Jongentjes; Hoeveel broekjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pris, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pris

Pris Fanatiek lid

Het onderwerp zegt t eigenlijk al.
    Hoeveel broekjes heb je voor je zoontje?
    Voor Tygo heb ik drie (verschillende) spijkerbroekjes, eeen bruine broek en een grijze broek. Verder een joggingbroekje die hij alleen aan heeft gehad toe ie ziek was.

Ik red het er prima mee maar vroeg het me eigenlijk gewoon af :D
    Broekjes heeft hij wel vaak twee dagen aan.

Liefs Pris

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hmm... Mijn ventjes kunnen iedere dag wel een andere broek aan... :oops: Mama vindt het erg leuk om nieuwe kleertjes te kopen. En ik heb ook heel veel (tweedehands) gekregen. Bovendien draait er iedere dag wel een machine met was, maar dan nog... :rolleyes:

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Op dit moment heeft ie wel 8 broeken maar straks in maat 74 valt het wel weer mee.. er komt vanzelf meer bij.

Nu:
    - spijkerbroek
    - 2 tuinbroeken
    - 4 zachte broeken om in te spelen en voor naar het KDV
    - 2 'nette' broeken
    - 2 kruippakjes

4. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik koop ook graag hoor maar kan ook nooit echt slagen voor broekjes :rolleyes: Shirtjes in overvloed hier :D

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.280
    113
    @pris: ik heb ook niet zoveel broekjes, kan ook nooit slagen. Shirtjes daarintegen, zijn kast is echt overvol.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dice heeft 3 tuinbroekjes maat 80

4 broekjes maat 74 en 2 broekjes maat 80

7. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    hier hou ik het niet bij ik koop elke week wel iets(pakjes, broekjes ect)...hij heeft zoveel broekjes dat ik 's ochtends zelfs niet weet wat ik voor hem moet aantrekken als hij naar de creche gaat

hij heeft iedere dag 'schone' kleding aan, als hij van de crech komt ziet hij er vaak ook niet meer uit

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hoi hoi! Die van ons heeft ummm... 5 zachte broekjes, 2 spijkerbroekjes, 1 legerbroekje en 1 ribfluweelbroekje en 1 stoffen broekje... hij is net uit een aantal andere broeken gegroeid. Toen ik in december in Nederland was hadden ze trouwens hele fijne zachte broekjes, type joggingbroek, voor ongeveer 7 euro per twee stuks bij de C&A.. die zijn echt zo fijn! Kan hij ook zo zijn slaapzak mee in als het wat fris is in zijn kamertje overdag.

Elian draagt zijn broeken 1 á 2 dagen. Ligt eraan of ik hem of mijn vriend hem aankleed en hoe schoon zijn broekje nog is ;)

9. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Wij krijgen steeds kleren van een kennis van mijn ouders waarvan de kids net ouder zijn dan onze zoon :D erg handig hoor maar de kast puilt gewoon uit. Ik denk dat we zeker nog wel 20 broeken hebben. Ik haal nu alleen de mooiste kleren er uit en geef de rest weer weg :D

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben echt een shop-a-holic, voor wat babykleertjes betreft.

Milan zit nu in maat 74, en heeft nu 19 broekjes in z'n kast liggen (heel veel nog met 't kaartje eraan :oops:). Dan heeft 'ie uiteraard ook nog een broekje aan, en er zitten er nog zo'n 4 in de was gok ik.

Het is bij elke maat weer 'tzelfde: hij is eruit gegroeid voordat 'ie alles aan heeft gehad, maar ik zie altijd zoveel leuke dingen. Shirtjes/vestjes/blousen/truien/polo's nog erger dan broekjes.

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    oops :oops: ik heb denk ik wel 20 broekjes en wel 30 shirtjes in de maat die hij nu heeft (heeft hij al een tijdje) maar bij andere maten was t ook wel ong. zo........

12. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    same here.
    Zoveel leuke shirtjes en maar weinig leuke broeken, helaas.
    Heeft nu ongeer 5 broeken in zijn huidige maat..

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Uhm,
    1 blauwe spijkerbroek
    1 zwarte spijkerbroek
    1 grijze ribbroek
    1 zwarte ribbroek
    2 bruine broeken
    1 groene broek

7 stuks dus. Ik grijp eigenlijk nooit mis!

14. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    In elk geval veel. Mijn jongste kan alles van de oudste aan en ik heb nog wat gekregen en wil hem ook wat nieuwe dingen aan doen. Dus de kast ligt echt vol.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Ik heb dan wel geen jongen maar een meisje (zie eigenlijk niet in wat voor verschil dat maakt?) Ik vind dat ik per maat minimaal 12 pakjes/setjes moet hebben. En dus minimaal 12 broeken/rokken.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.280
    113
    Maakt in die zin verschil dat er naar mijn mening veel minder kleding voor jongetjes te koop is dan voor meisjes en dit geld helemaal voor broekjes. Heel veel broekjes zijn ook van dat heel stugge stof, dus dat lijkt me helemaal niet lekker zitten.

17. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik weet het niet precies. want hij zit wat tussen 2 maten in (80 voor heupbreedte, maar 86 op lengte).
    Maar hij heeft vaak aan : 1 blauwe spijkerbroek, 2 licht gevoerde katoenen, 1 krijtstreep spijkerbroek, 1 dik gevoerde ribbroek.
    Dus zo'n 5 broeken die hij regelmatig draagt. Soms kan een broek na een halve dag in de was, soms haalt hij er ook wel 3 dagen mee. Beetje afhankelijk van wat we hebben gedaan, en hoe netjes hij heeft gegeten ;)

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje heeft 5 broeken, als ik de verhalen hier lees komt mijn zoontje er maar bekaaid van af.
    3 spijkerbroeken, 1 bruine van gewone stof en 1 zwarte.
    Ik grijp nooit mis en kan van alles combineren.
    Ik zou niet weten wat hij met 20(!) broeken moest....

19. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ieder zijn meug toch. Ik heb het nagekeken en wij zitten zo rond de 15 per maat. En daarvan liggen er dus ook steeds als reserve bij het kdv, de oma's en een tante waar we veel komen. Verder merk ik dat naarmate de kids ouder worden je toch meer nodig hebt ivm vies worden, verslijten, maar ook omdat er gewoon heel veel maatverschil per merk is. Een broek die hij bijv. aankan als ie net maat 86 heeft kan ie later weer niet meer aan, terwijl 92 dan nog echt te groot is. En ik wil mijn zoontje toch wel graag passende kleding aandoen.

20. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Toch zeker wel zo'n 15 broeken. Ook heel veel gekregen.
    En het is een klein viespeukje en ik ben niet zo goed in het dagelijks bijhouden van de was..

Deel Deze Pagina