Ik ben nog geeneens zwanger maar heb een vraag over in het ziekenhus bevallen. Ik las ergens op dit forum dat als je vrijwillig in het ziekenhuis bevalt je hier zelf een grote bijdrage aan moet meebetalen. Zelf heb ik dit nog niet eerder gehoord, ben na het lezen van dat topic wel gaan twijfelen. Weet iemand dit? Ik zou namelijk liever in het ziekenhuis willen bevallen dan thuis, maar niet als dat gigantisdch scheelt in de kosten natuurlijk.. Weet iemand ook of je de ziektekosten van de cz voordat je zwanger bent moet aanpassen of pas als je zwanger bent, in een of ander pakket zit iets van kraamhulp vergoeding etc... Momenteel ben ik wel plus verzekerd, maar er is een aparte ziektekostenverzekering wat betreft gezinsuitbreiding etc.. kan het ook nergens terug vinden. Alvast bedankt, Ele
Hi.. Ik heb cz met aanvullende verzekering en ik hoef geen eigen bijdrage te betalen voor een poliklinische bevalling..... zou gewoon even de verzekering opbellen... voor de zekerheid... want het ligt net aan t pakket wat je hebt... Heb trouwens niet zo'n speciaal pakket... denk dat daar bijvoorbeeld ook kraamzorg volledig in zit... en daar moet ik nu wel (een kleine) bijdrage bij betalen...
Ik ben ook verzekerd bij cz, aanvullend, maar ik moest wel een eigen bijdrage betalen voor bevallen in 't ziekenhuis, best raar eigenlijk. 't Was geloof ik 288 euro (weet 't niet meer helemaal precies, maar zoiets ongeveer). Ik wilde ook graag in 't ziekenhuis bevallen, dus ik vond 't het geld zeker wel waard. Of je je anders moet laten verzekeren weet ik niet, ik heb 't zelf niet gedaan. Ik had zoiets van, dan moet ik vanaf nu elke maand meer betalen voor m'n verzekering, dan betaal ik liever 1 x een eigen bijdrage voor kraamzorg, dat is toch niet heel duur (vooral aangezien ik door de vakantiedrukte maar 14 uur kraamzorg kreeg). Maar je kan daar natuurlijk altijd even informatie over inwinnen bij cz.
Linda86 Wat raar joh...?! Ik heb er namelijk speciaal over gebeld...! Ik ben in 2007 bevallen...(met hetzelfde pakket) en toen moest ik eigenlijk WEL een eigen bijdrage betalen, maar aangezien het een vacuumbevalling werd, was het kosteloos.... Nu heb ik gelijk gebeld... en werd gezegd dat ik met mn Ideaalpakket (had voorheen OZ) niets hoefde bij te betalen... ook niet als het NIET medisch was.... hmmm weet trouwens niet of dit nu in 2009 ook geldt.. dalijk ff bellen... maar inderdaad Ik wil ook graag in het ziekenhuis bevallen... dus als ik het moet betalen... jammer dan.. daar ga ik het niet voor laten...! Heb trouwens ook wel gehoord dat als je bijvoorbeeld een pijnstilling in je been laat zetten... dat het dan al een medische bevalling wordt... (op papier) en dat je dan ook niets hoeft te betalen... (DIT WAS VORIGE JAAR, EN IK HEB HET MAAR GEHOORD VAN IEMAND, WEET T DUS NIET ZEKER!)
Hmm idd best raar. Pijnstilling heb ik niet gehad, dus dat weet ik verder niet. Maar ik ben ook in 2008 bevallen, dus ik principe zou ik dan ook niets hoeven te betalen. Ik zal straks nog wel even bellen om 't na te vragen. Maar anders is 't ook geen ramp, aangezien ik er toch al vanuit ging dat ik gewoon moest betalen .
Hey.. Heb ffies gebeld met CZ.. en de medewerker van de klantenservice zei: dat een poliklinische bevalling vergoed wordt vanuit de hoofdverzekering en dat ik dus GEEN eigen bijdrage hoefde te betalen.... dus linda wellicht heb je een meevaller... en kun je mooi iets leuks kopen voor je kleine van dat geld..! (leuk ventje trouwens)
Oké, dan ga ik straks ook maar eens bellen. Zou idd wel lekker zijn als we 't weer terugkregen, kan ik Milan nog eens extra verwennen! En dankje, hij is idd erg leuk . Maar jullie hebben ook een knapperd!
Dank je voor jullie antwoorden, ik zie dat jullie ook met diezelfde vragen zaten. Stom he, ik wilde vandaag ook al gaan bellen, maar was de hele dag in gesprek op mijn werk en wilde dit telefoongesprek niet op mijn werk voeren Ik zal morgen wel eens navragen wat precies het verschil is met het extra pakket waarin de kraamzorg ook zit... Je zou je heir extra voor kunnen verzekeren dus ben benieuwd.. En super fijnn dat je niks extra;s hoeft te betalen, een kleine bijdrage was ok geweest, maar helemaal niets is natuurlijk altijd fijner..
