vraag over voeden 's nachts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mama van lieke, Jan 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van lieke

Nov 16, 2006
    12
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje waarvan ik graag zou willen weten hoe anderen dat doen. Ik heb een dochtertje van 4 maanden en het lijkt er soms op dat ze een klein slaapprobleempje heeft. Ze slaapt 's nachts namelijk nooit langer door dan 5 uur aan een stuk (maar vaak is het veel korter). Het lijkt er dan op dat ze honger heeft dus maken we een flesje voor haar maar soms twijfel ik of ik dat wel moet doen omdat ze misschien wel aan een nachtvoeding gaat wennen.

Nu is het zo dat we overdag (tussen 07.00 en 23:00) 5 voedingen(flesvoeding) aanbieden van 200cc. Daar drinkt ze meestal maar 140 a 150 cc van op. Omdat ze dus minder drinkt, denk ik, dat ze 's nachts meer behoefte heeft aan een extra fles.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Het lijkt er soms op dat alle andere baby's van haar leeftijd doorslapen behalve mijn dochterje. Het lijkt mij ook niet goed voor haar zelf omdat ze elke keer korte slaapjes heeft. En voor mij en mijn man is het ook niet echt prettig want wij raken ondertussen ook erg vermoeid.

Groeten,
    Inge

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

En als je haar overdag nou eens 6 flessen geeft, zodat ze meer binnenkrijgt?

3. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

Nov 2, 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Probeer ander een speentje te geven. Misschien slaapt ze dan wel verder.

4. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Ik zou gewoon niks meer geven 's nachts. Alleen even ernaartoe om te troosten, maar anders went ze idd de nachtvoeding niet af. Dan gaat ze vanzelf na een tijdje overdag ook wat beter drinken.. Ik zou gewoon even kijken of er niks aan de hand is en anders gewoon weer weg gaan. Ze moet het toch een keer leren? Ik ken mensen met een tweeling die het ook zielig vonden om ze te laten huilen. Ze zijn nu vijf jaar en komen nog 2 keer per nacht. wordt je ook niet vrolijk van..

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Wij boden op een gegeven moment een beetje water aan 's nachts als ons zoontje wakker werd. We zijn eerst wel even aan het zoeken geweest hoor, met wel/geen voeding geven, laten huilen en dat soort dingen. Toen we een beetje water aan gingen bieden, was het ook goed, hij had gewoon dorst.

Je moet bedenken dat die kleintjes vroeg op 1 oor liggen en soms 14 uur achter elkaar doorslapen. Als ze dan tussendoor wakker worden van de dorst is dat niet zo raar. Wij zetten nu standaard (vanaf een maandje of 5/6) een flesje water in zijn bedje...

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja maar het kindje in kwestie is nog maar 4 maanden :confused:
    Iman kwam ook snachts vaker nog voor voeding toen ze 4 maanden was...

7. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Idd Sweetangel, heb het nog eens nagezocht. Milan kreeg met 4 maanden ook nog een nachtvoeding tussen 2.30 en 4 uur....

8. mama van lieke

Nov 16, 2006
    12
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties! Ik moet er gewoon ook mijn weg in gaan vinden. Fijn om te horen dat andere kindjes ook nog 's nachts komen voor een voeding. De tip van het water neem ik mee, misschien wacht ik daar mee tot ze 5 maanden is (en hopelijk wat meer drinkt).

Overigens hoorde ik ook iemand over de tip om rijstebloem door de laaste voeding te doen. Heeft iemand daar goede ervaringen mee?

Groeten,
    Inge

9. haasje

haasje Lid

Dec 31, 2006
    10
    0
    0
    Hoi,

Ja, rijstebloem is ook een idee. Gewoon drie lepels in de laatste fles. Dat is net even wat zwaarder. MIsschien helpt het!
    Ik geef mijn zoontje ook altijd rijstebloem door zijn laatste fles en daar slaapt hij heerlijk op. Hij is ondertussen wel 10 maanden, maar je mag dit al geven vanaf 4 maanden. Maar goed, ieder kind is weer anders, maar het is zeker het proberen waard!
    Succes!
    Rebekka

10. taatje

taatje Fanatiek lid

Oct 14, 2005
    2,136
    0
    0
    Roosendaal
    Rijstebloem heeft ons geholpen om gijs de nacht door te laten komen! zou het gewoon eens proberen helpt het niet schaad ook niet.

En het advies van 6 flessen vind ik een goeie hebben wij ook gedaan bij gijs !

Gewoon iets minder per fles doen maar wel meer flessen. kan net iets schelen.

11. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    mijn zoontje is morgen 8 weken, en mijn oudste was met 9 weken van de nachtvoeding af. maar hoe we dat gedaan hebben? ik zou het niet meer weten..... hij was trouwens met 5 maanden ook van de 23.00 uur voeding af. en toen deden we nutrix in de fles van 19.00 uur. en dan sliep hij goed door, tot een uur of 7 smorgens.
    dus ik denk dat we nu Colin maar steeds een beetje minder geven snachts.
    ik had gedacht steeds 10cc eraf en dan bij de fles van 19.00 uur en van 23.00 uur een beetje erbij in...
    of moet ik nou gewoon een half flesje geven snachts. wnat volgens mij is het op een gegeven moment geen honger meer maar een gewoontje om zich snachts te melden.
    hij krijgt nu trouwens 6x 160 in 24 uur.
    hij is 5,2 kilo, dus het is eigenlijk een beetje te veel. maar hij vraagt er om.....

12. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

Aug 13, 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Hier werkt het geweldig. Rijstebloem vult lekker. Lucas sliep al wel vrij snel door. Nu krijgt hij om 1800u ongeveer 200cc + scheprijstebloem en dan maken we hem wakker om 2200u voor nog een fles van 200cc met rijstebloem en daarna slaapt hij vaak door tot ongeveer 0730 a 0800u.

Share This Page