Hallo, Ik vroeg me af of het normaal is dat je de baby soms een dagje minder voelt bewegen met 30 weken. Gisteren voelde ik de baby veel bewegen, en vandaag beduidend minder. Ik voel af en toe dat hij wat beweegt of een klein schopje, en dan is het weer een tijd stil. Misschien heeft hij gewoon een wat rustiger dagje en wat meer slaap nodig? Ik weet nooit zo goed wanneer ik aan de bel moet trekken. Ze zeggen met 'minder leven voelen', maar wanneer is dat? Wie herkent het hebben van een wat rustigere baby op sommige dagen?
Ik heb 2x de vk gebeld ivm minder /geen leven voelen, het voelde gewoon niet goed. De 1e x was er niks aan de hand, de 2e x was meneer in stuit gaan liggen (38,5 week). Tijdens deze zwangerschap nog niet hoeven bellen. Als je het niet vertrouwd moet je bellen!
Hier ook drukke en rustigere dagen. Heeft ook wel te maken met de ligging. Mevrouw draait hier nog regelmatig van links naar rechts en van boven naar beneden en wanneer ze met haar hoofd naar beneden ligt (tenminste dat denk ik dan te voelen), voel ik haar ook meer bewegen door m'n hele buik.
Ik heb wel dagen dat ze minder druk is. Dan blijft het bij 1 schopje/beweging en dan weer stil tegenover drukke dgn dat ik denk slaap je wel? Maar desondanks voel ik haar nog wel regelmatig en elk uur. Zelf dan ook nog niet als zorgwekkend ervaren.
Als je rustig gaat liggen, voel je hem dan gewoon bewegen na een tijdje, dan is er niks aan de hand. Mocht je hem niet voelen na een uur, dan contact opnemen. Ben je zelf vandaag wat drukker geweest? Ik voel hem zelf het meest als ik zelf rustig ben.
Ik ben vandaag zelf 31 weken zwanger maar vond hem de afgelopen week ook rustiger. En de dag daarna was hij weer super actief. Kan ook te maken hebben met een 'groeispurtje'. Als je het niet vertrouwd even een uurtje gaan liggen en kijken of je hem/haar voelt. En anders de verloskundige bellen. Liever een keer te vaak dan te weinig!
Het wisselt bij mij ook heel sterk per dag. Soms springt hij nog net niet door mijn navel naar buiten, maar soms ligt hij een hele dag heel stil en schopt hij alleen maar af en toe zachtjes. Vaak voel ik hem op rustige dagen wel als ik iets zoets gegeten of gedronken heb en daarna rustig ga liggen. Dan kan hij het meestal niet laten om in ieder geval even te bewegen en daarmee mij gerust te stellen. Misschien helpt dat je? En hoe dan ook: als je het niet vertrouwt, gewoon even bellen!
Hier hetzelfde. Voel de kleine sowieso wel elke dag, soms meer soms minder. Ook mij is vertelt, vertrouw ik het niet? Bellen!
Gelukkig voelde ik hem net heel duidelijk en druk bewegen, een aantal keer achter elkaar daarmee ben ik weer gerustgesteld. Ik had even gedouched, wat zoets gegeten en ben daarna rustig gaan liggen. Het duurde even, en toen begon het met minimale beweging en daarna ineens wat drukker. Nu is het weer rustig. Lastig hoor soms! Ik denk dat ik over het algemeen een wat rustigere baby heb, maar zolang ik hem regelmatig voel is er niks aan de hand. Maar nadat hij gisteren zo druk was, stond vandaag weer in schril contrast daarmee. Terwijl ik zelf niet druk ben geweest, veel gerelaxed op de bank. Bedankt voor jullie reacties!
Herkenbaar, al ben ik een paar weken minder ver als jou. Ook hoefde ik de baby nog niet elke dag te voelen maar omdat ik me druk maakte heeft mijn verloskundige een echo gemaakt. En ook hier; meneer lag ineens in stuit en schopte richting mijn rug. Hehehe.
Hier was baby enorm druk altijd, maar hij ligt nu ingedaald en vast en heeft veel minder ruimte. Ik voel dus geen keiharde trappen meer maar wel zijn schoudertjes draaien en zijn knietje af en toe even porren, zn billen omhoog duwen etc.