Zie poll, gewoon even benieuwd. Jongensnaam staat al vast.. En ineens weet ik veel leuke meisjesnamen te bedenken.
Ik vind Hanna (nog liever Hannah) de leukste! Annelin: mwah, ik vind het "lin" gedeelte niet echt leuk Hanna: erg leuke naam, maar dus liever Hannah Elyne: niet leuk, ik hou niet van de y in een naam. Geschreven als Eline vind ik 'm wel gaan, ik vind Elise dan veel leuker! Rhodee: best leuk, maar dan wel geschreven als Rhodé Rachel: niet mijn smaak Tamar: ook niet zo leuk Lydia: niet mijn smaak Nynke: niet leuk vanwege de y, geschreven als Nienke gaat 't wel!
Ik vind alle namen niet geweldig, ook niet lelijk. Hannah en Lydia vind ik oudbollig. De leukste vind ik dan nog Annelin, Tamar en Nynke
Nienke vind ik leuker dan Nynke en Eline leuker dan Elyne. Nienke en Eline vind ik de leukste namen van het lijstje, Elyne vind ik niet leuk, Nynke nog wel. Als het per sé met een 'y' moet, dan is dit voor mij de volgorde: Nynke Annelin Rhodée Hanna Tamar Elyne Rachel/Lydia En als het dus ook met een 'i'/'ie' mag, dan staat Nienke en Eline voor mij boven aan. Bij Rachel vind ik de uitspraak een groot nadeel...kan van alles zijn: Rasjel, Raagel, Reetsjel, Raggel...ik ken bij iedere uitspraak wel iemand...
Dank voor jullie reacties! Nynke wel met y Eline inderdaad met een i, vind ik zelf toch ook mooier.. Hanna(h) ben nog niet uit over de schrijfwijze. Meer reacties zijn welkom, of namen die bij dit rijtje passen. Rachel valt voor mij nu al af omdat je het inderdaad op verschillende manieren kunt uitspreken, ik zou het uitspreken zoals je het schrijf; Ragel...
Annelin Vind ik een erg leuke naam! Hanna Vind ik ook wel mooi Elyne Wel mooi, maar vind Elin mooier. Rhodee mwah Rachel nee niet leuk Tamar niet zo leuk Lydia leuk, maar niet geweldig Nynke wel leuk. Ik zou gaan voor Annelin of Elin. En evt Hanna(h)
Annelin, Hanna en Rhodee vind ik het leukst! Leuke namen Ik vind Iselin wel leuker dan Annelin, denk ik. En Hanna vind ik mooier met een h. Kan tussen deze drie niet zo goed kiezen, heb dus op alle drie gestemd Elyne vind ik raar geschreven, neem aan dat de uitspraak gewoon zoals Eline is. Vind ik erg saai, Elin dan leuker. Tamar vind ik leuk. Ik spreek het uit als tah-mar, maar hoor ook veel mensen taa-mar zeggen, wat ik dan weer echt niet mooi vind. Nynke vind ik iets minder, op zich geen verkeerde naam, maar ik vind de naam persoonlijk niet zo leuk. Wat oubollig/gedateerd en saai of zo. Ook een beetje kattig. Rachel en Lydia vind ik helemaal niks, erg ouderwets en gedateerd..