Dat is slim flowertje! Hoop dat het werkt!! @lin oh zo, ja die snap ik wel! Alle kindjes zijn daar toch zo anders in he. Ik denk ook wel eens dat die van mij zo veel wilt omdat hij ook erg druk is, heb je ook meer nodig misschien.
hoe was het vannacht gegaan?? is de luchtvochtigheid wel hoog genoeg op de kamer?? mischien heeft hij een droge mond in de nacht. je kunt dan een natte handdoek op de verwarming leggen.
Krijgt hij dan 5 pyjama papjes op een dag? Of nog meer? Dat kan toch niet? Ik zou bijna denken dat hij s nachts buikpijn heeft van zoveel suiker en granen. En eerlijk gezegd kan ik het me voorstellen dat ie niet kan slapen van al die suikerbommen. Misschien een idee om die flessen overdag af te bouwen naar 2 zodat hij meer bijvoeding eet of andere dingen drinkt. En dan als hij s nachtskomt gewone kv aanbieden. Pyjamapap is echt niet bedoeld als alternatief voor melk (structureel)
Ok, heb nu de hele topic gelezen. Je zegt dat je kindje te licht is, en dat je daarom pyjamapapjes goed vindt, want 'er moet gewicht eronder'. - Ten eerste lijkt het me niet de juiste manier. Als mensen extra moeten aankomen/ groeien wordt dit nooit gedaan door ze vol te stoppen met chips en chocola. Pyjamapap is zeg maar de snoep van kunstvoeding; - Daarnaast is een baby van bijna 9 kilo met 9 maanden toch niet te licht? - Heb jij de voeding overlegd met het CB? Op een of ander manier krijg ik de indruk dat je weinig kennis hebt over de kunstvoeding terwijl je een baby hebt dat met kv wordt gevoed. Dit zou ik je als eerste adviseren. Ga hem meten en wegen en kijk hoe de curve zit. Stem af met het cb welke gezonde voedingspatroon bij een baby van 9 maanden past. Wat voor bijvoeding heeft hij nodig, welke soorten voeding, hoe zit het met opvolgmelk en overgang naar gewone melk. Net zoals bijv die forte voeding dat je hebt gehaald. Forte voeding is pure onzin ná 6 maanden. Een baby dat dan nog echt honger heeft naast zijn opvolgmelk (circa 500-800cc voor 9 mnd) kan gewoon meer bijvoeding krijgen. - Ten slotte: aan opvolgmelk (die zit ook in pyjamapapjes) zit een maximuum. Dat is 800cc per 24 uur. Structureel meer geven zorgt voor teveel eiwitten in babylichaam en kan schadelijk zijn voor de nieren.
Wat ik me af vraag, heeft hij wel honger? Het komt namelijk veel vaker voor dat baby;s van die leeftijd heel vaak wakker zijn 's nachts (mijn 9 maander ook) vaak is het geen honger maar verlatingsangst/mamahonger/tandjes, etc. Helpt het niet om hem gewoon bij je in bed te nemen?
Mijn zoontje heeft tot 7,5 maand doorgeslapen s nachts en kreeg toen borstvoeding. Korte tijd nadat ik was gestopt sliep hij s nachts niet meer. Om de haverklap wakker. Was niet stil te krijgen, alleen maar met een fles melk. Soms wel elke 2 uur een fles erin, van de gekke natuurlijk. Dit heeft 4 maanden geduurd en ik dacht af en toe dat ik gek werk, constant wakker s nachts, daar wordt je niet vrolijk van. Nu is hij bijna 1 jaar en sinds een week slaapt hij s nachts door. Ik denk dat hij troost zoekt s nachts. Heeft hij geen speen of knuffel? Anders doek met jouw geur eraan in zijn bedje leggen. En verder kan ik alleen maar zeggen: hou vol, er komt ooit een eind aan. Sterkte, het is pittig Anja
Ben het met de meeste andere reacties eens: - Pyamapapjes bevatten erg veel suiker en granen, daar gaan de darmpjes flink van werken en kan het zeker de oorzaak zijn van het niet slapen. - Als ik de gewichten bekijken is hij toch helemaal niet te licht?? - Wil hij niet meer avondeten dan een half potje?? Je kunt hem misschien al wat meer met de pot mee laten eten en dan zoveel hij wil?? - Biedt hem overdag (en misschien dan ook wel 'snachts) wat anders aan dan alleen de melk, bv water/thee. - Heeft hij het warm genoeg 's nachts? Hier gaat ze dan ook spoken 's nachts en voordat je er eens achter bent... (van die natte handdoek op de verwarming klinkt overigens ook goed!) - Misschien wel goed om er een bepaalde structuur/ schema in aan te brengen, geeft hem misschien ook wat meer duidelijkheid en weet je zeker dat hij iedere dag voldoende eten binnen krijgt (melk/bijvoeding) Het zal niet meevallen... Heel veel succes ermee!