Hang idd van je verzekering af. Meestal betaal je toch nog wel iets hoor. Dat geldt ook voor de kraamzorg, trouwens. Ik heb voor ziekenhuisbevalling gekozen en wist dus dat ik iets zou moeten bijdragen. Alleen heeft mijn zoontje in het vruchtwater gepoept en ik werd overgedragen aan de gynaecoloog en dan ben je medische indicatie en hoef je dus niet te betalen. Dus geluk bij ongeluk hier.
Als je aanvullend verzekerd bent, hoef je geen eigen bijdrage te betalen voor een PB in het zk. Maar niet alle aanvullende verzekeringen dekken deze kosten. Je krijgt altijd wel wat vergoed vanuit de basisverzekering, maar er is dan altijd nog de eigen bijdrage. OZ en CZ vergoeden vanuit de aanvullende verzekering de rest van de eigen bijdrage, ook kraamzorg wordt vergoed alleen je zit wel met een eigen bijdragen die je zelf moet betalen maar dat is niet zo heel erg veel geloof ik. PB op medische indicatie, wordt 100% vergoed!
Ze zeiden tegen mij toen dat ik wel een eigen bijdrage moet betalen zou iets van 30a 40 euro per dag zijn. En voor de kraahulp hoefde ik niks bij te betalen omdat ik aanvullend verzekerd ben. Dus ik ga morgen nog eens bellen. En ben bij cz
Wanneer heb je daarover gebeld..? Ik heb namelijk maanden geleden al gebeld... en toen zeiden ze dat het gedekt werd vanuit de aanvullende verzekering..... En gisteren (jaar 2009 dus) zeiden ze dat het al gedekt werd vanuit de hoofdverzekering.... wellicht is dat dus veranderd met de jaarwisselling je kunt natuurlijk altijd beter even zelf bellen... kunnen ze het echt met je polis nakijken... want pffff... zoveel verschillende soorten verzekeringen.. en ik had eerst OZ wat gewijzigd is in CZ dus misschien dat dat ook nog scheelt (?) Je hebt het trouwens over 30/40 euro PER DAG...(?) maar bij een poliklinische bevalling... mag je 2 uur later al naar huis... mits dat er iets is... maar dan is het ook niet meer poliklinisch maar MEDISCH en is het sowieso kosteloos.... Denk echt dat ze "iets" anders aan je hebben doorgegeven...en niet de vergoeding van een bevalling... want zoveel euro per dag... (?) je doet toch geen daaaaaaaaaaagen over een bevalling... (is niet logisch, toch?!) Het zou ALS je iets moet bijbetalen... gewoon 1 bedrag moeten zijn...
30 a 40 euro kan bijna niet per dag, vind het ook een apart bedrag. Maar wat raar dat ze allemaal verschillende antwoorden geven. Maar bij OZ en CZ hoef je echt niet te betalen voor een PB, wel een eigen bijdrage voor kraamzorg maar dat is echt heel weinig.
ik heb nu die nieuwe gezinnenpolis van het CZ en daar hoef ik helemaal niks bij te dragen voor een PB en ook niet voor de kraamzorg. En volgens mij is die niet eens echt heel veel duurder dan gewoon aanvullend. Ik betaal nu volgens mij 118 euro maar dat is iets meer dan normaal omdat ik in Belgie woon geloof ik.
Ik ben verzekerd bij Menzis en heb hen onderstaande vraag gesteld met hun antwoord daarop: Ik weet niet of dit per verzekeraar anders is. U heeft op 26-09-2008 de volgende vraag aan ons gesteld: Hallo, kunt u mij vertellen wat de kosten zijn van een poliklinische bevalling zonder medische indicatie? En wat is de eigen bijdrage hieraan?. Het antwoord op uw vraag is: Het tarief voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie bedraagt in 2008 466. Vanuit de basisverzekering ontvangt u hiervoor een vergoeding van 180. Uw eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie bedraagt 286. Het ziekenhuis stuurt u voor de eigen bijdrage een nota. Vanuit uw aanvullende EV2-FNV wordt nog eens 160 vergoed van deze eigen bijdrage. Voorwaarden voor deze vergoeding is: - De Basisverzekering van de moeder bij Menzis is afgesloten, - De verzekerde in een ziekenhuis of een door Menzis erkende instelling bevalt, en - De bevalling plaats vindt onder leiding van een huisarts of verloskundige.
Als je aanvullend verzekerd bent krijg je de poliklinische bevalling bij CZ vergoed en de eigen bijdrage voor de kraamzorg ook. Daar kreeg ik trouwens wel een rekening van, maar die gewoon naar CZ opgestuurd en die is helemaal vergoed.
Ik ga Unive maar eens bellen. Ik heb alleen maar een basisverzekering waarvoor ik 86 euro per maand betaal. Dus denk niet dat ik een poliklinische bevalling helemaal vergoed krijg. Ik dacht dat bevallen in het ziekenhuis gewoon gratis was. Jeetje zeg... Stel je hebt het geld niet, dan maar thuis bevallen? Erg krom.