Help zo onzeker

Discussion in 'Zwangerschap' started by Gabrielatje, Feb 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

Ik ben nu dus 6 weken zwanger en 5 dagen, a.s. woensdag heb ik mijn eerste echo heel leuk allemaal maar ik ben zo bang dat het niet goed zit.

Aan de ene kant heb ik zo iets van het zit wel goed en aan de andere kant denk ik van zal het hartje wel kloppen en groeit het wel goed,
    ik ben namelijk zo slank van mezelf dat je nu echt bijna niets ziet en ga dinsdag mijn 8e week in.

Misschien klinkt het stom hoor dat ik zo bang ben dat de VK misschien gaat zeggen van het zit niet goed, maar het komt denk ook doordat ik niet mag klagen qua symptomen ben alleen heel erg moe en kleine symptomen maar overgeven nee helemaal niet.

Heeft iemand dit gevoel ook en was het toch goed?

Sorry schaamme best voor mijn berichtje maar mijn gevoel dat ik me ei kwijt moet overheerst toch :)

Liefs Charis

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik denk dat iedereen wel van die momenten heeft. In de eerste weken heb ik me ook waanzinnig veel zorgen gemaakt en uiteindelijk heeft dat toch geen zin. What ever happens, happens. En ik probeer ( het lukt me echt nog niet altijd hoor) nu maar te leven volgens het principe dat, zolang er geen nieuws is wat het tegendeel bewijst, ik gewoon goed zwanger ben en alles goed loopt.

Ik wens je een mooie echo toe woensdag! (Ik ga vrijdag voor mijn eerste officiële...de 3e in totaal)

3. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    nog gefeliciteerd!

Maar wat betreft die onzekerheid... ik denk dat alle vrouwen dat wel hebben (gehad). Eerst ben je onzeker voor je eerste echo, dan tot de 12e week. Vanaf dan kijk je op tegen de 20 weken echo. Is alles wel goed e.d.

Die onzekerheid blijf je hebben en is echt normaal hoor. Zou toch wat zijn als je er niet aan zou denken.

Qua symptomen was ik alleen moe en werd ik misselijk als ik honger had. Overgeven heb ik ook nooit gedaan, gelukkig maar.

succes!

4. Gabrielatje

Thanks voor je bericht, je hebt ook gelijk gewoon nog even geduldig wachten tot woensdag.

Grappig we zijn precies even lang zwanger, wanneer heb jij positief getest?

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Allereerst super gefeliciteerd met je zwangerschap. Ben het met de andere meiden eens iedereen heeft die periode van onzekerheid in het eerste trimester. Maar onthoudt gewoon dat het gelukkig veel vaker goed gaat dan fout. En dat je nu nog niets ziet met 8 weken is ook heel normaal hoor!. Je gaat waarschijnlijk pas iets zien met 12 weken en misschien dan nog niet eens verschilt natuurlijk ook per persoon.

Heel veel succes in ieder geval met de echo.

gr vruchtje

6. Gabrielatje

Thanks Sniffy! Ben helemaal blij met je berichtje, zal inderdaad wel mijn bezorgde moedergevoel zijn :D Volgens mij blijf ik het inderdaad houden maar hoop wel dat de bezorgdheid afneemt naarmate de weken voorbij gaan. Ik ben best zenuwachtig voor mijn eerste echo, weet ook niet wat ik me er bij moet voorstellen.

Thanks voor jullie berichtjes voel me weer een stuk beter :D

7. Kuona

Kuona Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,258
    6
    38
    Ik zou me ook geen zorgen maken hoor. Symptomen kreeg ik ook pas na een week of 9 en het is vrij logisch dat je nog niks ziet aan je buik omdat je baby nog achter je schaambeen zit. Bij mij zag je ook pas na een week of 15 ofzo echt iets. Dus maak je geen zorgen! :)

8. Gabrielatje

he vruchtje, wat grappig dat je dit zegt ik zei net dat ik niet echt wist wat ik me er bij moet voorstellen, maar ik wist niet dat je misschien niets kan zien ........ zou ook niet leuk zijn.......maar kan je dan misschien wel het hartje horen ondanks dat je niets ziet?

