Help! zilverzisjes plaag in huis..

Discussie in 'De lounge' gestart door Givenchy, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Misschien rigoureus: Gooi je laminaat op het stort en neem een andere vloerbedekking. Ze zitten vooral in huizen met laminaat, ze wonen onder de plinten.
    Ik kom ze zelf vooral in de wc tegen. De sukkels gaan ook in de wasbak zitten en ik verzuip ze dan gelijk.
    Als ik er een te pakken krijg plet ik ze, maar hier zijn het er niet zo heel veel.

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Volgens mij eten ze papier (ook behang). Bij mijn ouders zaten er en toen heeft mijn moeder een bestrijdingsdienst laten komen. Ze heeft nu alleen maar plastic kratten op zolder staan en geen kartonnen dozen meer. Bij mijn ouders zaten ze vooral is dozen met papieren enz. Nu komt mijn moeder er nog sporadisch een tegen maar ze zijn goed uitgeroeid (was wel prijzig).

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #23 merah, 27 aug 2016
    Laatst bewerkt: 27 aug 2016
    Ventileren, ventileren, ventileren. Het vocht in huis moet omlaag. In nieuwbouwwoningen is dat niet altijd makkelijk. Onder de 50-60% luchtvochtigheid gaan ze dood.
    Verder idd Hg spray, maar dat zou ik tijdens de zwangerschap zeker niet gebruiken.
    Papier, in alle vormen, zo veel mogelijk terugdringen.
    Geen parieren ondervloer onder laminaat (van dat groene), geen kartonnen dozen op zolder of waar ook. Alles in afgesloten plastic kratten. Kieren af-kitten. Geen kleren op de grond laten liggen.
    Het zijn vreselijke beesten!!!

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Vreselijk he die beestjes!

Ik had laatst een pak vlokken op het aanrecht laten staan, smeer ik de volgende dag een broodje, strooi ik er vlokken op, zie ik iets raars meekomen uit de pak en op het moment dat ik dat zie kruipt het snel weg, was het een zilvervisje 😰

Ik heb toch zitten kokhalsen!!! Dat was echt ranzig om te zien zeg... :$

5. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ja natuurlijk joh :(

Verder is er nog een verschil tussen papier en zilvervisjes.

Let op zeer uitvergroot visje

https://www.milieucentraal.nl/in-en-om-het-huis/ongediertebestrijding/zilvervisjes-en-papiervisjes/

6. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Wij hadden ze in het vorige huis wat we huurden heel erg. Ik vond het zooo vies liepen gewoon over de vloer ook. Nu heb ik heel goed zicht en zag meteen als er iets niet klopte. Nu hebben we ander huis en een donkere vloer en was ik dus bang dat ik ze niet zou zien maar gelukkig zie ik nog steeds elk iets wat er niet hoort te zijn (ook al is het soms een pluisje ipv vis :p let op pak nooooit zomaar een dingetje op waarvan je denkt dat het een pluisje is, had mn moeder toen had ze dus mooi een vis! ieeeh)

Maargoed die hg spray tegen zilvervisjes werkt perfect. Ik had het hele huis grondig gespoten toen we 2 dagen weg gingen. Toen we terug kwamen vond ik overal dode vis. Soms leven ze nog maar rennen ze verder niet weg ofzo omdat ze al liggen dood te gaan.
    Dus ik adviseer dat iemand het hele huis voor je gaat sprayen met hg en dat jij er dan niet bent maar in de avond pas weer terug komt ofzo. Alle hoekjes en kieren goed doen randen van je huis zegmaar.

Hier hebben we er gelukkig niet veel meer af en toe 1, wat ik vies vind is dat ik ze ook in de wasmand vind lekker dan tussen dat wasgoed..

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Het is echt niet nodig om op een kaal betonnen vloer te gaan wonen hoor.
    Zilvervisjes zitten voornamelijk in warme, vochtige huizen. Ze houden wel van behang, dat dan weer wel.

