Hoe pakken wij het aan? Hij vindt in het veld spelen niet zo leuk maar wil dus graag keepen. Kan zoiets vraag ik me af. En in hoeverre zouden jullie daarin meegaan. Ik weet echt niet wat wij mee moeten.
Gewoon aangeven bij de trainer en leider van het elftal. Onze oudste is ook keeper en wil niks anders (is ook geen goede veldspeler).
Dank voor je reactie! Het kan dus gewoon, dat is mooi. Ik heb sowieso al beloofd dat wij na de vakantie gaan kijken bij de lokale vereniging, maar absoluut geen ervaring mee.
Ik weet niet hoe oud hij is, maar in de jongere jeugd wisselen ze sowieso vaak van keeper. Dus iedereen die een keer wil keepen die staat op doel. Hij speelt dan wel gewoon af en toe als veldspeler, tenzij hij echt de enige is die graag wil keepen natuurlijk.
Hmm okee. De huidige teams zijn natuurlijk net ingedeeld. Ik weet niet of het een grote vereniging is of niet. Als ze meerdere O10/O11 teams hebben zou je natuurlijk kunnen vragen of er een team is waar nog geen keeper is. Daarbij doet een keeper natuurlijk met de training ook gewoon mee met de veldspelers (naast wellicht keeperstraining), ik weet niet of hij dat leuk vindt? Gewoon voetballen.
Dank voor je reactie, ik had al een vermoeden dat het niet zo simpel is Wij gaan dus wel kijken maar zal hem ook voorbereiden dat het mogelijk lastig kan zijn. Volgens mij zijn er meerdere teams ja maar zoals gezegd weinig ervaring met voetbal tot nu toe... Gewoon voetballen vindt hij wel ok maar daar is hij niet zo goed in, zegt ie.
Gelukkig is de training ook bedoeld om beter te worden. Maar inderdaad, als keeper train je over het algemeen ook mee met het team als veldspeler en krijg je daarnaast op een gegeven moment keeperstraining. Ik heb geen ervaring met keepen bij voetbal, wel bij een andere sport (en daar was vrijwel altijd een keeperstekort en waren ze maar wat blij met mensen die vol overtuiging voor keepen kozen ).
Mijn ervaring als speler en jeugdtrainer is dat veel kinderen op die leeftijd nog van alles willen. Dus zowel spelen op allerlei posities als keepen. Maar in sommige teams heb je ook dat er echt niemand op doel wil, of maar 1 kind. Dat is dus even afwachten, maar daar zou je naar kunnen informeren. Ik zou gewoon inderdaad lekker gaan kijken, meetrainen kan vrijwel altijd. En inderdaad, de trainingen zijn om beter te worden.
Bij de teams waar mijn zoontje heeft gespeeld was tot nu toe altijd een tekort aan keepers, dus ik zou het zeker proberen. Echter, aangezien hij nog 2 sporten doet, voetbal is wel een teamsport, dus is het wel de bedoeling dat je er zoveel mogelijk bij bent.
Dit inderdaad. Onze derde zoon is een aantal jaren vaste keeper geweest en dat betekende 2 avonden per week trainen met zijn team, 1 avond keeperstraining en op zaterdagochtend een wedstrijd. Best intensief dus.
Klopt! Zoontje traint ook 3 keer per week en 1 keer per week op zaterdag. En houd er rekening mee hoe hoger des te verder, hij moet volgend jaar 2 uur enkele reis voor 1 wedstrijdje. Gaat vaak niet gelijk natuurlijk, maar wel iets waar je rekening mee moet houden als je voor voetbal kiest.
Naast 2 andere sporten zou het mij wel teveel lijken, ik zou in elk geval niet weten hoe ons zoontje dat zou moeten combineren. Maar wil hij perse alledrie doen dan?
Voetbal is inderdaad best een intensieve sport. Ben stiekem blij dat mijn zoon er niet meer op zit . Maar goed, hij keept nu vaak op school, meerdere malen per week en dat vindt hij wel prima zo.
Ja Het punt is, hij doet andere twee sinds hij 4 jaar oud is en ik zie hem zeker daarin groeien. Het is tot op heden wel de reden geweest om het "keeperscarrière" tegen te houden.
Ik vind dat je al ouder prima een grens kunt stellen hieraan. De jongste wil ook op hockey, naast de twee dingen die ze al doet. Dat gaan we dus niet doen, dan zal ze moeten kiezen, want hockey is al snel twee/drie keer in de week. En dan nog twee keer wat anders en de sporten van haar zus nog, dat is geen doen.
Hij is toch oud genoeg om te begrijpen dat drie verschillende sporten misschien niet zo realistisch is (puur qua tijd?)? Als ouder zijnde zou ik het denk ik echt te veel vinden. Hoeveel tijd nemen de andere sporten in?