Ik heb PCOS

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door yaya1988, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Ik ben gister naar de gyn geweest omdat mijn vriend en ik al 2/3jaar bezig zijn met een kleine.
    Volgens de gyn heb ik geen eiersprong waardoor ik met pillen aan de slag moet (clomid).
    Ik ben erg zenuwachtig en vind het enorm spannend. Ik wil zo graag mama worden.
    Ik heb gister bloedtesten gedaan en op 4 juni de uitslag, waarom dienen deze bloedtesten eigelijk? Me gyn weet al dat ik PCOS heb omdat mijn eitjes in een vorm van kralenketting lagen en ik vochtblaasjes had in me eileider.
    Kan iemand mij vertellen wat me te wachten staat en graag zou ik verhalen willen horen van dames die het zelfde als mij hebben moeten doorstaan. Ook ben ik erg benieuwd of clomid bij jullie heeft aangeslagen.

alvast bedankt!!!

groetjes yaya

2. Bij mij is er bloed geprikt om te kijken hoe erg m'n hormoonspiegel overhoop lag, nadat vastgesteld was dat ik PCOS heb.

Hier is Clomid trouwens wel aangeslagen, maar er is geen zwangerschap uit ontstaan.

Veel succes! :)

3. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey shaddixx

dankje wel voor je reactie!! dus aan de hand van die bloedtesten word ook opgemaakt welke dosering clomid je moet gebruiken..."heb ik dat goed"?
    Hoelang gebruik jij clomid al?

Hopelijk snel een zwangerschap voor jouw!!

groetjes

4. Syl84

Syl84 Lid

22 okt 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Yaya,

Bij mij is in januari PCOS geconstateerd. Dit kon de gyneacologe ook zien tijdens een inwendige echo. Er moest ook nog bloed geprikt worden om naar de hormoonwaardes te kijken. Volgensmij gebruiken ze het als een soort bevestiging voor de constatering van PCOS.

Bij mij was in mijn bloedwaardes ook duitdelijk te zien dat ik PCOS heb. Ik ben vorige maand gestart met clomid 50 mg, maar die sloeg helaas niet aan. Ik ben nu net klaar met mijn 100 mg clomidkuur en heb vrijdag mijn eerste echo, dus ben benieuwd of de eitjes deze keer willen groeien.

Ik heb vandaag een HSG gehad (niet prettig, erg pijnlijk) en dat zag er goed uit. Mijn eileiders zijn vrij, dus dat is mooi. Vrijdag horen we ook de uitslag van de zaadanalyse.

Zo in de beginfase vinden er zoveel onderzoeken plaats, dat is wel even heftig. Moet je nu ook nog bloed prikken voor suiker? Dat moet ik nu elke 2 jaar ivm verhoogd diabetesrisico. Dan prikken ze eerst bloed, dan moet je een heeel zoet drankje opdrinken, een uur wachten en dan prikken ze nog een keer.

Hopelijk slaat de Clomid aan en heb je niet teveel last van bijwerkingen.

Groetjes Sylvia

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    In juli 2011 heb ik gehoord dat ik ook pcos heb. Helaas ook een traag werkende schildklier dus ik moest eerst naar de internist. Toen dat eenmaal goed was, weer terug naar de gyn.

Ben met 1 ronde clomid 50mg zwanger geraakt.
    In oktober 2012 bevallen van een mooie zoon.

Nu zijn we bezig met ronde 2 clomid 100mg. 50mg sloeg dit keer helaas niet aan

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi,

Ze kunnen aan je bloedwaardes neit zien hoeveel clomid je moet slikken. Iedereen begint met de laagste dosis en dit bouwen ze dan op totdat het voor jou goed is. Bij mij was dat 100mg.

Ik heb ook de hiervoor genoemde hsg gehad.

Ik heb nu een goede regelmatige cyclus.

Ik heb me ook erg verdiept in voeding e.d. Met voeding kun je erg veel. En ik slik D chiro inositol. Dat scheelt zo veel op mijn bijwerkingen van pcos. Het is duur, maar het levert mij echt wat op.
    Als je engels kunt, kan ik je aanraden om eens pcos in te toetsen bij bol.com. Ik heb hier het ultimate handbook for pcos gekocht. Daar heb ik zoveel uit gehaald. Ideaal.

Succes meid en pcos is echt het einde niet hoor. 80% van de vrouwen wordt gewoon zwanger en daar hoor je vast bij. ;)

succes met alles

7. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden ontzettend bedankt voor jullie positieve reactie!