9. Gabrielatje

Thanks Kuona, jeetje duurt wel lang voordat je een buikje krijgt dan, zou het liefst nu al een buik willen gek he mag juist blij zijn met mijn figuur maar ik ben zo apetrots dat ik zwanger ben dat dat me niets uitmaakt hahahahaha

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Ja hoor zeker weten. Wij hoorde het hartje met ongeveer 6 weken en 4 dagen. Buikje werd zichtbaar met 11 wkn althans voor mijzelf naakt. Andere mensen zagen het denk ik pas met 16 weken.

gr vruchtje

11. Gabrielatje

Super :D en zag je toen ook wat op de echo of hoorde je alleen het hartje?

Liefs Charis

12. Gabrielatje

Wauw wat leuk ik keek net even in je album je ziet inderdaad niet echt veel van de eerste echo maar ja het lijkt me al heel bijzonder om het hartje alleen te horen

XXX

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik testte positief op de 12e januari, één dag voor mijn NOD.

Inderdaad..we zijn even ver. Grappig dit! Ik heb inmiddels wel allerlei kwaaltjes ( héél de dag misselijk) maar dat is pas sinds afgelopen week. En niet iedereen wordt beroerd he. Ik ben niet echt dikker geworden (ik ben juist nogal omvangrijk van mezelf) maar ik kan sommige broeken niet meer dicht krijgen. Dat heeft meer te maken met mijn opgeblazen buik en ontregelde darmen, want zo snel ben je ook nog niet dik. Zeker niet als het je eerste is.

Nou..hou me op de hoogte van jouw eerste echo hoor. Als je benieuwd bent naar mijn eerdere...dan staan ze in mijn album.

14. Gabrielatje

Jeetje wat teste je snel positief :D bij mij was het niet gepland en dus dacht ik zo lange cyclus dit keer en de langste afgewacht 36 dagen dus ik teste 20 januari positie met een mooie dikke streep :D

Net in je album gekeken... leuk joh maar je ziet inderdaad wel nog weinig maar wat had je al snel een echo zeg en hoorde je ook het hartje?
    Wanneer is je volgende echo ben wel nieusgierig he hahahahahahaha

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Die twee echo's die ik had waren om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Ik heb het hart zelf nog niet gehoord, dat kan ook nog niet, schijnt. Maar als het goed is, zou het deze week wél zichtbaar/meetbaar moeten zijn. In ieder geval met de echo. Dus dat wachten we dan maar af.

Jij weet het eerder dan ik ;) !

16. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

May 27, 2008
    900
    1
    0
    meis maak je niet zo druk.. me nichtje die is zo verschrikkelijk dun.. daar kijk je bijna dwars doorheen.. als je haar niet zou kennen zou je denken dat ze anorexia heb.. en die kreeg een TWEELING.. en die kinderen zijn super gezond..

17. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    over het zien/groeien van je buik: ik dacht altijd dat dat onderaan begint, boven je schaambeen. Nou dat klopte bij mij niet hoor. Ik maakte me zorgen of het wel groeide, zat mijn baarmoeder al net onder mijn navel. :rolleyes:

18. Gabrielatje

Heel erg bedankt voor jullie (zeker helpende :D ) berichtjes!

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en ondanks ze het hartje niet aan ons konden laten luisteren (omdat het nog te klein is ik ben waarschijnlijk 6 weken omdat ik een langere cyclus had) maar ze zei dat het een goede zwangerschap is en dat het hartje klopt :D ik ben zo ontzettend blij :D

We hebben wel een foto gekregen maar de pijl waar ons baby zit is groter dan onze beeb :) hahahaha dus over 3 weken moet ik terug komen voor een nieuwe echo en dan is er als het goed is wel wat meer te zien :D

Liefs Charis

O ja nog zoiets ik schaamde me een beetje omdat ik daar tussen al die hoog zwangere dames zat en je bij mij echt nog helemaal niets ziet..... hebben jullie daar ook een beetje "last" van gehad?

19. Gabrielatje

Trouwens vruchtje....heb jij een inwendige echo gehad met echo van 6 weken die in je album staat? Kon jij als het een uitwendige echo was wel het hartje horen?

Liefs Charis

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Tot de eerste 10 weken kan je het hartje alleen maar horen met een inwendige echo, want je baarmoeder zit daarvoor nog te ver beneden.
    Met Eva heb ik me 6 weken en 5 dagen een eerste (inwendige dus) echo gehad en ook het hartje gehoord.

Fijn dat de echo goed was trouwens! Nu weer leven naar de 12 weken, dan weer naar de 20 weken echo, en dan nog maak je je zorgen of alles goed gaat ;). Maar nu een kloppend hartje is al helemaal top!

Share This Page