Tips alsjeblieft!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmimi, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn oudste dochter heeft inmiddels haar 5e verjaardag gehad. Een lieve meid die vaak leuk kan spelen. Echter de laatste paar weken is er wat veranderd. Als wij samen met haar iets doen, spelen boodschappen wat dan ook is ze erg lief en behulpzaam. Echter als wij even iets anders moeten doen, zelfs in dezelfde kamer verandert ze compleet. Boos, agressief lijkt wel, en alleen omdat ze even geen aandacht krijg. Ik krijg dreigementen (ja ven een 5 jarige:$) dat ze dingen naar mijn hoofd gaat gooien, me zal schoppen en slaan. En dan is ze alleen maar boos en met geen mogelijkheid te corrigeren. Nu is het in de zomervakantie echt heel erg, maar ook voor de vakantie begonnen was, was dit al zo alleen dan in mindere mate. En wij zitten met de handen in ons haar. Weten echt niet meer hoe we hier nou het beste mee om kunnen gaan, we kunnen niet de hele tijd met haar dingen doen! Tuurlijk betrekken we haar bij huishoudelijke dingen maar dat vind ze ook niet de hele tijd leuk. En daarbij heeft ze ook nog een zusje wat aandacht nodig heeft.

Hoe kunnen we dit nou het beste aanpakken? Wij willen gewoon die lieve meid weer terug, en dat is ze gelukkig soms echt nog wel..... Maar wel steeds minder:x

Wie heeft tips of adviezen? Voor mijn gevoel is dit echt geen normaal peutergedrag meer. Het ontbreken van school zal misschien wel voor een deel meespelen, maar zo erg kan ik me niet voorstellen.....

Sorry voor het verhaal, maar wij weten het niet meer, en het is zelfs zo erg dat mijn vriend aangeeft haar steeds minder leuk te vinden.... En dat vind ik toch wel heel erg!!:(

2. knap

knap Niet meer actief

Als ze zo doet. Direct naar haar.jammer laten gaan om af koelen. daar daarna het naar haar bespreken. Zw is geen peuter meer maar een kleuter. Mag je best iets strenger zijn. En wie zes weken weken vakantie heeft uit gevonden. Had zeker zelf geen kinderen . Duurt soms te lang.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Degene die dat bedacht heeft... Vond het wel zo handig als de kinderen in de zomer op het land konden helpen...
    Vandaar zo lang :)

Lekker modern dus die zomervakantie :)

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier hebben we de mat als strafplek, met de timer van de oven op 5 minuten, maar dit doet haar niks. Als ze bezig blijft op de mat en wij er tijd bijdoen maakt haar ook niks uit. We hebben het er met haar over, ze weet precies waarom ze er zit en zegt sorry. Alleen gaat ze dus gewoon door!
    We hebben nu haar pop afgepakt en afgesproken dat ze die terug krijgt als ze zich weer gedraagt, alleen ligt die pop nu al 2 weken op de kast:(

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Een papiertje ophangen en bij erg slecht gedrag een kruis neerzetten. Bij 3 kruizen volgt er een consequentie. Voor onze zoon zou dat betekenen geen wii meer voor die dag. Hier werkt het super. Bij goed gedrag krijgt hij complimenten, maar geen beloning want in principe is t iets gewoons wat we van hem verwachten luisteren, lief zijn etc

6. knap

knap Niet meer actief

uit het zicht uit het oog. maakt mee in druk ze is geen peter
    peuter meer. Hielp hier prima even afkoelen naar zijn jammer en nog is het zijn een mijn afkoel plek.

7. knap

knap Niet meer actief

sorry voor tik fouten. tik even snel.p mobiel.

Deel Deze Pagina