Wie herkent dit? Mijn zoontje van 5 jaar is heel vaak ziek (bijna elke 5/6/7 weken, minimaal 4/5 dagen thuis van school). Hij heeft dan vaak 2 dagen met koorts erbij zitten. Tevens hoest hij heel veel, het meeste s'avonds als hij in bed ligt, maar ook vaak overdag. Is de ziekte periode weer voorbij dan gaat het vaak weer een paar weekjes goed, om vervolgens weer opnieuw te beginnen. Ik ben via de huisarts al bijna de KNO arts met hem geweest, daar is niks uitgekomen. Nog een second opinion bij een andere KNO arts geweest, ook niks uitgekomen. Ook heeft hij een allergietest gehad maar jullie raden het al, ook niks uitgekomen. Wij weten het niet meer! Het is zo zielig voor hem want hij wordt vooral van het hoesten zo moe. Iemand die dit herkend?
Hoi, wat vervelend voor je zoontje en voor jullie. Ik herken het ook. Een gezond kind en een kind wat om de haverklap ziek is. Hier is er ook bijna ALTIJD wat (hij is net 4). Twee weken geleden was hij een week gezond na tig verkoudheden en begin van de week ging het goed maar donderdag wakker met....krentenbaard...voor de 4de keer sinds vorig jaar....:x ...weer dagen thuis en de hele dag alles ontsmetten, wassen en smeren...pfff....altijd die zorgen...zo sneu. Klinkt dus echt als luchtweginfecties bij je zoontje als hij er ook steeds koorts bij heeft. Is hij er erg benauwd bij? Probeer je wel eens bisolvon druppels om het slijm wat op te lossen zodat het sneller weggehoest is? En is een puffertje dan geen optie? Krijgt hij ook vitamine tabletten? Wat voor'n soort hoest is het dan? Moeilijk he? Je zoontje is wel vaak ziek voor zijn leeftijd. Hier was dat voornamelijk tot 3 1/2 dat hij zeker om de 2 maanden koorts kreeg maar dat is nu wel over. Verder wel vaaaaaak verkouden nog en dat al sinds hij 18 maanden is maar goed. Vergeet niet dat dit echt een slechte winter is (geweest) voor ziek zijn. Werkelijk waar iedereen is steeds ziek (nog) dus in dat opzicht...is hij niet de enige. Maar vervelend is het wel. Als je het niet vertrouwd kan je altijd naar de kinderarts.. of bloed laten prikken op ontstekingswaarden oid. Kijken of er niet meer aan de hand is. Geen vit. D tekorten of ijzer oid. Veel beterschap. Volg je gevoel!
Hij kan evengoed intoleraties hebben voor dingen, zonder echt allergisch te zijn. Je hoort hoesten en verkouden ook wel bij intoleratie voor koemelk, dus je zou eens kunnen proberen dit weg te laten. Ook kun je een kuur met probiotica proberen om zijn darmflora wat aan te vullen/gezonder te maken. Daar zit veel van je weerstand tegen ziek worden.
Ik zou echinea force geven om zijn weerstand te verhogen. Zelf goede ervaringen mee (bij mezelf en bij de kinderen).
Nee ik heb niet het idee dat hij er echt benauwd bij is. Hij heeft ook geen slijm, echt is echt een kriebelhoest volgens mij. Hij krijgt vitamine tabletten (Multivitamines) en elke dag minimaal 1 stuks fruit. Ja, het is echt zooooo frustrerend. Het is eigenlijk begonnen toen hij naar de peuterspeelzaal ging (2,5). Toen al wel vaak ziek / verkouden maar het laatste jaar is het echt niet normaal meer. Misschien moet ik idd eens een verwijzing voor een kinderarts vragen. Misschien kan die hem eens helemaal door de molen halen. Iedere keer weer los bloedprikken vind ik ook niks. Hij is panisch voor naalden. Misschien kan een kinderarts 1x prikken voor veel verschillende dingen, dan hoef ik hem niet continue te kwellen.
Oh je had al bloed laten prikken. Lijkt me ook niet fijn voor die kleintjes. Ik durf dat hier niet aan. De huisarts zegt dat het gewoon kan en vaker voorkomt, dat een kind wat vaker ziek is. Maar rond de leeftijd van 5 zou dat wel minder moeten worden. Als het een kriebelhoest is, een droge hoest dan kan het ook astmatisch zijn en dus inderdaad komen van allergie. Dus allergische astma? Of is het echt duidelijk steeds een snotterbel met koorts en dan een week hoesten? Beterschap, misschien moet je het nog even aankijken tot de zomer. Het moet nu toch wel minder worden met de virussen...veel kinderen hebben tegen het einde van een winterseizoen echt een te kort aan vitamine D. Misschien extra tabletjes geven. Ik las namelijk op onze kindermulti vit dat in 1 tablet niet de aanbevolen hoeveelheid vit D. zit. Is ook iets om rekening mee te houden. Maar 2 tabletten per dag met die zoetstoffen vind ik dan niet zo prettig. Mijn kinderen eten ook goed en gevarieerd etc. Maar davitamon heeft ook normale witte Vit. D. tabletjes.
Nee het bloedprikken was idd drama. Meneer was net een klein speenvarkentje, hij schreeuwde de hele HAP bij elkaar. Wij hebben de familie wel erg veel Astma / Cara klachten, maar dat gaat toch ook vaak echt gepaard met benauwdheid? Dat heeft hij dan weer niet. Ook niet vaak echte snottebellen e.d. Het zijn echt de luchtwegen (droge / kriebel hoest). Een dokter kan makkelijk zeggen dat kinderen op deze leeftijd vaak ziek zijn maar ik vind elke (anderhalf)maand een week ziek zijn wel erg veel.
Ja het is heel moeilijk als ze zo vaak ziek zijn, heel zielig voor ze en ook voor papa en mama zorgelijk . Ja misschien is hij toch licht gevoelig voor iets. En is het erger als hij slaapt dus? Bij het liggen? Ik heb zelf ook astma en momenteel lichtjes verkouden en ik voel het meteen kriebelen in mijn longen. Een soort kriebelhoest dus. Met mijn astma medicijnen is het dan snel weg. Je zoontje hoest natuurlijk wel door iets wat irriteert in de bronchiën. Ik zou iets astmatisch wel laten uitsluiten dan als hij verder niet enorm snotterig is en het in de familie zit. Is er iets anders veranderd bij jullie sindsdien? huisdieren?
De hond is er al 9 jaar, dus voor zinn geboorte al. Hier is hij ook met de allergietest op getest maar daar was hij niet allergisch voor. Volgende toch maar weer eens de ha lastig vallen 😎
Hm nou tegenwoordig valt astma en cara onder 1 noemer. Ik heb ook astma zonder benauwdheidsaanvallen. Dus dat kan op zich best. Wel vaak en lang verkouden.. En als er overal virusjes rondwaren.. Komt er bij mij met wat pech een goede longontsteking bij. (Maar lang leve de ontstekingsremmers (pufjes)) Zoals de longarts ooit zei: u bent zo gezond als een vis, een hoestende vis welteverstaan. Inmiddels wel vaker benauwd maar nooit in aanvallen... Altijd heel sluipend en dan merk ik het vaak pas als ik ga sporten/fietsen of om 9 uur compleet gesloopt op de bank stort. (want moe word ik er wel van als alles ongemerkt net even meer inspanning kost dan normaal)