Ik heb mijn kindje, als het een meisje zou worden, altijd al Britt willen noemen. Maar nu associeer ik deze naam met die domme blondie van echte meisjes in de jungle. Dat vreselijke accent en een playboyshoot, nee! Die naam wil ik mijn eventuele dochter dus niet meer geven. Maar nu zoeken we een alternatief. Een korte, stoere naam met het liefst 1, maar max. 2 lettergrepen. Op het moment hebben we er 2, Sofie en Jolie, maar we zijn niet overtuigd. Wie geeft ons nog nieuwe inspiratie?!
Ach, over een jaar weet niemand nog wie Britt, van echte meisjes uit de jungle, is... .als dat al jarenlang je droomnaam is, dan zou ik 'm gewoon houden...
Alwine Amber Ann Anniek Bente / Benthe Beth Bo Bodée Bodijne Bodil / Bodille Boëlle Brietta Britta Bryna Brynn / Brinn Brynna Carlinde Carline Carlotte Caró Daisy Daw Dawn Eef Elianne Elies Ella Elles / Ellis Else / Elze Esmay Evanne Evanthe Fay / Fae / Faye / Fee / Fé Féline Félize Femm Fien Gaby Gwen Hester / Hesther Iluna Indy Iris Irja Irza / Irsa Isa Iselin Jade / Jayde Jess Jette / Jetta Jitte / Yitte Jolee / Jolé Joss Julieke Juliët Julijne Juline Jytte Laila Lanna Lian Lieke Lilja Lis Liva Lot / Lott Lou Louka / Loucka Marize Marlieke Marlijne Marline Marlou Marre Maud Maurine May / Mae / Maye Meie Mena Merel Merle Mia Milla Mirre Misa Myrna Myrthe Nimm / Nymm Ninthe Nola Quinn / Quinne Robine / Robyne Romée Romy Roos Rowan Runa / Rune Saar Sam Scarlet / Scarlett Sive Suze Svea Tessa Veerle Vianne Vita Daarnaast kwamen Tess, Lynn / Lynne en Jill / Jyll ook in mij op.
Lou! echt heel stoer... Rive Julot Dieze/Diese/Dize Nim Rune Kess Vieve Lenn Flynn Many Lumi Lex Dit zijn de stoerste en kortste van mijn lijstje..
Sofie en Jolie vind ik juist een stuk minder stoer dan Britt. Ik zou eerder denken aan iets als Noor, Pleun, Lynn, Saar e.d.
Ach joh over een paar jaar kent niemand dat domme blondje meer! Ik vind Britt juist een superleuke naam!
Ik vind Britt leuk en zou zeker niet van mijn keuze afstappen omdat er nu een of ander blondje met die naam op tv is. Over een jaar weet niemand meer wie ze is. Bovendien, er kan altijd ineens een andere ´bekende´ persoon opstaan met de naam van je kindje, dat weet je toch nooit.
Rrowan, jij hebt je best gedaan zeg, bedankt! We zagen bij NiekeKris de naam Noa staan. Vinden we ook erg leuk! Bedankt voor jullie inspiratie!
Ik ken 3 kinderen die Britt heten en ik had geen van de drie meiden ooit gekoppeld aan dat domme blondje van tv! Als jij die naam leuk vindt, lekker gewoon doen!