dromen

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje85, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Ik heb vannacht weer zo raar gedroomd. Ik was gewoon thuis, mijn man en Mika waren weg, en ineens voel ik iets alsof iemand mij tegenhoud, zo'n tegendruk. En in mijn droom dacht ik dat het geesten waren. Ik naar de kamer toe (vraag me niet hoe maar we hadden daar een grote kluis) en zag de deur van de kluis open en dicht gaan. Ik mijn man gebeld, het was al iets van 20.00 uur 's avonds ofzo, en mijn Mika was er nog niet... Even later komt mijn vader aan rijden met mijn Mika op de achterbank. Echt zo wazig allemaal. En ik helemaal in paniek omdat er geesten in mijn huis waren, mijn vader komt binnen en hij zegt heel droog van er is niets aan de hand, dat ik het allemaal maar verzin ;).
    Ik werd met een heel raar gevoel wakker.
    Zoiets heb ik al een paar keer eerder gedroomd, zou wel eens willen weten wat het dan betekend.

Hebben jullie wel eens van zo'n rare dromen, waarvan je denkt wat zou het kunnen betekenen?

2. babs81

babs81 Niet meer actief

ja heel soms... heb een dromen anceclopedie!! erg interessant moet ik zeggen

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja die encyclopedie heb ik ook al van alles gezocht maar soms vind ie ze niet:( ik weet wel dat als je angstige dromen of bange dromen hebt dat er iets goeds of leuks gaat gebeuren in je leven

4. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Als je droomt dat je op een of andere manier angst ervaart, is dit veelal een reflectie van gevoelens uit je wakend bestaan. Onderdrukte gevoelens, onverwerkte emoties, walging en vijandigheid kunnen een angstdroom opwekken. Deze droom zou er ook op kunnen duiden dat je werk en thuis niet goed kunt uit elkaar kunt houden.

Ontdek de betekenis van je dromen

hier kun je van alles vinden, wat voor droom je hebt...over bijvoorbeeld,,,huizen...deuren...wegrennen enz

Ik zelf heb ook vaak dezelfde dromen, die steeds terug komen.
    Ook heb ik Lucide dromen...dat is dat ik hem zelf kan sturen. terwijl ik droom.
    Ik moet nog uitvinden hoe ik dat meer bewuster kan gaan sturen, omdat ik na de droom niet precies weet waarom ik hem die kant op laat sturen.
    Ik droom vaak over een lift, die bijna stuk ik....en omhoog gaat.
    Ook droom ik altijd over een oud huis...

5. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    thnx layla, ik ga eens even kijken

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik had van de week ook zo'n rare droom over geesten... ben er als de dood voor. dus ik schrik om 3u snachts wakker en dan ga ik liggen waken he... allemaal rond kijken of ik niets zie of hoor. hoor ik ineens in de berg een lege fles (met statiegeld) van de vriezer vallen... ik had het niet meer! die flessen liggen daar al weken... en net nu je zo'n droom hebt gehad en in het midden van de nacht dondert er zo'n fles om. heb de rest van de nacht niet meer geslapen...

7. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Ik droom heel vaak over liften. Dan sta ik in een lift en dan gaat ie ineens heel snel omhoog gaat en zijn er veel meer verdiepingen dan er daadwerkelijk zijn. Heel wazig. Telkens als ik dat droom dan zeg ik ook tegen iemand in die droom; Nou gebeurt het eindelijk echt, ik droom hier zo vaak over.:(
    Ik ben trouwens helemaal niet bang voor liften of zo, maar ik heb dit toch al heel erg vaak gedroomd.

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    die heb ik ook zo vaak dit vind ik de leukste dromen! vaak de volgende dag ga ik verder met het verhaal in mijn droom:D

9. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Drenthe
    hey misa misa.

De Lift...Die omhoog gaat:
    Als je in je droom met de lift omhoog gaat, duidt dit erop dat spoedig je aanzien en rijkdom zal toenemen. Je zou een hoger bewustzijnsniveau bereikt kunnen hebben, en de wereld van bovenaf kunnen beschouwen.

droom ik dus ook...en dat als ik net boven ben en eruit klim, dat hij dan naar beneden stort, net dat ik veilig boven ben.
    apart hoor haha.

10. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Drenthe
    hey mamabeer.
    Dat doe ik dus ook, ga de volgende nacht meestal gewoon verder met dromen haha.
    En ik vind het ook leuk, ik wil graag weten wat ik dan weer daarna ga dromen.
    Het lijken wel 2 werelden.

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ohja genoeg dromen, word er eigenlijk schijtziek van want ik word zo vermoeid wakker. En ik heb geen flauw idee waar het op slaat.

12. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    dromen doe ik veel. ik onthoudt ze ook allemaal, vanaf jongs af aan heb ik mezelf aangeleerd om dromen weer op te pakken. het lucide dromen dus.(controle of mn dromen) voorbeeldje; als ik een leuke droom heb en ik wordt sochtends wakker, dan kan ik savonds diezelfde droom weer oppakken om verder te dromen. beetje het pauze / play effect. Als ik een nare film heb gezien oid, kan ik ook op "commando" een bepaalde droom oppakken. Ook kan ik mezelf wakker krijgen als ik droom. Altijd handig als je in een nachtmerrie zit. haha

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis

of dat ik wakker word en zoiets heb van shit ik wil het einde weten en dan MOET ik gewoon verder slapen haha

14. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Drenthe
    ja mamabeer..heel herkenbaar.
    en het erge is..soms kan je niet verder dromen. omdat je naar je werk met ofzo..
    haha heb me daardoor 2 keer verslapen...wekker uitgedrukt..oops

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik heb er zeker ervaring mee. Ik kan echt de absurdste dingen dromen. Zoals dat er levend al mijn ingewanden er uit worden gesneden. Of dat ik naar een concetratie komt moet. Dat mijn kindje overlijd. Veeeeel geesten dromen. Dat ik mensen vermoord. Eigenlijk ziek hoor. Soms kan ik mezelf eruit halen maar lang niet altijd. Heb er soms wel last van omdat ik zo af en toe zelfs met tegenzin ga slapen omdat ik bang ben voor wat ik ga dromen. En idd, als je wakker word, zeker als het s'nachts is ben ik vaak bang ja. Soms maak ik mijn vriend wel eens wakker ervoor als ik echt paniekerig ben ervan. Heel vervelend

16. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Drenthe
    ja dat is idd een groot nadeel van dromen.
    ze kunnen zo echt lijken.
    die dromen heb ik ook wel eens gehad...dat ik iemand vermoorde, of dat soort dingen.
    heb ook ooit gedroomd dat onze hond niet goed was ingeslapen, en weer onder de grond wakker werd,,en stikte...
    bah dat was de ergste droom ooit.

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik droom niet vaak, het meeste droom ik over mijn vader (die is 8 jaar geleden overleden) dan doe ik allerlei dingen met hem, die ik in echt ook altijd met hem deed. Of ik droom over iets waar ik me druk om maak en dan komt papa er ineens in voor.
    Mijn ergste droom die ik over papa heb gehad was toen hij net overleden was en nog opgebaard lag. Ik ging met (toen nog) mijn vriend naar hem toe en ineens deed hij zijn ogen wagenwijd open en ging rechtop zitten en zei Audoe noes je bent en blijft mijn oogappeltje:)
    Brrrrrr toen ik wakker werd gingen de rillingen door mijn lijf en toen we die dag naar het mortuatium gingen om de kist af te sluiten was ik als de dood dat hij ging zitten.
    (Doe droom komt denk ik omdat toen papa stierf hij ineens zijn ogen wagenwijd open deed en me recht in me gezicht aankeek.)

Andere dromen die ik heb zijn weleens dromen dat mijn man vreemdgaat waar ik bij sta, dan wordt ik echt helemaal van slag wakker.

Maar schijnbaar droom ik vaker dan ik zelf weet, want mijn zegt regelmatig: Zo waar heb jij over gedroomd vanacht? Je lag te lachen in je slaap.

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    owja die droom heb ik zo vaak he maar dan zie ik altijd dat de oudste overlijd en de andere niet. En het lijkt ook zo echt dat ik altijd huilend wakker word en het is steeds dezelfde droom..dat ik hem in een kistje zie liggen:(:( vreselijk! gelukkig al een tijd niet meer gehad

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ik had eens een tijd lang dromen over mijn zusje/broertje (ik wist toen niet zo goed over wie het ging) dat dan onverwachts zou te komen overlijden. Dit duurde zo'n 1,5 jaar en dit is dus ook werkelijk gebeurd met mijn broertje toen :( Ik heb vaker weleens dromen die uitkomen maar dat vond ik de engste droom ooit

Wat ik wel leuk vind is dat ik soms een droom kan sturen leuk om zo in slaap te vallen :p

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb wel eens een paar x een nachtmerrie gehad (die had ik al eerder gedroomd) en ik wist van nu moet ik echt wakker worden want nu word het eng... en vreemd genoeg werd ik ook wakker... heel gek was dat. dat je in je droom tegen jezelf zegt :Sharon wakker worden, je bent aan het dromen...:S snap niet hoe dat kan! ook heb ik vaak dejavu's dan lijkt het alsof ik "dit" al eens gedroomd heb... heel raar... dan weet ik van in die droom zei ik "dit" en dat doe ik op dat moment dan ook :D gek he?

Deel Deze Pagina