Help! Ziek kind, (te) lang slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poohbear82, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Okeven jullie advies nodig. Sinds vanochtend is zoonlief (14,5 maand) ziek. Z'n brood heeft hij eruit gegooit, z'n sap eruit, alles eruit tot z'n maag leeg was.
    Toen viel hij bij mij in slaap. Hij slaapt niet graag, slaapt nooit alnger dan 3 uur overdag en valt al helemaal nooit beneden in slaap. Maar ziek zijn doet rare dingen met kinderen.
    Nu ligt hij al bijna 3,5 uur te slapen. Ik vraag me alleen af of dat kwaad kan, omdat hij dus eigenlijk niks gegeten of gedronken heeft? Kan ditgevolgen hebben voor z'n bloedsuikerspiegel bijvoorbeeld?
    Wat is wijsheid, wekken en wat eten/drinken geven of laten slapen zodat hij kan herstellen?

2. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier vorige week ook gehad.. gewoon laten slapen veel drinken wel aanbieden. Hier uiteindelijk opgenomen in het zh met rota virus..

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou hem lekker laten slapen. Mijn zoon was laatst ook ziek en als hij over de hele dag 2 uur wakker geweest is is het veel. Als hij dan even wakker was voelde hij zich ook zoo ellendig, keihard huilen.. heel zielig :(
    Beterschap, hopelijk gaat het snel wat beter!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou hem misschien wel even wakker maken om wat drinken aan te bieden. Maar daarna weer laten slapen als het nodig is. Kun je gelijk even kijken of hij niet te suf is..

Mijn jongste sliep ook weleens een dag bijna door. Om de 2a3 uur wakker gemaakt voor drinken. De dag erna was het zo goed als over.

5. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Uitzieken is belangrijker dan drinken of eten op dit moment hoor.
    Als hij echt honger of dorst heeft wordt hij wel wakker...
    Als je zelf ziek bent wil je toch ook alleen maar slapen?
    Hij is ook niet echt meer op een leeftijd dat het erg is als hij een paar uur niet eet toch..
    Uiteraard als het dagen aanhoudt moet je wel aan de bel gaan trekken, maar je zegt dat het pas sinds vanmorgen is.

Gewoon als hij wakker wordt lekker water laten drinken en crackers oid, valt niet zo zwaar op de maag

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hij is inmiddels wakker, meteen maar beetje ors aangeboden, daarna wat laten eten, maar alles wat hij eet of drinkt komt er van boven weer uit 😟

7. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Kleine beetjes geven, begin met een theelepeltje, blijft dit binnen nog een theelepeltje na 15 min.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier is onze jongste ook ziek. Normaal slaapt ze nooit meer dan 12 uur per etmaal, nu is ze alles bij elkaar denk ik een uur of 3 wakker geweest. Tussendoor als ze wakker is, bieden we wat drinken aan. Kleine beetjes, niet te koud en niet te warm. Geen melk, maar water of ranja.

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Niets is zo goed als slapen als je ziek bent, lekker laten gaan.

10. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Ik begrijp dat je je druk maakt en ik hoop dat je ventje snel beter wordt (hier zijn ook superveel kindjes ziek in de buurt)! maar bloedsuikerspiegel is toch alleen maar bij pas geboren baby's?

11. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Meestal wel ja. Er zijn kindjes die wel last van hypos hebben (zoals de mijne) en die mogen dan niet lang zonder eten en drinken. Nogmaals dat Is een uitzondering dr meeste kunnen gewoon doorslapen na spugen en al zeker 3 uur.

Deel Deze Pagina