Hier ook een grote familie en nou duurt het nog wel even voor dat timo 1 wordt ( nou ja de tijd gaat natuurlijk hard). Maar ik nodig ook gewoon iedereen die close met hem is uit en dat is onze directe familie + een aantal hele goede vrienden komen we toch al gauw aan de 20/25 man. waarvan ongeveer 7 kids van de leeftijd 1t/m6 . Ja het is natuurlijk voor ieder kind anders maar ik weet dat timo dit prima kan hebben hij is gek op aandacht en hij vindt het helemaal niet erg als het ergens druk is. We hebben kerst ook met ongeveer 20 man gevierd ging helemaal prima hij vindt het heerlijk. Dus dat is per kind verschillend ik denk dat je gewoon moet kijken wat bij jullie past en waar je je prettig bij voelt.
Laat ik voorop stellen dat iedereen lekker voor zichzelf moet weten hoe zij de verjaardagen van hun kinderen viert. Maar op het moment dat je meer dan 10 mensen over de vloer krijgt dan doe je dat niet meer voor je kind maar voor jezelf. Niets mis mee maar ik heb er wel een beetje moeite mee dat sommige mensen dit doen uit naam van hun éénjarige kind.. Een kind van één vindt een feestje met papa & mama en de grootouders misschien (en waarschijnlijk voor de meeste kindjes, bijzondere gevallen zijn er altijd) wel leuker dan als er 30 over de vloer komt. Dus.. prima grote bijeenkomsten maar echt, dat doe je niet voor je kind (en hoe is een kind van één 'close' met 30 man? Echt niet, close met papa & mama en de mensen die regelmatig oppassen en verder? Verder is iedereen gewoon speelgoed!)
Wij hebben ook grote familie en we proberen het echt beetje te verdelen over de dag. Op de slaaptijd is er helemaal geen bezoek. Beetje handig plannen. De eerste verjaardag van onze oudste hebben we dat niet gedaan. Hiervan wel geleerd. Overdag een jengelig kind en 's nachts onrustig slapen. De volgende dag ook nog helemaal van de leg laat ik maar zeggen. Nee.....dat doen we dus niet meer.
Is het nou echt zo belangrijk om er een punt van te maken voor wie je die verjaardasg nou geeft? Natuurlijk geef je zo'n verjaardag eigenlijk voor jezelf. Het zal je kind veelal een worst wezen wie er allemaal wel of niet zijn, hij/zij wil gewoon een leuke dag heben, zoals elke andere dag. Voor ouders is het een hele mijlpaal, zo'n eerste verjaardag, wij ouders willen er een byzondere en memorabele dag van maken en het is afhankelijk van hoe we in mekaar zitten of we dat met 6 mensen doen of met 60.
Nee hoor. Het is niet belangrijk (er zijn veel belangrijkere dingen) maar wel eerlijk zijn en dat ben jij! Prima toch?
Maar ze heeft wel gelijk. De eerste verjaardag van je kind vieren doe je altijd voor jezelf. Je kind maalt er echt niet om.
Vind ik ook. Maar TS geeft aan dat ze nu al in de stress zit en niet tegen de drukte kan en haar zoontje ook niet. Dan vraag ik mij echt af waar doe je het dan voor? Volgens mij moet de eerste verjaardag bijzonder en leuk zijn en dat kan ook heel goed in een klein gezelschap.
Ik vind 9 mensen (met mijn man en ik mee dus 11) eigenlijk al (te)veel voor ons meisje maarja kan moeilijk broer 1 wel uitnodigen en broer 2 niet . Wij hebben er dan ook heel bewust voor gekozen om de verjaardag te vieren van 13:00 tot 17:00 zodat Jamila niet volledig uit haar ritme gegooid gaat worden. Verder gaat de Party tent de tuin in zodat het bezoek ook verspreid kan staan, ook hebben we de "regel" dat het Jamila haar dag is en ze dus mag doen wat zij wil en dat is dus niet de hele tijd bij mensen op schoot zitten (omdat zij dat zo leuk vinden) maar gewoon lekker haar eigen ding doen!
Ik zat te denken....volgens mij ga ik niemand uitnodigen. Iedereen die welkom is weet wel dat ie kan komen en degene die niet komt zal het wel niet belangrijk genoeg vinden.
Ben het ermee eens dat je zo'n eerste verjaardag niet zozeer voor je baby houdt, tuurlijk vindt ze de aandacht leuk maar haar maakt het natuurlijk niet zo uit hoeveel mensen er komen. Dus je doet het inderdaad deels voor jezelf maar zeker ook voor degenen die komen! Weet zeker dat iedereen die komt dat doet omdat ze het zelf graag met ons mee willen vieren.