hoe sinterklaasfeest aankleden

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door meintje, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Even een vraagje. ik wil graag hier thuis als wij het sinterklaasfeest vieren dit wat aankleden zodat het niet enkel het uitpakken van de cadeautjes is en dus binnen 10 minuten klaar.
    Wij hebben twee kindjes, dan bijna 4 en bijna 6. Vorig jaar heb ik allerlei spelletjes voor ze verzonnen en daarna mochten ze dan een cadeautje uitpakken. Dit jaar wil ik graag wat anders, maar wat?

Iemand tips?

2. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Een cadeau speurtocht door het huis?
    Hier en daar wat hints of briefjes van zoekpiet/speurpiet.

3. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Bij ons komt middags alle mensen en dan drinken we warme chocomelk, sint liedjes op en lekker spelletjes spelen en kletsen. Om 17:00 uur gaan we gezellig gourmetten met z'n allen. Om half 7 komt sinterklaas en die heb ik al grappt en sleept alle caceaus mee naar binnen. Dan is het foto's maken, cadeau's uitpakken. Meestal zijn we hier in combi met sint wel 30 min mee bezig. Dan gaan ze weer en pakken wij 1 voor 1 de rest uit. Daarna spelen we wat met zoon lief en gaat de visite.

Hier dus echt een hele middag en avond gezelligheid

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben de zakken met cadeautjes in de hal staan waar het donker is.
    We zitten met zijn allen bij elkaar en gooien met een dobbelsteen.
    Wie 6 gooit mag een cadeautje uit de zak pakken, je weet dus niet voor wie je wat pakt.
    Wij zijn altijd wel de hele avond bezig.

5. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    zo'n speurtocht klinkt wel leuk.
    Wij vieren het op de vrijdag met mijn ouders, schoentje uithalen daar en wat cadeautjes voor de kinders en dan een lekker hapje eten ergens.
    De dag erna vieren we het met mijn schoonfamilie bij ons thuis, dus eerst koffie met appeltaart, dan de kindercadeautjes. Dan samen lekker eten en daarna voor de volwassenen de surprises.
    Op zondag willen we het dan met ons eigen gezinnetje doen, we zijn dan maar met 4. Voor onszelf hebben we niks, alleen wat cadeautjes voor de kindjes. Vandaar dat ik dat wat wil aankleden, anders is het zo voorbij.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier eerst lekker eten, daarna pepernoten bakken samen. Als die in de oven zitten gaan we filmpje op de ipad kijken waarop sint hem toespreekt. De sint verteld ook waar de pakjes liggen. Verder sint liedjes aan, sint tafelkleed etc en warme choco. Na het uitpakken heeft zoon lekker speeltijd. Verder geen spel eromheen hij is bijna 4 en vind het spannend genoeg zo.

7. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Wij hebben Sinterklaas dit jaar geregeld, komt 20 minuutjes langs eind van de middag. Dat zal vast genoeg indruk maken waardoor ze nog wel een uur (of twee) doorpraten haha. Dan lekker eten en nog even spelen en dan is de dag wel voorbij:D

Waarschijnlijk bak ik eerder op de dag kruidnootjes met ze en misschien nog een stoel versieren voor Sinterklaas ofzo. We zien wel waar ze dan zin in hebben

8. Manque

Manque Niet meer actief

Zelf mijters/mutsen maken en elkaar schminken (lekker kliederen), pepernoten bakken en bij de buren langs brengen in leuke (zelfgemaakte) verpakkingen, sinterklaasliederen-karoke, sinterklaas-memory maken van kartonnetjes en het inpakpapier dat je bewaard hebt van schoencadeaus.

9. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    bedankt alvast voor de tips?

Deel Deze Pagina