Ik heb een vraag over een Turkse Toiletpot.... En dan bedoel ik zo'n pot met een kraantje achterin (soort bidet dus). Dus geen sta toilet. In Turkije zie je die potten dus steeds meer maar ik vraag me af als je een grote boodschap gedaan hebt, en je gebruikt dat kraantje om het te reinigen, spuit je toch juist de "viezigheid" naar voren? Ik heb altijd geleerd dat je bij een grote boodschap van voren naar achteren moet vegen, maar bij zo'n pot is het toch precies tegenovergesteld? En ik neem aan dat het niet de bedoeling is om achterstevoren te gaan zitten, of wel? Ik vind het reinigen met water echt geweldig hoor, begrijp me niet verkeerd, maar eigenlijk zou het spuitje aan de voorkant moeten zitten voor vrouwen, toch?
ik heb er 1 maar hij spoelt de viezigheid niet naar voren hoor. Overigens veeg ik eerst en gebruik dan het kraantje.
Haha, nou ik vond er behoorlijk wat kracht achter zitten En ik vond het ontzettend handig en het gaf een schoon gevoel maar ik vroeg me af of ik het wel goed deed, juist omdat die straal zo hard was en van achteren naar voren spoot.
haha Het lijkt mij helemaal niks, doe mij maar wc papier met een vochtig toiletpapiertje er achter aan
Nog nooit gezien! Wel een bidet, maar niet zo 1. Wat grappig! Ik zie nu zo'n keiharde straal voor me, dat je gewoon vooruit gaat... haha!
Het is een Islamitisch gebruik dus niet perse Turks ik maak het eerst schoon met natte doekjes voordat ik de kraan gebruik. Dus daarna kraan en dan dan droogmaken met droge toiletpapier. En het lijkt mij toch niet mogelijk dat het vieze naar voren word gespioten tenzij het een brandkraan is
Ze hebben hier in zuid-europa op sommige plekken zelfs zó'n harde straal, dat het niet naar voren gespoten wordt maar je gewoon een clysma krijgt als je eventjes verkeerd zit hahahaha.
Hier hadden ze dit op de kraam afdeling.. Zegt de vpk tegen mij; dat is fijn voor je nu,gebruik dat maar.. Had die doos alleen nog niet gelezen dat ik een totaalruptuur Gr. 4 had en dus tig lagen diep gehecht was op de ok tot aan mijn kringspier.. Nou ik vertel je; die straal was loei hard!!! Voel de pijn weer.. (Mocht er daarna dus ook niet meer op,had uberhaupt niet gemogen..)
Ik heb er ook een thuis. Je veegt eerst je kont af en daarna was je het nog even met water en dan afdrogen met een doekje. De kraan moet je niet op zn hardst opendraaien. Ik had hier twee standen. Eentje is idd keihard, die gebruik ik nooit.
Ok, dus eerst vegen en dan spuiten (en wel gewoon van achteren naar voren). Duidelijk! Clysma lijkt me niet de bedoeling inderdaad, haha. @Wendy339 --> Oei, dat klinkt zeker erg pijnlijk. Mij hebben ze na de bevalling ook aangeraden te spoelen bij het plassen. Dat voelde toen wel stukken beter dan zonder water. Ik had een spa-flesje met zo'n uittrekdop. Kan je heel goed mee richten.
ik heb 2 van die turkse toiletten in mijn nieuwe huis en ik heb nergens last van. Ik vind het ideaal. Geen flesjes of gieters meer om te gebruiken...