Mijn zoontje heeft spruw! Ik baal er gigantisch van... :x Nu was ik net begonnen met het geven van een fles gekolfde melk. Zal ik daar mee wachten tot hij weer helemaal beter is? Ik wil hem geen negatieve ervaringen laten opdoen met de fles. Dus dan denk je: wachten. Maar hij is al 6 weken en een paar dagen... verloopt de kritische periode dat hij het kan leren dan niet? En hebben jullie nog meer tips? Hij wil de laatste dagen vaak niet of weinig drinken en dan drinkt hij in 1x heel veel. Is dat slecht voor mijn productie? Hij is ook duidelijk uit zijn hum. Vannacht heeft hij 9 uur tussen 2 voedingen gelaten. Hij heeft zich eerst helemaal vol gedronken en toen was hij zo uitgeput van alle gehuil ervoor dat hij lang geslapen heeft.
Mijn zoontje heeft ook al twee keer spruw gehad. Ik zou gewoon beginnen met het flesje. Denk er wel om dat de melk niet in de vriezer bewaard mag worden, omdat je hem dan de volgende keer besmet. Je mag het wel gewoon dezelfde dag geven in een flesje. Als hij er last van heeft ff medicijn halen bij de huisarts en daarbij moet je ook je tepels insmeren met miconazolnitraat zalf. Wees blij dat hij wel gewoon een lange ruk maakt met slapen! Die van mij kwam als hij spruw had om de twee uur ook s nachts! Het is ff kl... Maar het is niet iets schadelijks gelukkig! Alleen wel echt vervelend! Ook spuugdoekjes na elk gebruik wassen en alles wat ook maar met de melk in aanraking komt meteen wassen op 60 graden.
Dank voor de tips over niet invriezen en doekjes wassen! Wij zijn al aan de Daktarin zalf. Hij had er duidelijk last van. Huilen naar de borst, kort en slecht drinken, minder natte luiers, smakken tijdens het drinken, steeds loslaten, aarzelen met aanhapppen. Dat ken ik allemaal niet van hem. Ik dacht al steeds aan spruw, maar vandaag zag ik het voor het eerst. Om de 2 uur 's nachts drinken... ja dat is balen! Ik ben ook blij dat hij lang slaapt, hoor, maar de reden is wat minder. Meestal slaapt hij 6,5 - 7 uur 's nachts, dus geen klagen over hem (helaas komt zijn zus van in die lange slaap, die is met zijn komst gestopt met doorslapen...)