Hoi , Ik ben op dit moment een beetje onzeker... Toen zoonlief geboren was hapte hij ontzettend goed en de hele kraamweek ging het echt super met borstvoeden. Goede volle borsten , stuwing , zoon had met 15 min ongv. genoeg gedronken. Maar nu .. hij is op dit moment 13 dagen jong en hij wil zo ontzettend vaak aan de borst (om het half uur a uur) en lijkt onverzadigbaar! Mijn tepels doen ontzettend veel pijn omdat ik hem aanleg wanneer hij wil maar mijn borsten voelen "leeg" aan ?! Ze zijn heel zacht en ''slap'' en ik krijg er ook weinig melk ''uitgedrukt'' (wat eerder heel anders was) , Heeft hij steeds honger ? Heeft hij krampjes ? Heb ik niet genoeg melk ???? Ik word er erg onzeker van , ik heb naast zoon nog 2 andere kindjes waarbij borstvoeden niet gelukt is.... Ik wil zo graag doorzetten maar ook het beste voor hem ... Wat moet ik nou doen ?? Mn tepels are killing me op het moment , ik heb hem nu uit nood maar eventjes een speentje gegeven... ??? Ik wil morgen contact opnemen met de huisarts omdat ik spruw vermoed (lichte witte tong heeft hij ) , zou alles ook daaraan kunnen ligen ???
Klinkt als regeldagen. Krijgen ze vaak rond dag 10. Zorg ervoor dat je hem goed aanlegt en zo vaak als dat hij erom vraagt. Als je Googlet op regeldagen kun je er meer over vinden. Is heel normaal , begrijp wel dat je er onzeker door kunt worden.
Je kunt een gaasje gedrenkt in gekookt water en uitgeknepen even door zijn mondje halen. Als het wit weg te vegen is hoeft het geen spruw oid te zijn. Kan het zijn dat je tepels gevoelig zijn door mogelijk niet helemaal goed aanleggen? Sorry ik wilde je even geruststellen in mijn eerste bericht maar toen vergat ik de helft te typen.
Ik ga mee met mijn voorgangster en weet bijna zeker dat je in de regeldagen zit. Bij spruw heb je geen "lege" borsten en dan wil je kindje niet vaker drinken. Gewoon relaxen, lekker met hem een dagje op bed en goed zijn gang laten gaan. Die zere tepels krijg je ook van het vake drinken. Gaat ook weer over, moet een beetje "eelt" op komen. Succes!
Yep zijn idd regeldagen! Die heb je zo rond de 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden. Mijn dochter heeft ook sinds gister weer haar regeldagen
Idd regeldagen! Probeer er aan toe te geven en neem zoveel mogelijk je rust (lastig met nog 2 kindjes). Maar het gaat weer over! Probeer als de regeldagen straks over zijn, in elk geval overdag vaak aan te leggen. Max. 3 uur tussen de voedingen, de eerste 6 weken. Heeft hier heel goed gewerkt voor een goede productie en heb dan eigenlijk ook nooit regeldagen.
Ik maakte hem wakker als hij de drie uur overschreed. Pas sedert een kleine week gaf de lactatiedeskundige aan om hem tot vier uur aan een stuk te laten slapen. Hij at goed, zat op zijn gewicht, geen andere problemen. Hij werd deze week meestal uit zichzelf na drie uurtjes wakker, toch begin ik te merken dat hij de laatste twee dagen steeds vaker ietjes langer slaapt.
@Melmel, ja idd wakker maken en aanleggen of slapend aanleggen. Ik deed het in elk geval de eerste 6 weken overdag als ze langer sliep. 's Nachts liet ik ze gewoon zelf komen. Vaak aanleggen de eerste 6 weken is een basis voor een goede productie op langere termijn. Hier heeft het in elk geval goed gewerkt.