Ik lees hier over spuiten met HG. Hoe doen jullie dat met kinderen? Er blijft nml. altijd residu achter op de plaatsen waar gespoten is. Of maken jullie het daarna schoon met een vochtige doek?

8. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Je kunt van alles proberen, maar hier is de ervaring dat niets helpt.
    Voor 180 euro een bedrijf laten komen, de buren deden niet mee.
    Heel sporadisch nog een zilvervisje nu.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Je hebt waarschijnlijk geen zilvervisjes (deze zitten vaak alleen in vochtige ruimtes) maar papier visjes.
    Deze hadden wij ook zeer veel. Die eten dus papier en karton ed. Wij hebben de hele zolder leeggehaald en vrij gemaakt van karton. Alle dozen en verpakkingen worden hier nu weggegooid. Alles gaat in plasticdozen of zakken. Dit scheelt echt 95%. Ik zie er nu sporadisch een.

Oh ja, in de winter zet ik boven op zolder vaak de ramen wagenwijd open, zodat de temp onder de 15 graden gaat. Schijnt erg slect voor ze te zijn :D

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Heb je behang aan de muur? Dan heb je voedsel voor ze opgehangen.Ze zijn gek op papier en zitten daarom vaak in dozen, fotoboeken, gewone boeken, en dus ook achter het behang. Ik zie ze vaak net bij de deurpost want daar houdt het behang op en is het blijkbaar los geraakt. Hier ook regelmatig in de badkamer of boven op de slaapkamer.
    Beneden zie ik ze bijna nooit op de vloer.
    vanmorgen toevallig 1 op de slaapkamer aan het plafond boven ons bed.

Ik ben snachts ooit eens wakker geworden dat er 1 op mn arm kroop.

De keukenla vinden ze trouwens ook leuk... dan trek ik een pollepel uit de la en dan zie ik ineens iets krioelen, Nou lekker dan tussen het bestek!

11. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Nou gelijk hoor! Ben druk bezig geweest met de verhuisdozen..
    en ja hoor, hele families..getverderrie.. nou.. alles weggemieterd..
    gestofzuigd (zak weggegooid,gelukkig al een volle) en hopen dat ze steeds minder gaan worden..

12. Tessiecutie

30 sep 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zitten hier ook overal. Vooral bij de wasmachine. Als ik een berg was heb liggen dan verstoppen ze zich eronder. Maar vind ze dus ook in de keuken, in lades, in dozen, tussen papier, in de badkuip. We hebben een keer lokdoosje geprobeerd, daar zaten alleen spinnen in. Bakjes met aardappel kwamen ze ook niet op af en spray durf ik niet vanwege de kinderen. Misschien proberen als we een weekje weg gaan in oktober.

13. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    In het vorige huis (appartement) hadden wij ze ook, wij hebben van alles geprobeerd er tegen, maar helemaal niets hielp er tegen. Ze liepen serieus overal. Vooral 's avonds.

Sinds wij verhuist zijn heb ik ze niet meer gezien, even afkloppen...

14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik zie ze ook ineens hier in huis, vnl op de zolder.. Toch maar eens opruimen, al die verhuisdozen enzo.. Hier zijn het papiervisjes.. :(

15. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Hg spray helpt heeeel goed. Ik had er zo'n vreselijke last van, dat ik het tussen alle kieren en gaten heb gespoten en ze waren weg. Sinds een paar weken zie ik ze steeds vaker racen door het huis. Weer sprayen doe ik toch voorlopig niet omdat het niet mag bijkinderen in huis onder 4 jaar. Als jij geen kis hebt in huis zou ik het zeker doen ( of laten doen als je in verwachting bent).

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Aaaaaahhhhh! Vind het ook zulke vieze beestjes, vooral de naam, ik denk dan echt aan een klein gluiperig visje op pootjes ielghhh

Deel Deze Pagina