Help! Zo'n pijn... Zo is het echt niet meer leuk!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Anne1977, Jul 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

Dec 4, 2012
    709
    0
    0
    Oh meiden,

Ik heb net ff een verschrikkelijke jankbui gehad en zit er gewoon even doorheen... Na veel gedoe en 2 ivf pogingen zwanger van dit wondertje en natuurlijk superblij maar ik betrap mezelf net op een gevoel van: zo wil ik niet nog 6 maanden zwanger zijn!

De reden is het volgende: ik heb enorme pijn!
    Ik heb nooit een enorm goede stoelgang gehad maar sinds ik zwanger ben is het een verschrikking!
    Eerst kwam er nog zo afentoe een knikkerkeuteltje, maar ook dat wordt steeds minder.

Inmiddels doet alles pijn! Niet alleen mijn darmen maar vooral ook mijn maag. Ik krijg er met moeite wat te eten in, waardoor ik ook mega misselijk en duizelig wordt ( mijn lichaam heeft natuurlijk gewoon voeding nodig) maar als ik een half broodje of een paar hapjes fruit oid op heb wordt de pijn steeds heftiger. Lopen is een hel... Ik red het eind van de straat amper, elke stap doet pijn.

De normale adviezen ( vezels, fruit, water bewegen etc) die ken ik wel maar dat helpt niet.
    Zit ook al een week aan de lactulose maar dat doet ook nog niks ( behalve dat ik constant winden laat)
    Heb een klysma gehad... Vrijdag... Toen voelde ik me idd de eerste paar uur wat beter. Maar gister kwam het net zo hard terug. Gisteravond opnieuw een klysma maar toen kwam er nauwelijks wat uit.

Net moest ik even naar de Hema voor een nieuwe bikini voor mijn dochter maar kon amper van de auto naar de winkel..
    Gaan volgend weekend naar italie maar weet amper hoe ik dat daar moet doen?

Pfff herkent iemand dit en weet iemand een oplossing?
    Sorry voor mijn gezeur maar dit is echt niet meer leuk zo..

Groetjes Anne

2. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    #2 Malika1989, Jul 6, 2014
    Last edited: Jul 6, 2014
    Een eetlepel olijf olie, extra virgin.
    Dat helpt enorm bij stoelgang!
    Zodra mijn darmen gaan rommelen of mijn stoelgang is moeilijk, een lepel olijfolie.

3. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Wat vervelend zeg.. Heb je ook movicolon? Dit mag je namelijk 3x per dag en maakt het zachter. Of pruimenmoes en kiwi op nuchtere maag?

4. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Wat naar zeg. Ik heb het ook wel eens zo erg gehad, en het enige dat dan hielp was heel veel pruimen eten. Paar uurtjes later is het dan weer gedaan :)

5. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Ik heb er ook al heel mijn zwangerschap al last van!!
    Heb producten van de huisarts gehad maar zonder resultaat. Mijn ouders hebbenpruimen bomen en verse pruimen werken wel super!! Heel veel sterkte ik weet wat je door maak in het begin was ik steeds bang dat er wat mis was met ons kindje!

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,277
    11,000
    113
    Hier doen de gedroogde pruimen het altijd erg goed bij dochterlief - succes gegarandeerd :D

Nee serieus dit is niet het soort probleem wat zou moeten blijven bestaan. Gewoon doorzeuren bij de huisarts tot je iets hebt wat werkt, ik denk dat movicolon/forlax een goede keus zou zijn.

7. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

Jun 27, 2013
    821
    168
    43
    Heel veel water drinken? En anders langs de huisarts gaan. Als het al zo lang duurt kunnen je darmen ook niet heel veel meer hebben. Dan kunnen ze gaan ontsteken en dan ben je verder van huis. En als er niets uitgaat kan er logischerwijs ook niets qua eten bij... Want je darmen zitten dan van boven tot onder vol... Dus als je het echt niet red vandaag gewoon de huisartsenpost bellen hoor! Succes!

8. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Pruimen en gebroken lijnzaad werken super. Kan je gewoon door een klein beetje yoghurt doen + veel water drinken.
    Had er ook last van en heb een zuurdesem speltbrood in de natuurwinkel gekocht gekocht. Dat vonden m'n darmen wel fijn.

Ben je al wel eens op het een en ander getest? Want als het bovenstaande allemaal niet werkt en je zelfs al klysma's krijgt :(
    Heel veel sterkte.

9. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Morgen naar de dokter en een doos movicolon vragen. Elke dag 1 zakje (de eerste paar dagen 2x per dag) en als je voelt dat je darm wat rustiger word dan weer eens kijken hoe je darm t doet zo der movicolon. Je darm moet namelijk niet lui worden.

Blijf je pijn houden dan weer even naar de dokter. Het kan zijn dat je darm in een kronkel ligt en dat doet verrektes pijn. Ik weet precies hoe je je voelt. Ik kon ook vaak niet lopen door de pijn.

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,333
    689
    113
    Utrecht
    Ik gebruik altijd Movicolon, zakjes met oplospoeder. Nu ik zwanger ben gebruik soms wat meer en dan weer wat ik normaal gebruik. Movicolon mag je altijd gebruiken, daar worden je darmen niet lui van.
    Inderdaad eerst 2 zakjes Movicolon gebruiken per dag totdat je ontlasting dun is, dan terug naar 1 zakje.
    Vraag advies aan je huisarts want dit is echt heel erg naar om mee rond te blijven lopen. Zeker als je ook nog eens in een "vreemd" land op vakantie bent. Ik sluit mij ook aan bij de overige adviezen: veel water drinken, kiwi's op de nuchtere maag eten, pruimen of gedroogde pruimen, rozijnen, vezelrijk brood.
    Heel veel succes!!