@syl84
    Ik heb inderdaad ook bloedtesten gehad op mijn bloedsuikerspiegel. Het is toch fijn als je alle onderzoeken in dezelfde periode krijg. Mijn gyn wilt mij na de uitslagen en voorschrijven van clomid op 4 juni pas na een halfjaar weer zien als ik dan nog niet zwanger ben en dan ook evt een hsg. Dat vind ik best raar want gezien jouw reactie en van de andere dames breng je elke cyclus een bezoekje aan de gyn. Ik wens je heel veel sterkte en succes en hopelijk zijn er vrijdag al groeiende eitjes te zien!!! hou me op de hoogte!!

@anoniempje2011
    Oh wat fijn om te horen dat clomid ook na de eerste ronde aanslaat!! dat geeft me zoveel vertrouwen en meer hoop!!! En het zal met de tweede vast ook snel gaan!!! Heb wel een vraagje, zijn de clomid 100mg bijwerkingen veel zwaarder dan de 50 mg bijwerkingen.

@babke
    Hoelang heeft het geduurd voordat je zwanger was met de 100mg? of zijn jullie nog ermee bezig? bedankt voor je tips, mijn engels is niet perfect, maar ik zal vast en zeker opzoeken waar ik die D Chiro Inositol kan krijgen, want ik besef nu wel dat ik best opvliegerig kan zijn, kan best door de PCOS komen. thanksss

8. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik heb bij 100mg wel meer bijwerkingen gehad dan bij 50mg.
    Vrijdag heb ik de eerste fm van deze maand, vind t erg spannend!

9. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL

ja dat is enorm spannend voor je!! Ik ben benieuwd hopelijk is het geslaagd met de 100mg, blijf positief. Wel fijn dat je een fm krijgt, hopelijk word dat bij mij ook zo, de gyn zei alleen na 4 juni zien we elkaar pas over een half jaar weer, ik zal het aan hem vragen of ik ook een fm krijg zou fijn zijn, heb je toch iets meer zekerheid!! succes en laat vooral weten hoe het is gegaan!!!

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Helaas nog niet zwanger. Zijn sinds november nu goed aan het oefenen. We mogen al aan de iui maar hebben besloten tot november te wachten. Staat gem een jaar voor dus we gaan volhouden ;)
    Ik koop de dci bij pcossolutions.nl wordt gerund door een vrouw die ook pcos heeft. Je kunt haar ook bellen en geeft gratis adviezen (in het nederlands ;)) de pillen zijn duur. 55,- voor 60 stuks. Je moet boven de 60 kg 2 per dag nemen, maar ik neem er eentje (was 71 toen ik begon) en dat ging prima dus gewoon proberen wat werkt voor jou

11. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey babke, ja ze zeggen altijd geduld is een schone zaak!! En misschien ook wel fijn voor jouw om nog ff gewicht te verliezen.
    dankej wel voor je tips, ik zal zeker een kijkje nemen op de web, en hopelijk heb je voor november een mooie bevruchting!!!

12. Syl84

Syl84 Lid

22 okt 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Helaas slecht nieuws gehad vanochtend in het ziekenhuis... 0% beweeglijkheid bij manlief. Nu dus eerst met hem de Medische molen verder in voordat we samen verder kunnen...

13. #13 Shaddixxx, 17 mei 2013
    Laatst bewerkt: 17 mei 2013

Iemand anders zei het al, maar nee, aan je bloedwaardes kunnen ze niet zien hoeveel Clomid je nodig hebt ;) Je begint inderdaad altijd met 50mg. Ik gebruik inmiddels geen Clomid meer omdat ik er resistent voor werd. Ik heb daarna Gonal-F gespoten en ben nu met Puregon bezig! :)

Oh en, voor je heel veel geld uit gaat geven aan vage pilletjes; Niet doen hoor! PCOS los je niet even op door het slikken van een pilletje en vooral over PCOS Solutions zijn meer negatieve verhalen bekend dan positieve. Als je PCOS hebt moet je geholpen worden door een arts. Pillen die gewoon zo op internet verkrijgbaar zijn betekenen meestal niet heel veel goeds. Ik denk dat je hier een beetje hetzelfde tegenaan moet kijken als tegen afslankpillen; Als die pilletjes je problemen op zouden lossen zouden dokters ze wel voorschrijven en zou iedereen ze gebruiken!

