Zijn er hier meiden die paardrijden? Ik ben van plan in augustus met paardrijlessen te gaan beginnen. Zit nu een beetje rond te kijken op internet voor rijbroeken.. Maar er zijn zo veel verschillende soorten en merken. Wie heeft er tips voor mij? Welk merk is goed/fijn? En welke broeken zitten mooi?
IK ben er 1 die altijd zoekt naar leuke prijsjes voor spullen en zo ook voor mijn rijbroeken.Welke ik erg prettig vind zitten voor een leuke prijs zijn die van harry's horse.Wel met steekzakken.
Ik heb er 2 van die lente/zomer modelen.Two tone.Aqua/wit en Kersen?/zwart...ik ga even model zoeken op internet voor je... Gevonden althans is het zelfde model maar mijn broeken heb ik al paar jaar. Pourcheval
Geen dank.Ik vrij klein en gezet en heb het er op gegokt om ze daar te bestellen en kwam in de zelfde maat als mijn gewone broeken.Al valt de 1ne iets kleiner als de ander maar dat schijnt wel vaker voor te komen maar dat is dan iets(nog geen halve maat). Dit kan komen omdat verschillende kleuren niet altijd op de zelfde fabriek gemaakt wordt.Puma heeft dat bevoorbeeld weer met zijn schoenen.
ik heb deze altijd Meestal merk van anky http://jb-dressage.nl/media/Rijbroeken20ruitjes20MC20copy.jpg
Als je net gaat beginnen en niet zeker weet of je ermee doorgaat, zou ik voor de eerste weken geen rijbroek kopen. Een gewone legging gaat ook prima. Oh en zeker gaan passen in een winkel! Want elk merk zit weer anders. Ik vind de broeken van Harry´s Horse vreselijk raar zitten bij mij. Ik heb mijn broeken van een ander merk, waar ik nu de naam van kwijt ben natuurlijk / zitten bij mij fijn, en niet duur! edit: gevonden: rijbroeken van Equitheme (met bijpassende handschoenen, haha) via Pegasus ruitersport - Asperen
Ik vind de rijbroeken van Mondoni erg fijn. Ik zou beginnen met een niet te dure zomer rijbroek. Om te weten welke jij fijn vindt zitten ontkom je eigenlijk niet aan passen.
inderdaad gewoon een legging aan doen.. als je het na 3 weken nog leuk vind dan even om je heen kijken voor een 2e hands. Ik rij zelf nu wedstrijden en koop altijd nieuwe broeken. Ik ben zelf begonnen met harry horse.
Aangezien je net weer wil gaan beginnen zou ik niet direct een hele dure aanschaffen. (anders had ik je Pikeur aangeraden ) Ik zou denken aan een mondini of happy valley, evt met kunstleren zitvlak.
bedankt voor al jullie tips! ben er in ieder geval over uit dat ik toch maar naar de winkel ga om de broeken te passen kan ik de eerste lessen dus gewoon in een jeanslegging oid komen?
ik zou zelf eerst met een legging gaan rijden ( en met dit weer is dat echt geen straf) ik rij nu het liefst met pikeur broeken maar als beginner zou ik dat niet doen
ik vind harry horse rijbroeken ook prima zitten. maar wel die met steekzakken. ze zijn niet echt duur en gaan best lang mee.
Ik zou er niet voor kiezen te gaan rijden met een legging. Door de dunne stof kun je snel schuurplekken krijgen aan de binnenkant van je benen. Zeker omdat je been nog niet mooi stil ligt. Voor 30,- kun je al een leuke rijbroek kopen. Die investering is het wel waard.
Zou inderdaad eerst ff kijken of je het wat vind voor je een hele garderobe hebt aangeschaft en het toch niet zo leuk vind.... ps: mocht je geinteresseerd zijn; ik heb nog een hele paardrijuitfit , voor leuk bedragje kan je die overnemen (laarzen met lederen voering, broek met leren zitvlak, veiligheidscap , en een mooie lichtblauwe getailleerde jas van harry horse)
divozas eigen merk is betaalbaar en goed. anky vind ik troep heb van de 1ste lijn 1 broek wel 3 keer terug gebracht, nouja kreeg elke keer weer gewoon een nieuwe, omdat de naden maar los bleven laten, en toen was ik slank dus te strak zat hij zeker niet (wel 200e euro) (nu pas ik niet eens in een rijbroek) over het algemeen vind ik eurostar een heel fijn merk, heb diverse modellen gehad.
toenb ik begon met rijden, reed ik in een stretch spijkerbroek. later reed ik alleen maar met spijerbroek, laarzen eronder en klaar (oke was een western manege dus dat was normaal)
Rijbroeken hoeven zeker niet duur te zijn maar lijkt mij ook fijner zitten als een leging.Of je moet op de westerntour gaan en in spijkerbroek rijden maar neem aan dat je op een gewone manege gaat rijden. Mijn 2 harry's broeken heb ik voor 12,50 p.st. nieuw besteld bij de site die ik door gaf.Ok was een wat oudere kleur dan wat toen in de mode was maar daar geef ik niet zo om.Ik heb ze dik een jaar gedragen 3/4 dagen in de week en ze zijn nog steeds mooi.