hallo allemaal, mijn dochtertje is nu 6,5 maand. ze is heel erg verkouden en hoest daarbij ook erg. overdag geeft dat verder geen problemen, maar ze hoest dus in haar slaap ook heel erg en nu heeft ze er al 2 keer bij overgegeven. zo erg dat heel haar bedje onder zit en er ook nog een plas op de grond ligt. ze krijgt homeopatische druppels voor het hoesten. ik weet dus echt niet wat ik eraan kan doen dat ze in ieder geval niet meer overgeeft in haar slaap. misschien is er ook wel niks voor, maar als iemand iedeeen of tips heeft zijn ze van harte welkom! ik ga morgen in ieder geval even het cb bellen, maar misschien dat iemand nu een tip heeft voor mij, hoe ze van het hoesten af kan komen ofzo
Ik gaf altijd op die leeftijd VSM druppels, dat is een 7 daagse kuur en helpt erg goed. Voor de nachten zou ik even een paar boeken of bakstenen onder het bedje zetten aan de kant van haar hoofdje, zodat ze iets omhoog ligt. Veel beterschap.
Hier al 5 weken elke nacht spugen en de ochtend door die stomme hoest gek wordt je ervan, elke ochtend plakte de hele vloer gewoon Nu leg ik een handdoek over haar dekens totdat er in ieder geval een half uur voorbij is. Haar bedje staat omhoog dat geeft wat verlichting. Daarnaast als ze een verstopte neusje hebben doe ik een pan met heet water en wat flu voor babys erin en dan de pan bij haar bedje zo krijgt ze wat lucht binnen. Ik laat de slaapkamerdeur verder niet op een kier met name in de nacht is het koud en soms staat er een tocht en dan hoesten ze juist meer. Probeer haar zoveel mogelijk op haar speentje te laten zuigen zodat ze speeksel produceert en dus de keel gesmeerd blijft. Verder lees ik mee misschien is er nog een drankje wat ik gewoon als verzachting kan gebruiken zoals thijmsiroop maar stuurde mn man gister en vlgs hem kon dat alleen iom een ha
Hoi allemaal! Hier ook een hoestend kindje! Inderdaad zelfs zo erg, dat ze ging kokhalzen en spugen. Dit hield ze weken vol. Ik ben er twee keer voor bij de dokter geweest en iedere keer klonken de longen schoon en bleek dus dat ze wat slijm hoog op de borst had zitten. Toen het steeds maar niet overging (na allerlei trucjes als luuf, homeopatische dingetjes, tijmsiroop, heet water in de kamer, stomen, natte doeken over de verwarming, etc) was ik het zat. Ze leek 's nachts wel een zeehond en hoestte zichzelf wakker. De dokter luisterde wederom en noemde haar een 'happy wheezer'. Dit zijn kindjes die, bijvoorbeeld door de creche of door erfelijke dingetjes, veel last hebben van de luchtwegen en daardoor veel hoesten. Het is niet erg, ze eten goed en zijn vrolijk (vandaar de term happy) maar ze hoesten wel wat toch wel akelig is. Nu heeft ze een kleine inhalator ('pufje') voor het slapengaan en het werk perfect. Ze slaapt heerlijk, ik hoor haar 's nachts niet meer! Zodra ik haar het pufje heb gegeven, merk ik meteen dat ze heerlijk en makkelijk ademhaalt. Dit hoeft niet voor altijd, hoor, maar sommige periodes is het wat erger. Ik ben er erg blij mij en Floor denk ik ook! Ik wil jullie natuurlijk geen doktersbezoek en inhalators aanpraten, hoor, maar het is een tijdelijke optie en misschien eens het overwegen waard.
paar weekjes geleden was ons meisie ook zo verkouden en beetje hoeste heb toen zoon keur gehaalt van vsm 7dagen en die heeft geholpen heb ook zoon hoestdrankje gehaalt van vsm en die hielp ook .snachts zetten we altijd een uitje op haar kamertje en daar kwam de snot ook los van. effen uitje open maken.
Hier vorige week precies hetzelfde gehad met Luca, hij hoestte eigenlijk al zeker een week en ineens werd het steeds erger en erger! Hij begon 's Nachts ook ineens flink te hoesten waardoor hij zelf wakker werd en bleef. Overdag begon ook ineens het spugen, hij moest dan zo flink hoesten dat zijn kokhalsreflex optrad. Ik ben met hem naar de HA gegaan, zijn longen waren schoon maar 1 van zijn oortjes was ontstoken en hij werd ervan verdacht kinkhoest te hebben. Hij heeft een AB-kuur gehad voor 3 dagen en met 2 dagen werd zijn situatie al aanzienlijk minder. Hij is er nu helemaal vanaf!
Hier ook hetzelfde verhaal! Mijn dochter is snel verkouden en zit dan meteen vol slijm. een tijdje terug moest ze ook veel spugen. We hebben haar matrasje bij haar hoofdje iets opgehoogd en ik geef nu druppeltjes van bisolvon. Dit lijkt goed te werken!
bedankt voor jullie reacties! vannacht heeft ze gelukkig niet overgegeven, maar heb haar wel een paar keer horen hoesten. ik zal voor komende nacht is een ui proberen en die kuur van vsm halen.