help! zoon wil geen water over hoofd....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door allstar, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    onze zoon van bijna 2,5 is dol op zwemmen, en als hij vanuit een glijbaantje even kopje onder gaat, even schrikken maar geen probleem....
    ook daar is water in gezicht even schrikmoment maar wel oké.... dol op glijbanen enz...

nu komt het.... douchen wil hij niet! ook niet samen....
    in badje... heel leuk! :D
    maaarrrrrr.....moeten er natuurlijk de haren gewassen worden. Nou, voordat we al kunnen beginnen met wassen,stapt meneer uit bad! helemaal overstuur als de shampoo uitgespoeld moet worden :)... gewoon sneu...

iemand ervaring hiermee? tips?

z'n haren moeten toch gewassen worden.

Ook uitleggen dar als hij z'n hoofdje gewoon achterover doet er niks gebeurd en heeft geen zin, helemaal overstuur.... dan wkleine hij afdrogen :(

2. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

11 jul 2013
    181
    0
    0
    Ik heb geen tips maar kan ze ook gebruiken :D

T is alsof je mijn dochter beschrijft. Ze doet precies hetzelfde. Ik lees dus mee!

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hier hielp het door veel samen te doen. Dus samen onder se douche, dl pakt de douchekop en maakt eerst mijn haar nat en ook natuurlijk veel water over mijn gezicht. Lekker samen zitten (of dit samen in bad doen). Ook emmers vullen en over haar heen laten gieten door haarzelf en zo langzaam ook water over gezicht en hoofd laten gieten of met de douchekop door haarzelf of samen. Er iets leuks en gewoons van maken en elke keer weer doen. Ook het niet vermijden maar zeggen: even je haar natmaken, goed je hoofd achterover dan komt niet alles in je gezicht. En dit elke keer weer. Nu staat dl gewoon met hoofd en al zelf onder de douchestraal!

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.109
    113
    Ik had vroeger ook die watervrees. Ik wilde echt niet dat er water in mijn gezicht/ogen kwam. Ik heb lange tijd met een washandje voor mijn ogen mijn haar uitgespoeld en gewoon met het hoofd naar achteren, tot ik een jaar of 9/10 was, misschien is dat een tip

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Hier hetzelfde met een meisje van 3. Zij vind alleen water van het zwembad in haar ogen te spetteren Enzo ook verschrikkelijk en word hysterisch.

Wat wij nu doen is haar de bak laten vullen met water en die mogen wij dan leeg gieten om haar haren uit te spoelen. Ze doet steeds heel weinig dus duurt wel ff maar geen gehuil meer:)

6. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Bij mijn zoontje van 3,5 is dit ook al heel lang een probleem. Maar ik heb een manier gevonden waarop het te doen is. Ik maak zijn haren nat door met een gietertje (zo'n speelgieter die je op het strand gebruikt) heel voorzichtig te sproeien. Zoontje houdt op dat moment een opgevouwen hydrofiel doek voor zijn ogen, zodat het water niet in zijn ogen komt. Bij het haren uitspoelen evenzo. Dit doe ik al ruim een jaar. En sinds kort accepteert hij het als ik met de douchekop zijn haren nat maak en uitspoel! Af en toe moet hij nog wel huilen, maar hij is niet meer in paniek.

7. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Washandje dubbelvouwen en zelf voor de ogen laten vasthouden en goed comminiceren hielp hier.... Een beetje:p

Het is sneu, maar ik had het zelf vroeger ook, ben er overheen gegroeid al hield ik tot mijn achste een washandje voor mijn ogen:D

8. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Wij gebruiken een washandje. Maken die nat, leggen die op zijn haren en knijpen er dan een beetje in. Dan merkt hij eigenlijk alleen de warme washand op zijn hoofd.

edit: Het water moet dan niet over zijn gezicht druipen ;) Die deppen we wel maar het water gutst er niet overheen.

9. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    mijn zoontje had er ook een hekel aan maar het gaat nu steeds beter hij moet er toch echt even doorheen
    is dit misschien iets?

10. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wij kunnen echt niet onder de douche, een druppel in zijn gezicht is al grote paniek. Wij gaan dus altijd in bad. Dan zeep ik zijn haren in en ik spoel ze uit in bad door hem op mijn benen te leggen en zijn hoofdje een beetje achterover in het water. De douchekop komt er dus niet aan te pas.

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Hier ook een probleem maar wat heel goed helpt.

- Samen onder de douche of in bad. En dan laten zien dat jij je haren en gezicht nat maakt met water.
    - Hem je haren en gezicht nat laten maken met een beker water of de doucheslang.
    - Afspreken dat jij het zegt als je begint (niet snel even water op zijn haar) en dat hij stop mag zeggen. Dan ook het water direct stoppen en even later weer opnieuw beginnen (na aankondiging).
    - Een washandje voor de ogen houden.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom moeten de haren gewassen worden? Serieuze vraag want ik zie echt niet in waarom de haren van een peuter jongetje gewassen moeten worden? Met een washandje met badwater worden ze ook schoon hoor, tenzij je naar strand bent geweest of hij onder het spuug zit. M'n zoontje heeft zelfs wat lang haar en dat was ik ook normaal niet met shampoo maar alleen met wat water.

13. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik vind dat zelf toch wel fris, er belandt regelmatig eten, verf of modder in zijn haar en ik gebruik ook gel. Heb het idee dat het anders toch niet goed schoon wordt.

14. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Washandje voor de ogen en met een kopje of ander washandje water erover heen.

Of alleen met een nat washandje de haren wassen.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Toch valt dat echt wel mee, ik was hier dus niet met shampoo. Bij de oudste wel eens in de week ongeveer maar die heeft lange krullen waar we elke dag krullen spul in spuiten. Maar met gewoon water word het echt wel schoon hoor, lekker spelenderwijs en het moeten even loslaten.

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, ik denk dat het zonder shampoo ook wel kan. Het is verder geen drama bij ons hoor, we gebruiken gewoon geen douchekop.

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij tellen altijd. Dan weten ze hoe lang de douche-ellende (haren wassen) duurt.

Douchekop over de haren, 1-2-3, korte pauze (douchekop van het hoofd), douchekop over de haren, 1-2-3, korte pauze, douchekop over de haren, 1-2-3, klaar!
    Intussen houden wij een hand voor zijn oogjes (Finley) en Aiden houdt een washandje voor zijn oogjes.

Werkt hier als een tierelier!

18. misa

misa Niet meer actief

Hier hebben we altijd meer gedoucht dan gebadderd. Dus vanaf baby af aan zijn ze het gewend. We hebben wel even een kort momentje gehad met beiden, maar daar hebben we mee doorgepakt, want het moet (van ons).
    Nu doen we het hoofd naar achteren en dat gaat prima. Voorheen deden we een washandje voor de ogen. Vonden ze prettig en prima.

Tellen vind ik ook een goede tip!

19. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n ding heeft hier in het begin goed geholpen. Mijn dochtertje haar ogen mogen niet nat worden want ze draagt contact lenzen in. Als haar ogen nat worden wil ze ze automatisch de natte druppels wegvegen maar wrijft dan ook haar lenzen eruit en die zinken naar de bodem. :x

Nu heeft ze inmiddels geleerd om naar het plafond te kijken. Had in het begin daar een sticker op geplakt haha. ;) Werkte goed.

Anders misschien duikbril proberen.

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik gebruik maar heeel af en toe shampoo en mijn kids hebben lang haar. Nergens voor nodig. We spoelen uit met een bekertje of met een speelgoedgietertje.
    Douchen hebben we aangewend door waterschoentjes aan te doen, zelf te douche en ze erbij te laten. hun feest, ze gaan zover ze durven. Nu geen probleem en de oudste spoelt zelfs haar eigen haar.

Deel Deze Pagina