Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Vrouwke87, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik heb volgens FF mijn eisprong gehad op dag 14. Opzich kan ik me daar in vinden. Paar dagen vruchtbaar slijm, dag 14 steekjes in rechter lies. Vorige week maandag een inwendige echo gehad en rechts zat toen een follikel van 16,5 mm. Er zat ook een kleinere van 8-10 mm. Nu is mijn temp gestegen, mijn borsten worden ook al wat gevoeliger. Kortom wat normaal is voor mij. Echter is sinds gisteravond mijn vruchtbare slijm ook weer terug. Hoe kan dit??? Gaat er nu opnieuw een follikel springen? Dit heb ik in de 1,5 jaar niet meegemaakt... Snapt een van jullie dit?

459868 Ovulation charts on FertilityFriend.com

2. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Misschien is je eitje op dag 14 niet gesprongen en probeert ie het nu weer. Ik heb hetzelfde ook gehad deze maand.

3. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Dat zou kunnen maar dan snap ik niet waarom mijn temp wel oploopt vanaf dag 14 en mijn borsten al gevoelig zijn. Dit heb ik nooit voor mijn ei. Ik ben niet ziek of verkouden

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Aangezien je niet consequent hebt getemperatuurd en ook niet op dezelfde tijdstippen zou ik niet al te veel afgaan van het kaartje als ik eerlijk ben. Mogelijk was je basale lichaamstemperatuur voor de eisprong ook al hoger, maar dat is dus niet goed af te lezen nu.

5. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Vrouwen lichaam kan soms rare fratsen uithalen. Als je in mijn kaartje kijkt, zie je hetzelfde. Op dag 8 van m'n cyclus had FF eerst een kruis gezet m'n temp steeg ook. Maar ik heb laatst een echo gehad de 24e en toen stond m'n ei op springen, de volgende dag is ie ook gesprongen.

6. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Klopt.. Ik temp al een lange tijd. Mijn basale temp zit tussen de 36,2 en 36.5. Na mijn eisprong zit deze gemiddeld tussen de 36.7 en 37.0(hooguit)

Ook vind ik het apart als op de echo al een grote follikel te zien is. rond de 20mm springt deze. Gemiddeld is er een groei van 2 mm per dag. Als hij nog niet gesprongen zou zijn moet ie nu enorm zijn ;P

7. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Hihi, dan lopen we wel met een erg groot ei :p.
    Ik heb geen idee hoe groot je follikel moet zijn om te springen. Mijn lichaam haalt ook rare fratsen uit. Paar keer een positieve zwangerschapstest in handen gehad, maar eindstand bleek ie te reageren op de dagen dat ik.vruchtbaar was. En m'n cyclus was na m'n mk een.beetje in de war

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Heb je na maandag ook geen echo meer gehad? Gebruik je medicijnen of zo? Met Clomid kunnen de eitjes met gemak doorgroeien tot 20-23 mm voordat ze springen.
    Je temperatuur is nu inderdaad een stuk hoger dan je basale temperatuur. Het irritante is dat je pas over ruim een week op z'n vroegst kan testen :(.
    Succes meid.

9. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Als ik je kaartje bekijk, zie ik dat je wel een aantal keer op afwijkende tijden hebt getemperatuurd (witte bolletjes). Toch denk ik dat je wel van dag 14 uit kunt gaan, je ziet duidelijk een verschil in de temperatuur van 2,5 tot 3 tiende. Je temp is na dag 14 veel hoger dan je basale lichaamstemperatuur is.
    Weet je zeker dat je nu weer vruchtbaar slijm hebt en niet bijvoorbeeld creamy?
    En trouwens je eitje kan ook even "stilstaan" en een paar dagen net groeien..

10. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik gebruik (nog geen medicatie) en heb na maandag geen echo meer gehad omdat de gyn aangaf nu waarschijnlijk een "normale" cyclus te hebben omdat de grote van follikel overeenkwam met de duur van de cyclus op dat moment. De verwachting was dat follikel 2 of 3 dagen later zou springen. Drie dagen later was inderdaad dag 14.
    100% zeker ben ik niet van het vruchtbare slijm, het lijkt er alleen wel heel erg op ;) Normaal is het droog of sticky na de eisprong. Nu is er best wel veel doorzichtig slijm.

En wat betreft de open bolletjes....
    Ik ben een paar keer een half uur tot 45 min eerder op moeten staan dan de tijd die ik normaal temp ivm werk. Normaal komt dit niet voor maar ik moest toevallig een keer naar de andere kant van het land. Heel veel anders was de tijd dus niet

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Geen seks gehad die dag ervoor toevallig? Want dat ziet er dan ook uit als vruchtbaar slijm!

Ook al heb je veel open bolletjes, het verschilt zo dat je wel zeker kunt zijn van de eisprong op dag 14. Die 45 min eerder vind ik ook niet spannend eerlijk gezegd, ik vind het betrouwbaar genoeg.

12. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Zaterdag wel seks gehad, zondag niet... Gisteravond is het slijm weer begonnen. Nou ja maar even afwachten hoe het verder gaat.

Sandana wat gaat het bij jou snel! Alweer 36 wkn geweest

Deel Deze Pagina