Weet niet zeker of deze topic hier wel thuishoort... Begin al een beetje de kriebels te krijgen als ik denk dat 'het' moment bijna nadert en dat het aftellen kan beginnen! Ben langzaam begonnen de verzorgingstas klaar te zetten, aan het uitzoeken wat ik allemaal nodig zou kunnen hebben en de kleine. Nou kwam het volgende in me op; wat gebeurt er met de kleine na de bevalling? Heb begrepen na gewogen te zijn enz, hij lekker gedouched wordt enzo. Moet ik dan bijv. verzorgingsproducten mee nemen? Shampoo, creme enz? Of hebben ze dat in het ziekenhuis allemaal al...? Wat zou ik juist wel moeten meenemen? Suffe vraag misschien maar zoals jullie al door hebben wordt dit mijn eerste kleine dus dan komt er zo nu en wat naar boven...
Ik had geen verzorgingsproducten meegenomen. In het ziekenhuis hadden ze zwitsal. Hier is dl op zaterdagavond geboren en pas op maandag in de tummytub gegaan (ivm vacuüm moesten we 2 nachtjes blijven). Geen idee of baby's direct worden gewassen dan. Ik had voor mezelf wel douche spul etc meegenomen.
Voor jezelf wel voor de baby niet. Maar moet je blijven anders gaaat de baby meestal thuis pas in bad
Voor de baby hadden ze in het ziekenhuis, wel moet je kleertjes en evt een mutsje voor de kleine meenemen, en makkelijke kleren en spulletjes voor jezelf.. was op me sokken snachts naar ziekenhuis gegaan, volgende dag naar huis... nog op sokken haha waren even vergeten dat we in haast en pijn geen schoenen aan hadden getrokken. Evt badjas ook en nog setje kleren
Het enige wat je mee moet nemen voor de kleine zijn kleertjes. Neem wel van 2 maten 2 pakjes mee, just in case. Voor jezelf schone kleding, ondergoed en iets waar je in wilt bevallen. Zou wel je toilettas pakken alsof je nachtje gaat logeren. Niet vergeten, camera! En oplader enzo.
Ga je poliklinisch? Hier heb ik niet eens gedoucht na de bevalling in het ziekenhuis. We waren er om 13u en we waren om 20u weer thuis. Wat ik als tip van hier had was dextro energy meenemen. Ik was tijdens de bevalling zo misselijk dat ik flink heb overgegeven. Die dextro gaf me even super power. Verder idd foto/videocamera mee. Kleertjes, maxi cosi mee. En warme sokken werden geadviseerd maar die had ik niet nodig.
Bij mij werd ze ook niet gewassen hoor! Heb zelf trouwens nog wel gedoucht dus daar wel spullen voor mee genomen
Kleine gaat thuis in bad idd.Ik lag 2 dagen in het ziekenhuis. Alleen voor jezelf een toilettas. Als je kleintje veel haar heeft kun je bijv. een borsteltje meenemen bijv. Maar kleertjes zijn voldoende. En een mutsje e.d.
Ik had begrepen dat ze de eerste 48 uur niet in bad mogen. Ze maken je kind een klein beetje schoon en gaan meten en wegen, aankleden en een testje doen en dat was het volgens mij als er niks aan de hand is verder
Nou het mag wel natuurlijk, maar liever niet omdat je dan het beschermende laagje van de huid afwast en die kunnen pasgeboren baby's goed gebruiken Ik had alleen kleding en luiertjes voor de baby mee, voor mezelf pyjama, extra set kleding voor als we moesten blijven, voedingsbeha, douchegel, tandenborstel etc.
Ik lag 4 dagen in het ziekenhuis (ks) en baby is toen wel in bad geweest na 2 dagen. Ze vroegen toen of er iets in het badje mocht (hadden ze staan) maar hoeft van mij niet, water is ook prima voor baby. Voor mezelf had ik de bovengenoemde spullen maar vl is nog het een en ander gaan halen thuis (leesvoer, slaapspullen voor zichzelf omdat hij de eerste nacht bleef slapen..) en dat was ook prima. Het lijstje wat je van je vk krijgt bevat eigenlijk alles wel
Hier is de 1e wel in het ziekenhuis in bad geweest de volgende dag nadat ze niet meer in de coveuse hoefde.ze had ook direct na de bevalling gepoept dus dat was ook wel nodig.spullen hadden ze allemaal daar. De 2e hebben ze alleen wat schoongemaakt en is thuis pas in bad geweest.
Hier werd de kleine wel gewassen. Maar de verzorgingsproducten hadden ze gewoon in het ziekenhuis. Dus voor de kleine alleen kleertjes meenemen (maatje 50 en 56) En de maxicosi uiteraard. Voor jezelf een toilettas met verzorgingsproducten en schone makkelijk zittende kleding.
Onze dochter is na 3 dagen ziekenhuis wel gewassen. Verzorgingsspullen voor de baby hebben ze in het ziekenhuis. Je kan natuurlijk iets voor de baby meenemen als je dat graag zou willen.
Dank jullie wel dames, heel wat tips! Maar.. stel dat borstvoeding in het ziekenhuis al niet wilt lukken, is een flesje meenemen dan ook niet handig en alles wat er bij hoort?
Ik zou wel wat extra meenemen. Zo mocht ik niet naar huis omdat ik niet kon plassen. Uiteindelijk met een katheter naar huis, heeft 4 dagen gezeten. Is gelukkig goed gekomen
Bij mij is de borstvoeding in het ziekenhuis niet gelukt. Ze hadden daar kant en klare flesjes, dus we hoefden niks mee te nemen. Ze hadden de keuze tussen Hero en Nutrilon. Wil je iets anders geven, zou ik dat wel meenemen.
Ze hadden hier ook kant en klare flesjes, maar er is ons wel gevraagd of we een eigen fles bij ons hadden. Ingeleide bevalling, stond op het punt om met dochter naar huis te gaan en binnen een uur lag ze op de neonatologie afdeling wegens geelzucht en een te hoog hb)
Hier vergelijkbaar, ik mocht vanwege de medicatie die ik kreeg in het begin geen BV geven en ze hadden gewoon flesjes kant-en-klaar. Ook luiers, billendoekjes en verzorgingsproducten hebben ze, tenzij je je eigen spullen wil gebruiken hoef je dat niet mee te nemen. Wat ik deze keer zeker in mijn tas stop: ontbijtspul. Ik ben in de nacht bevallen en kwam pas na de lunch vanuit de OK weer op de kamer. Ik had toen nog geen trek maar tegen dat het avondeten om 17u kwam had ik honger als een paard, om 9u kreeg ik pas weer wat te eten en ik lag al van 6u af te tellen tot ik eindelijk weer wat zou krijgen. Ik had verschrikkelijke honger en er was tussendoor helemaal niks te krijgen!
Ik ben in het wkz bevallen en daar hadden ze geen verzorginsproducten meer. Dat kwam omdat ze alleen met producten mogen werken die het liefst maar een keer gebruikt kunnen worden en dan weggegooit in verband met hygiëne, en die zwitsalflesjes hebben ze dus niet in zulke kleine verpakkingen. Daarom is het handig dat je dat zelf meeneemt. verder hebben ze alles wat je nodig hebt voor de baby. (nja behalve kleertjes dan ) De baby wordt trouwens niet meteen gewassen. Gebeurt pas 1 of 2 dagen daarna. Het huidsmeer wat op de baby zit is goed voor hem als dat helemaal intrekt, zoiets.