11. Samurai

Samurai Bekend lid

Dec 1, 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Probiotica hersteld de balans en okugest van vsm helpt tegen de kramp en maakt je buik rustig. Heb een prikkelbare darm en rond 12 wkn zwangerschap ook veel last gehad, het is om te janken idd, maar bovenstaande helpt mij goed. Sterkte!

12. godblessed

godblessed Bekend lid

May 11, 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Meid wat een hell dit had ik precies in het begin dacht dat ik.dood ging.. Wat stoel gang betreft al raadde ze laxeerpillen af heb ik wel gebruikt maar om de 5 dagen want het was niet houden drukken drukken bloeden slijm geen ontlasting spatische darm erbij.. Nu pas gaat het wat beter en wat je.maag betreft hier bleek het zwaar geirriteerde maag wand kreeg omeprazol wel via de huisarts dat verlichte na een paar dagen..Je zeurt niet het is gewoon extreem pijnlijk en zwanger ofniet pijn is pijn goed dat je je hart lucht.

Zou overleggen met de huisarts voor medicijn die dames hiervoor noemde of laxeerpillen kan en.misschien ook een darmonderzoek je weet nooit of er meer aan de hand is niet.uitstellen want zo is het niet te doen..Hier als ik naar de wc ga trek ik mijn benen op pers houding alleen dan kan ik ontlasten klinkt misschien heel raar maar als je hopeloos bent probeer je alles ook neem ik rectaal paracetamol deed dat al.tijdens spatische darm krampen en 1000 mg en dat helpt wel neemt het scherpe randje er net af ..Moet zeggen het gaat nu.langzaam steeds beter hoop dat dat bij jou ook gebeurd wens je vooral heel veel sterkte En geneer je niet je zeurt echt niet vooral de dames hier die het kennen weten hoe naar het kan zijn

13. Nimisis

Nimisis Actief lid

Jul 14, 2011
    192
    1
    0
    Heb het ook meermaals had de laatste weken ,wat bij mij werkt is appelsiensap van de aldi ,heb er nu altijd in huis staan ,drink zo een hele fles op ,en mijn probleem geraakt opgelost.

14. Blackberry

Blackberry Actief lid

Nov 26, 2013
    267
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Heb daar ook veel last van gehad de eerste weken, erg vervelend! Bij mij hielpen gedroogde pruimen en psylliumvezels. Ook heb ik kauwtabletten meegekregen van de huisarts die de maagpijn wel hebben verzacht.

15. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

Nov 6, 2013
    236
    0
    16
    hallo,

Hier net weer aan de betere hand. Had zelf vanaf 10 weken precies dezelfde klachten. Kon niet eens meer 5 minuten lopen zonder helse pijn. Heb zelf spastiche darm en de adviezen movicolon en lactulose werken bij mij niet zo goed. alleen maar meer pijn krijg ik daarvan. Wat hielp was kopje koffie drinken en veel kleine maaltijden eten. Moet zeggen dat ik me nu weer goed vol.
    In ieder geval veel sterkte! En gewoon morgen even de huisarts bellen. Die kent jou en kan het meest passende advies geven!

16. annasskies

annasskies Actief lid

Feb 23, 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Roosvicee laxo en activia met muesli... Veeel fruit en water

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Gedroogde pruimen werken best heel aardig.
    Tip: avond van te voren in water zetten, zwellen ze op en worden ze zacht. Volgende ochtend uit laten lekken en zo opeten of in stukjes gesneden door wat yoghurt. Best lekker!
    Veel sterkte

18. AnElisa

AnElisa Actief lid

Nov 5, 2013
    198
    0
    16
    Female
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Wat jij omschrijft heb ik eigenlijk bijna altijd. Ook voordat ik zwanger was. Nu in zwangerschap is het zo erg dat ik het er gewoon echt niet meer uit krijg geperst. Gevolg; zware aambeien en bloed en slijm.

Nu paar weken aardig onder controle omdat ik mijn 'dieet' aan gepast heb:

- magere jighurt met vers fruit, tarwezemelen én gebroken lijnzaad
    - 2/3 sneeen zwaar volkorenbrood
    - zo min mogelijk pasta en vette hap
    - bergen groenten en fruit
    En liters water!

Vooral dar ontbijt met lijnzaad en die tarwezemelen werkt perfect! Daarna moet ik meteen naar de wc en ben ik leeg. De rest vd dag hoef ik dan niet meer. Merk dat als ik een dag ipv met joghurt met brood ontbijt ik direct weer dagen vast zit en weer heel drama heb om het eruit te krijgen

Die zakjes van HA hebben mij in al die jaren nooit geholpen. Alleen dit dieet werkt voor mij het beste.

Succes en sterkte!

19. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ook altijd een moeilijke stoelgang. Wat bij mij helpt, véééél water drinken, veel sla/rauwkost/fruit, en niet vet-arm eten, maar juist veel olijfolie gebruiken! Bijvoorbeeld een extra scheut door de salade.

20. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

Dec 4, 2012
    709
    0
    0
    Bedankt voor alle tips! Heb eergisteren al van alles ingeslagen ( wat ik nog niet had) maar tot nu toe nog geen resultaat. ( ik was trouwens vrijdag al naar de dokter geweest en had daar macrogol gekregen maar krijg dat niet weg)
    Ga zo de dokter bellen want behalve dat ik nu de halve nacht wakker heb gelegen van de pijn krijg ik al een aantal dagen bijna geen hap naar binnen. Gister wat yoghurt met lijnzaad en wat fruit en savonds 4 happen avondeten. Maar dat is natuurlijk nooit genoeg om mij en het kindje te kunnen voeden.

Share This Page