Hallo allemaal, Ik weet dat ik in het weekend rond 16 april mijn eisprong heb gehad. Wat door middel van ovulatietesten is bevestigd. Maar ik weet niet wanneer mijn nod was of is.. Als ik het bereken zou dat 29 april geweest moeten zijn. Maar ik weet dus niet of dat klopt, gisteren wel een test gedaan van de action. Maar die was negatief.. Nu is mijn vraag wanneer kan ik het beste weer gaan testen? Mijn menstruatie blijft tot op heden weg, ook doen mijn borsten zo'n pijn dat aanraking van een bh bijvoorbeeld al pijn doet. Normaal voor mijn menstruatie waren ze alleen gevoelig met een kleine aanraking. Ook ben ik elke ochtend ontzettend misselijk met braakneigingen tot aan toe wat met vlagen terug komt in de middag en avond. En daarnaast ben ik ontzettend vermoeid. Dacht vraag hier gewoon om raad, want weet momenteel niet goed wanneer weer te testen. Aangezien mijn menstruatie niet altijd even regelmatig is.
Misschien nog een testje wagen? Kv is heel gevoelig. Je weet echter nooit zeker of je ei ook echt gesprongen is na je pos ovulatie test. Dus het kan zijn dat je door een laat ei, nog niet positief kunt testen. Als je klachten door hcg komen dan zou je wellicht, bij een eisprong op 17 of 18 april nu positief moeten testen. Je positieve test was op 16 april of eerder? Anders was je ei wel op 16 april. Was je lh test pos op 16 april, dan was je ei op 17 of 18 april. En anders over enkele dagen nogmaals testen.
Ja 16 april was hij positief. Heb geen kv testen in huis.. Mocht ik dit weekend nog niet ongesteld zijn geworden en de klachten niet verdwijnen zal ik na het weekend een kv test halen. Wil ook niet steeds mijn geld weggooien voor een negatieve test. Is kv veel gevoeliger dan die van de action? Of moet dat geen verschil maken?
KV is gevoeliger, maar zoveel dagen na NOD zou je normaal echt wel positief moeten testen met een Action test. Ik testte +-10/12 dpo al positief met Action. Bovendien, als je kwaaltjes komen door zwangerschap (HCG) dan zou het ook zichtbaar moeten zijn op de test. Hopelijk heb je een mooie knaller als je gaat testen!
Een positieve ovulatie test wilt jammer genoeg niet altijd een eisprong tot gevolg hebben. Ik had het de ronde voor ik zwanger had ook, wel een positieve ovulatie test, geen eisprong (dmv temp bevestigd) een week later wederom een positieve ovulatietest en toen wel m'n eisprong gehad. Je zou nu namelijk wel positief moeten testen als je 17-18 april je eisprong gehad hebt en zwanger zou zijn.
Ja daarom waag ik na het weekend nog een test van de kruidvat, mocht die ook negatief zijn leg ik mij er bij neer dat ik niet zwanger ben.
16-4 een posi ovu is 18 april je eisprong en dan zou je nu op 15 dpo zitten. Elke test zou nu al posi moeten aangeven als je echt zwanger bent. Als je test na het weekend nog steeds negatief is dan denk ik dat je ei niet is gesprongen na je posi ovu op 16 april.
Het gebeurt soms dat je eitje toch niet springt na een positieve ovulatietest. Dan is er wel genoeg hormoon aanwezig om je eitje te laten rijpen en springen, maar je lichaam houdt het met een bepaalde reden nog even tegen (soms is een verkoudheid al reden genoeg dat het eitje nog even wacht met springen). Het kan dus zijn dat je nog even moet wachten. Het kan ook zijn dat je luteale fase wat langer duurt dan gemiddeld. En ben je misschien onlangs (minder dan 6 mnd geleden) gestopt met anti-conceptie? Want ook dat kan roet in het eten gooien.. Zelfs na een paar keer een mooie regelmatige cyclus.