bioresonantie therapeute. Van de dermatoloog kreeg hij de juiste zalfjes (sterkere hormoonzalf) en krabpakjes. Via de ka de juiste voeding en allergietest. Door de kinesioloog kwamen wij erachter dat het wasmiddel een enorme trigger was. De bioresonantie schreef ons een probiotica kuur uit en na die kuur verdween ook eindelijk de hoofdschilfers en de jeuk.

Deze hele zoektocht heeft ons bijna een jaar gekost. Eczeem had hij vanaf 8 weken en met 12 weken van top tot teen. Nu heeft hij alleen nog eczeem op zijn handjes, hals en gezichtje, wat ook jeukt. Sinds kort weten wij, dmv een uitgebreide allertietest, dat hij ook een kattenallergie heeft en mogelijk dat dit nog de oorzaak is van het huidige eczeem. We hebben namelijk katten.

De zalf die wij voor ons zoontje hebben heet unguentum triamcinoloni 1mg/G PCH
    Als hij nu vuurrode eczeem heeft is 1 tot 2 keer smeren voldoende. De hormoonzalf van de ha deed hier helemaal niks. Deze zalf, op aanraden van ka, laatst ook bij mijn dochter gebruikt. Ik heb het 2 dagen gebruikt en toen was het niet meer vuurrood.
    Verder heb ik goede ervaring met balneum extra vettend (gewoon de volwassenen variant), Zarqa en doucheolie van Louise Widmer. Neutral voor in bad had bij mijn zoontje geen goed effect.

Voor testen op allergieën moet je bij de ka zijn, niet voor bij het cb. De test is niet volledig betrouwbaar onder de 4 jaar, waarschijnlijk dat het cb het daarom zegt. Onze ha wilde ook geen allergietest uitvoeren, zelfs nu nog niet.
    Mijn zoontje heeft er 1 met 9 maanden gehad. Ze hebben toen de melk, ei en soja getest. Melk en ei kwamen eruit, soja niet, terwijl hij daar tot zijn 2e jaar wel gevoelig voor is geweest.
    Pas heeft hij een nieuwe test gehad, maar veel uitgebreider, waar ook huistofmijt, dieren etc is getest.

Wat ook handig is, is een dagboekje bijhouden mbt het eczeem. Zo kun je achterhalen wat het verergerd. Het is, helaas, een hele zoektocht.

Succes en als je nog vragen hebt mag je mij wel pb'en.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn twee weken geleden gestart met het geven van probiotica en we zien het eczeem verdwijnen. Onze dochter heeft al drie maanden anitbiotica en de darmflora is gewoon helemaal van slag en dat uit zich vaak in eczeem.
    Daarnaast smeren we de echt rode plekken met hormoonzalf en de droge plekjes met cetamocrol ofziets en smeer ik haar iedere avond in met een bodylotion.

Ze is wel gevoelig voor tomaat, appel en melk. Dus dat geven we niet of heel weinig.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ja het kan altijd terug komen. eczeem reageerd op verschillende factoren:
    Als het heel koud wordt en de verwarmingen aan gaan wordt de huid droger,
    Als het heel warm wordt en ze gaan zweten,
    als hun weerstand omlaag gaat kan er een uitbraak ontstaan.

Zodra ik weer plekjes zie begin ik meteen met smeren met de hormoonzalf van de dermatholoog met antibiotica erin. Als het echt erg is dan smeren we weer met teerzalf en krijgt hij zijn zijde pakjes weer aan.
    Tygo heeft ook nog een zilverpakje dat ook anti bacterieel werkt. Die draagt hij onder zijn kleren ipv een normale romper.

Goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de ha. En je mag gewoon meteen vragen om een doorverwijzing. Zou niet weer met allerlei smeerseltjes gaan proberen die een huisarts voorschrijft. Als ze echt helemaal onder zit zijn die toch niet sterk genoeg.

9. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Hier ook beide meisjes eczeem (niet ernstigs) maar wat hier echt fantastisch werkt is Vasaline/cetamagrogol. Hier hebben beide kindjes er geen jeuk van (oudste is er al vanaf gelukkig) en idd 2x in bad met olie( Weleda iederen dag olie)

Succes!