Over het 'gemiddeld een jaar voor je zwanger bent'; Dat geldt voor gezonde vrouwen. Jij weet al dat er iets mis is dus je kunt niet meer uitgaan van dat gemiddelde.

14. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooh dat is een beetje balen, maar weetje, alles is mogelijk blijf positief!!!, en waarom hebben ze de sperma-onderzoeken bij manlief niet als eerst in het proces onderzocht? meestal gebeurt het toch wel als eerst? Bij mij heeft me huisarts eerst de spermacellen van me man gecontroleerd en toen doorverwezen naar de gyn dus daar wisten ze direct dat ik de boosdoener was. Ik wens deze komende tijd erg veel sterkte en succes toe

15. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet precies wat je bedoelt met "geld uitgeven" ik ben iemand die heel goed op onderzoek uit ga voordat ik zo een pil neem. En je heb gelijk als het een wondermiddel is zou de arts het voorschrijven, alhoewel ik best kan geloven dat bepaalde natuurproducten/medicijnen toch soms kunnen helpen. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om die solutions- te googlen.
    En hoezo ben je van Gonal-f overgestapt naar Puregon? En hoelang ben je al met spuiten bezig? Zie je positieve verschijnselen in je cyclus?

16. Ik ben van Gonal-F overgestapt op Puregon omdat ik me van Gonal-F echt vreselijk ga voelen. Ik word er ontzettend depressief van en verander echt in een monster. Kan niets meer hebben, niet meer lachen, heb nergens meer zin in.. Van Puregon heb ik ook wel last, maar een stuk minder dan van Gonal-F! Ben nu 11 dagen aan het spuiten maar helaas nog geen ei te bekennen..

17. moeder 2011

19 mei 2013
    13
    0
    0
    Ik heb ook PCOS. In 2011 hebben ze dat geconstateerd. Eerst een inwendige echo en ter controle nog een bloedonderzoek.
    Wij hebben heel erg veel geluk gehad omdat wij bij de tweede cyclus al zwanger waren.
    Wij hebben niet veel onderzoeken gehad voordat wij mochten starten met de medicatie. Tijdens de medicatie hebben wij ook geen echo's of onderzoeken gehad.
    Clomid slikken van dag 3 t/m 7 en op de 21e dag moest ik bloed prikken om te kijken of het had aangeslagen.
    De eerste maand was het aangeslagen maar niet zwanger. De tweede maand was het ook aangeslagen en waren we zwanger.

Ondertussen willen wij heel graag een tweede kindje. Ik heb daar zojuist een nieuw forum voor aangemaakt.
    Als er vrouwen zijn die ook ervaringen willen delen hoe het een tweede keer gaat dan kan je gaan naar PCOS & tweede zwangerschap.

Heel veel succes, ik hoop dat het gaat aanslaan.

18. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Hoi hoi!

Ik heb ook PCOS. Uit mijn bloedwaardes was dat niet op te merken, alleen uit de echo.
    Ik heb vier rondes clomid gehad, en helaas geen reactie op gehad.
    Ik wacht nu op een oproep voor een Leo-behandeling.
    Ik schrijf ook op het volgende club mee, zijn ook alle met clomid bezig, misschien iets voor jullie om mee te gaan schrijven?!
    Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina

Of het volgende topic;
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/411849-hoor-5-10-de-dames-pcos-hebben-59.html

Groetjes Suuuus

19. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij zijn die bloedtesten alleen maar een extra zekerheid dat het om pcos gaat.

Wij mochten na de uitslag beginnen met Clomid 50mg. Ik heb nooit een FM gehad (wel die eerste maand 2x wezen bloedprikken), ik moest elke ochtend mijn temperatuur bijhouden en daaraan was te zien dat de Clomid aansloeg. Na 4 x Clomid 50mg was ik zwanger.

Nu een meisje van 3 jaar!
    Net voor haar 1e verjaardag weer met Clomid begonnen en meteen de eerste maand raak, zwanger van onze zoon wie nu een jaar is geweest.

En toch ook een spannende gedachte dat we het binnenkort allemaal weer opnieuw willen doorgaan..!

20. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    #20 yaya1988, 19 mei 2013
    Laatst bewerkt: 19 mei 2013
    oh wat vreselijk voor je meid!!! maar onthou je doorstaat dit voor een goed en mooi geschenk, daar wacht een kleintje op je. Kun je dan geen IVF doen als je zulke zware bijwerkingen hebt?

Deel Deze Pagina