Ik ga morgen naar Amsterdam toe met mijn vriend, een nachtje in een hotel! Maar we willen natuurlijk ook naar het centrum toe alleen bedacht ik me net.. Ik heb nog nooit met een ov chipkaart gewerkt. Ik heb er dus ook geen maar ik dacht ooit ergens gehoord te hebben dat je ook een dag kaart kan kopen. Weet iemand of dit klopt en kan ik die gewoon op het metro station kopen we kunnen opstappen op GAASPERPLAS 53. Ik ben echt een leek op dat gebied, ga nooit met het ov..
Je kan bij het metrostation een kaartje kopen (althans is op station holendrecht wel mogelijk) Lijn 53 rijd niet, lijn 50 rijd van gaasperplas naar isolatorweg. Wil je naar het centrum dan zul je over moeten stappen op lijn 54 op van der madeweg. De metro rijd s avonds ook niet (vanaf 20.00) Anders misschien even informeren op de website van het gvb.
Dagkaart kan je kopen. 24 uur geldig dus gewoon vanaf wanneer je voor het eerst inchekt gaat het in. Zo een kaart kost rond de 7,40. In welke buurt zit het hotel?
Parkeer je daar je auto? Of slaap je daar ook in het hotel? (Bij gaasperplas) Anders kan ik een andere plek bedenken voor je auto ivb de aangepaste metrolijnen. Wat Kimkommer zegt klopt namelijk! Er gaat volgens mij wel bus terug die kant op na 20:00 uur. In ieder geval staan bij Gaasperplas ook automaten waar je zo'n kaart kunt kopen!