Nutrilon AR of iets anders?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Mangoo, Mar 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mangoo

Mangoo Actief lid

Sep 23, 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Mijn zoontje zit nu op de Nutrilon standaard, met jbpm, maar krijgt ook nog eens lactulose erbij ivm liesbreuk en veel persen.

Nu gaf het CB aan dat je ook AR kunt geven dan zit er al standaard jbpm in.
    Wie weet hoeveel schepjes erin zitten per 100 ml?
    De chat van nutrilon laat al een half uur op zich wachten nl...

Tevens begreep ik dat bijv kruidvat voeding even goed is als nutrilon, en het scheelt behoorlijk in prijs..
    Is dat evt een alternatief of zijn er ook andere merken die jbpm er standaard in hebben zitten?

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik had begrepen dat er 2 schepjes jbpm per 100 ml in AR zit.

3. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    hij is iets minder dik dan wanneer ik het zelf deed, ik deed 2 scheppen op 100ml

het lost wel veeeeeel beter op.

overigens heb ik ah merk, want daar kom ik het vaakst.

4. misa

misa Niet meer actief

Ik heb ook gehoord dat andere merken zo'n beetje hetzelfde zijn al nutrilon. Wij hadden in het begin HA en nu Omneo. Maar na een half jaar gaan wij denk ik over naar een goedkoop merk. Ik wil niet alweer wisselen..! :)

Ik weet niet hoeveel jbpm er in AR zit en hoe dik je het zelf altijd maakt. Want als het zo goed gaat dan zou ik het gewoon zo laten! :)

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Wij gebruiken Friso comfort.. Zit ook jbpm in. Het spugen is hier wat minder geworden, maar de krampjes en het vele (en luidruchtige) persen is hier over, ze heeft geen moeite meer met poepen.

Zijn overgestapt op deze voeding op advies van de KA, en doen door de groente en fruithapjes een papje van JBPM.

6. Mangoo

Mangoo Actief lid

Sep 23, 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Hij heeft het jbpm nodig omdat hij anders binnen 2 minuten een fles van 120 ml leeg drinkt :(

En het cb gaf gewoon aan dat het makkelijk is om dan de ar voeding te hebben, zou je dan ook weer 2 weken moeten omschakelen??
    Zodat hij evt weer meer last zou kunnen krijgen van zijn darmpjes?
    Of aangezien het hetzelfde merk is, dan niet?

7. misa

misa Niet meer actief

Als je hetzelfde merk doet en van standaard naar ar overstapt, denk ik dat hij niet weer twee weken hoeft te wennen. Een ander merk misschien wel.

Je zou het kunnen proberen als je dat graag wilt. Is het niet dik genoeg dan doe je er zelf wat jbpm bij doorheen. En ga je het na dat pak weer op de oude manier doen.

Persoonlijk hou ik niet zo van het overstappen en uitproberen, dus zou ik het zo laten. Maar ik kan me ook indenken dat het makkelijker is als het kant en klaar is.
    Misschien een tip: wij hebben 2 poedertorens en vullen die elke dag (of als het leeg is) met de voeding en de jbpm. Dan hoef ik het niet voor elke fles opnieuw klaar te maken. :)

8. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Hier Enfamil AR gebruikt, ivm dat dochterlief niet tegen de JBPM kon. Deze voeding dikt pas in in de maag.
    Zoontje heeft Pepti gehad met JBPM, en man wat vond ik dat een gekloot met de spenen (helft van de voeding met een S speen, daarna werd de voeding te dik en moest de M speen erop). Met Enfamil hadden we dat probleem dus niet...

Share This Page