Vraagje aan kappers hier! (haarverf)

Discussion in 'De lounge' started by Druif78, Dec 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik heb een spoeling in mn haar geprobeerd, eentje die na een aantal wassingen eruit zou moeten gaan. Mijn ervaring is dat dit al na enkele wassingen vervaagd en dus al niet meer mooi is. Maar ik weet hierdoor wel dat het een kleur is die ik wel zou willen hebben., ik wil het dus nu met een permanente kleuring gaan verven. Kan dit er zomaar overheen ( wanneer het straks vervaagd is? Maar misschien 3 weken ertussen?)
    En kan ik gewoon dezelfde kleurcode gebruiken van hetzelfde merk? Op de verpakking oogt het meteen als een heel andere kleur ( in mijn geval veel roder, dus :$) Of is het zo dat een permanente kleuring sowieso veel intenser pakt?! En kan ik ook overstappen op een ander merk, maar zelfde kleurcode of kunnen zelfde kleurcodes gewoon heel anders uitpakken per merk of soort (mousse, creme, etc)?

2. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb geen verstand van allerlei merken maar meestal zijn kleur codes wel gelijk. Van wat ik zo lees kan de verf er wel over heen, als je kleur al dusdanig is teruggelopen zal het waarschijnlijk een geheel worden.
    Verf is vaker wel intenser inderdaad, omdat deze meer houvast heeft kan je meer pigment toevoegen.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ok, dus wanneer ik dezelfde kleurcode pak zou het dus wel zomaar roder kunnen uitpakken?
    Merk maakt niet uit?

4. Logan

Logan Niet meer actief

Jawel een 10.1 van kruidvat merk kan bijvoorbeeld assig blond zijn en een 10.1 van L'Oréal ofzo bijvoorbeeld heel warm blond.
    Kleurcodes zijn per merk verschillend.

5. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Zou er gewoon overheen moeten kunnen hoor.
    Verf zelf niet met pakjes maar weet wel dat die kleuren heel anders uit kunnen pakken dus zou niet zomaar van hetzelfde kleurnummer uitgaan.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    En binnen hetzelfde merk? Ik heb een kopergoudblonde spoeling, maar van de blijvende variant oogt dezelfde kleurnaam, met zelfde kleurcode op het plaatje veel roder en intenser?! Is dat omdat het om een permanente kleuring gaat of is dat pure marketing :D

Share This Page