Hoi allemaal, Hopelijk kan iemand mij helpen (of iig meedenken). Onze tweeling is inmiddels ruim 3 maanden oud. Ik ben een beetje aan het stoeien met het dagritme... We zitten vast aan een voeding rond 04u30/05u 's nachts. Dat is het tijdstip dat mijn man eruit gaat om te werken. Voorlopig willen we dat tijdstip dus vasthouden, zodat we die voeding samen kunnen doen. Momenteel hebben we het volgende schema: 05:00 08:30 12:30 16:00 19:00 23:30 Elke fles krijgen ze 120+4. De ene baby heeft aan 6x 120+4 genoeg en redt 23:30 - 05:00 net aan, de andere baby redt dat stuk slapen met gemak en zou wel grotere flessen aankunnen, en dus naar 5 flessen kunnen gaan. Wie denkt mee in een schema (5 flessen) waarbij 04u30/05u vast staat? Alvast bedankt!
Kun je niet eens kijken wat de baby doet als haar/hem zelf laat reguleren? Hier laat a er soms wel 5u tussen overdag. Ze is bv s ochtends minder hongerig dan 's middags en 's avonds. Ze drinkt in de ochtend vaak dr 120 niet op terwijl ze in de avond vaak wel meer wil. Je zou dan bv uitkomen op 5u 9u 13u 18u 22u Afhankelijk van wanneer er meer honger is en er een langer dutje gedaan wordt.
Wij hebben een tweeling van inmiddels 6 maanden en rond de 3 maanden hadden we totaal geen ritme. Dat begint nu pas een beetje te komen. We gingen ook pas over naar een fles minder als ze daar allebei klaar voor waren. Zodat we ze tegelijk konden voeden. Dus waarschijnlijk heb je hier niet zoveel aan, maar zo doen wij het met de tweeling
Kijk als je echt wilt kan je ze in ritme duwen. Vaste tijden, rekken voor voeden, goed letten op slaap signalen. Dan zou je ze om de 4 uur kunnen voeden. Maar dan kom je voor nu uit op: 5 uur 9 uur 13 uur 17 uur 21 uur 01 uur En dan is het hopen dat de fles van 1 uur er snel af kan. Eventueel dan over een maan van de fles van 21 uur een papfles maken. Dat werkt bij de 1 wel en bij de ander niet. Bij mijn dochter waren alle voedingen een uurtje later. En met 20 weken liet ze de nachtvoeding vallen.