Help! Zo extreem misselijk

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Brinsa, 22 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.319
    813
    113
    Veeeeel rusten, geef er echt even aan toe, aan jezelf denken en niet aan verplichtingen en werk. Alles waar je maar enigszins zin in hebt eten/drinken en niet tegen heug en meug gezond, ff paar weken ongezond is totaal niet erg. Ze hadden liever dat ik op chips en cola overleefde dan weer t ziekenhuis indraaien, baby pakt wel uit jouw reserves.

    Ijsjes, aquarius, roosvicee (die ouderwetse zelf aanmaken) spa rood, milk en fruit waren dingen die soms bij mij gingen. En in de gaten houden dat je niet uitdroogt. Opzich fijn dat je niet spuugt (geloof ik?), dan hou je iig binnen wat er zo moeizaam in gaat en zal dat minder snel het geval zijn. En heeeeel veel sterkte! Het is kut als je er midden in zit, een ware hel vond ik het zelfs, maar gelukkig gaat het bij de meeste met 12-16 weken echt wel wat beter.
     
  2. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik zou zelf voor een zetpil gaan. Bij een tabelvorm moet je het toch nemen met water en dat kan al heel lastig zijn.. een zetpil werkt vaak ook sneller!
     
  3. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.520
    2.446
    113
    Bedankt voor je tipjes kan er zeker wat mee. Melk producten kan ik helaas niet verdragen die komen er wel meteen weer uit. Gelukkig sinds de medicatie niet meer hoeven spugen maar het scheelt niet veel. Ik ga maar duimen dat het tijdelijk is.

    Bedankt!
     
  4. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.520
    2.446
    113
    Bedankt ga het morgen vragen:)
     
  5. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb Emesafene en Primperan weken achter elkaar gebruikt in zetpil vorm.
    Emesafene 3x daags en Primperan 2x daags.
    Gestart in week 6 met tabletjes Emesafene en in week 8 gestart met de zetpillen van beiden wergens uitdroging. Ik ben sinds week 18 gestopt en gebruik nu alleen de primperan nog af en toe, als ik toch te druk ben geweest en weer ga spugen.

    Heb heel wat festini peren ijsjes op. En wordt indd ook erg suf van de Primperan.
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  6. Slilo

    Slilo Lid

    21 sep 2018
    77
    50
    18
    Vrouw
    Hier van de derde zwanger (6w4d) en ook weer vreselijk misselijk. Bij de eerste heel veel afgevallen, kon niet drinken en eten tm week 16. Bij de tweede kon ik niet eten, maar gelukkig wel drinken. Ziek tm week 26. Nu kan ik gelukkig wel wat eten en drinken. De medicijnen hebben bij mij nooit wat gedaan helaas. Ik begin maandag met acupunctuur, Ik hoop dat dat een beetje gaat helpen. Ik heb verder geen tips, want bij mij hielp ook echt niks (behalve dan dat ik wist dat het na 9 maanden sowieso over was).
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  7. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.520
    2.446
    113
    Acupunctuur heb ik ook over na gedacht. Voor nu slaat de primperan erg goed aan gelukkig.
    Hopelijk gaat het bij jou ook snel wat beter.
     
  8. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ik heb Sea bands besteld speciaal voor zwangeren. Schijnen op bepaalde punten op je pols te drukken wat misselijkheid moet verminderen... krijg ze als het goed is vandaag binnen. Ben benieuwd
     
  9. Laari26

    Laari26 Bekend lid

    11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Hier ook de hele dag misselijk. Ondanks de pilletjes die ik van de huisarts heb gekregen Emesafene.
    Heb totaal geen eetlust en constant het gevoel dat ik moet spugen(vooral als ik eten ruik en het maakt niet uit wat)
    Als iemand nog een gouden tip heeft? Misschien andere pilletjes vragen?
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Vooral veel rust.. gewoon even niet gaan werken. Snap eerlijk gezegd niet dat dat advies niet als eerste gegeven wordt. Liever rust dan medicijnen. Bij mn dochtertje hielp emesafe ook pas icm rust.
    Cola drinken hielp en helpt hier.
     
  11. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Bij mijn eerste zwangerschap duurde de misselijkheid de hele zwangerschap. Het werd wat minder na 26 weken. Water hield ik op een gegeven moment ook niet meer binnen. Gelukkig hielp de emasafene bij mij wel heel goed. En nu heb ik alweer een aantal weken emasafene omdat ik weer water aan het braken was. Het is gewoon zwaar klote. Ik gebruik naast de pilletjes ook nog cola. Ben nog geen kilo bijgekomen, maar ik ben ook niet meer afgevallen. Gelukkig ben ik een beetje gezet en heb dus genoeg reserve voor de kleine. Heel veel sterkte, aan ons allemaal
     
  12. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.520
    2.446
    113
    Jeetje wat heftig zeg zo lang. Emesafene doet helaas niks bij mij. Nu primperan en zelfs daar begint de misselijkheid behoorlijk doorheen te komen helaas. Cola nog steeds niet geprobeerd, ga dat maar eens doen. Verder ben ik ook iets voller dus dat scheelt. Jij ook nog sterkte!
     
  13. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Ik heb het helaas ook. Ben nu ruim 14 weken zwanger en gebruik 2x daags emesafene. Daar word ik wel echt suf en duizelig van.

    Ik heb nu een longontsteking, en de combinatie hoesten en braken is echt feest. Soms kwam ik in een soort cirkel vast te zitten en kon ik niet meer stoppen met braken. Heel naar. De emesafene helpt daar gelukkig goed bij. Maar daar mag ik niet bij autorijden, dus dat was met werk heel lastig. (Maar ben nu door de longontsteking toch thuis).
     
  14. Fadim

    Fadim Actief lid

    11 aug 2014
    473
    187
    43
    bij mijn zoontje begon de misselijkheid bij 6 weken. ik hield letterlijk niks binnen, en brak alsnog(gal) toch moet ik blijven drinken. ik ben 7 keer opgenomen geweest vanwege de uitdroging en omdat het zo slecht ging was er zelfs voorstel om zwangerschap fe beëindigen.
    ik ben toen tijdelijk bij me moeder ingetrokken en lag de hele dagen op bed. kreeg veel zorg en liefde van haar en nam volledige rust. heb het overleeft op waterijsjes tot 16 weken.
    medicatie deed bij mij ook niks. het is zwaar klote maar er komt een einde, houd het vol!
    Ben nu weer pril zwanger en ik begin me nu ook zwaar misselijk te voelen(gelukkig nog niet hoeven spugen)
     
  15. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hoe gaat t nu qua misselijkheid lieve @Brinsa ?
     
  16. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met je?
     
  17. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.520
    2.446
    113
    Wat lief dat je het vraagt. Ik zit nog steeds aan de medicatie. Heb 3bweken geleden geprobeerd af te bouwen maar dat ging niet goed. Ben nu sinds 2 dagen weer proberen aan het af te bouwen en dat gaat tot nu toe goed gelukkig:). Dus we gaan het zien.

    Zie dat jij zwanger bent, gefeliciteerd!
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  18. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    776
    411
    63
    Vrouw
    Hopelijk voel je je gauw beter.....
    Ja klopt. Dank je!!
     
    Brinsa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina