Hoi allemaal, Nog een vraagje Mijn zoontje wordt 's nachts gemiddeld zo'n 4 a 5 keer wakker (hij is 7.5 maanden oud) Ik hoef hem in de meeste gevallen alleen even zijn speen te geven of hem weer in te stoppen en hij slaapt verder. Maar ik ga wel altijd meteen naar hem toe als ik hem hoor op de babyfoon. Moet ik hem beter eerst een paar minuutjes laten jengelen voor ik naar hem toe ga (in de hoop dat hij dan weer in slaap valt?). Hoe doen jullie dat?
Ik ging direct naar onze dochter toe. Koste me minder moeite om even de speen te geven dan wakker te liggen omdat ze jengelde.
Ja daarom doe ik dat dus ook Maar omdat hij soms wel tot 10 keer per nacht wakker wordt, dacht ik misschien moet ik even afwachten zodat hij ook beter kan "leren" om weer zelf in slaap te vallen?
Wij laten haar zelf even. Ze valt binnen een minuutt weer in slaap, maar ze duimt dus is geen speen kwijt. Nu wordt ik alleen nog wakker als ze echt wakker wordt, dus of ik hoor het niet meer of ze doet het niet meer..
Lastig he. Ik hoor t wel eens aan maar meestal is meteen speentje ering effectiever. Als ze over de rooie raakt ben ik alleen maar langer bezig. Gelukkig heb ik t (nog) niet zo zeer 's nachts maar meer met haar slaapjes overdag. Je kan t toch eens uitproberen?
Ik wacht vaak meestal is het dromen en slapen ze snel weer verder Heb ook niet meer de babyfoon op onze slaapkamer. Kindjes slapen niet van 20-07 in 1 keer en worden om de zoveel tijd es een keertje wakker. Zo leren ze dat ze zelf ook weer in slaap kunnen valken.