10. Loe

Loe Niet meer actief

vaseline/ce...grol en lanette en wij hebben koelzalf/vaseline en paraffine is allemaal ter onderhoud dat de huid voldoende vet blijft zodat je de hormooncreme zo min mogelijk hoeft te gebruiken. De hormoonzalf die we hebben is hydrocortison 10mg/g. De huidlotion is parafiine capitis 10&.

11. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Via internet kun je het kevier plantje kopen (c.a. 2 euro). Dit plantje (een stukje) leg je in de koelkast in een schoteltje melk. Na een paar uur wordt de melk iets dikker. Je kunt het dan op de exceem smeren. Het klinkt misschien raar maar bij mijn broer heeft het vroeger geholpen. Het is bij hem daarna nooit meer terug gekomen. Dit kan absoluut geen kwaad... dus baat het niet....

12. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Hier 4 verschillende zalfjes. M'n meisje zag er gewoon zielig uit. Inmiddels ziet ze er super goed uit!!

Hier smeren wij ook 5 keer per dag, heel intensief idd, zeker met nog een peuter :(

We smeren
    7:00 Triamcinoloni op buik armen en benen (=sterke hormoonzalf)
    Hydrocortison op wangen en boven de wenkbrauwen (=lichte hormoonzalf, huid bij gezicht is kwetsbaar)
    Locoid op d'r hoofdhuid en voorhoofd (=lotion met hormoon erin, lekker dun voor tussen de haren)

11:00 cetomacrogol, overal, behalve onder de haren!

15:00 zelfde als 11:00

19:00 zelfde als 's ochtends 7:00 uur

23:00 ceto, alleen op de beentje en buik (wil d'r niet helemaal wakker maken)

Nu het beter gaat doen we 's ochtends alleen locoid en ceto, geen hormoonzalf meer. Verder 1 keer per week in bad met balneum en haar en kleding wassen met neutral producten.

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    @Ts, en hoe is het gegaan bij de huisarts? Heb je een verwijsbrief gekregen?

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik moet morgen om 8 uur bij de ha zijn:)
    Maar ik heb haar dus nu 3 dagen meerdere helemaal ingesmeerd met hormoonzalf en vaseline lanette en nu is het wel een stuk minder:) Wel beter natuurlijk voor haar.. Maar dan nemen ze me waarschijnlijk minder serieus.. Dus ga echt doorvragen!

Lief dat je eraan denkt!:)

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Jeetje wat een hel zeg! mn dochtertje vindt het insmeren echt helemaal niks. Keihard huilen.. dDus als ik jouw schema zou moeten volgen zou ik echt heeeel hard moeten doorzetten:);)

Ik was al vanaf het begin met neutral..

Maar fijn dat het nu beter gaat! dan zitten ze toch lekkerder in hun velletje he:)

16. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Hier was het ook echt drama in he begin. Maar inmiddels zijn het geZellige momentjes geworden. We lachen, kraaien en ik zing erbij. Alleen weer aankleden vindt ze nooit leuk en ook niet als ik te lang bezig ben.

17. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik hoop dat het bij ons ook ooit gezellig wordt:D
    En heeel herkenbaar als het te lang duurd!

18. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Oh sorry dacht dat je vandaag moest, morgen dus...ben benieuwd. In elk geval fijn voor haar dat het smeren al wat lijkt te helpen.

19. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik ben op eigen aandringen door de huisarts doorverwezen naar de dermatoloog. mijn zoon heeft daar nu een eczeemverpleegkundige. die regelt krabpakjes met handschoentjes en voetjes. en mijn zoon zit al sinds zijn 6 maanden aan de teerzalf. vreselijk rotspul, maar voor hem heeft het al wel een hoop ellende verminderd

20. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Is echt vreselijk rotspul idd. Je krijgt het nergens meer uit en die geur door heel je huis echt vreselijk...maar het helpt wel heel goed voor mijn zoontje en dat is toch wel het belangrijkste idd.

Deel Deze Pagina