Bewegen armpjes en snel ademen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beebje2013, 10 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Mijn zoontje is 6,5 week oud en sinds kort beweegt hij super veel met zijn armen tijdens het slapen of voordat hij moet gaan slapen. Hij huilt er niet van (behalve bij het inslapen), maar ademt wel sneller. Ik word er helemaal zenuwachtig van als ik naar hem kijk :)

We hebben een Puckababy van ons eerste kindje (zij had reflux, huilde heel veel en kon echt niet zonder Puckababy slapen) dus daar heb ik hem ingelegd gisteren maar ik heb niet het idee dat hij er beter door slaapt overdag. Hij ligt dan veel wakker te kijken en huilt ook tussen de slaapcyclussen door. In de nacht slaapt hij wel beter denk ik, want hij laat ineens meer uurtjes tussen de flesjes.

Domme vraag misschien maar ik vraag mij af of alle baby's zo zwaaien met de armen en ogenschijnlijk onrustig slapen? :)

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook een onrustige slaper, inderdaad zo klein als baby al, maar nu nog steeds. Ligt soms maar te woelen en te draaien als ik op de babyfoon kijk, maar kan vervolgens ook zo weer een paar uur rustig slapen.
    Toen hij zo klein was merkte ik het vooral bij de overgang van de ene naar de andere slaapcyclus, sliep hij eenmaal weer diep, dan lag hij weer rustig.
    Hier hebben we inderdaad wel ingebakerd voor meer rust en later op de buik laten slapen vanaf ongeveer 8 weken, dit werkte beter omdat hij boos werd van het inbakeren na een paar weken.

Deel Deze Pagina