Wanneer worden ze nou bruin :D

Discussion in 'Baby en dreumes' started by snoepje84, Apr 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Dag dames

Zo mijn zoontje heeft ogen van een kameleon dan zijn ze super donker, dan groen, dan lichtgrijs met groen en dan ineens lichtbruin. Man heeft donkerbruine ogen en ik hazel/lichtbruine ogen in t zonlicht zelfs met een gele gloedje.

Mijn zoon is geboren met hele donker grijze ogen en in de loop van de weken werden ze grijs en nu heeft ie grijs/groen en om de pupil bruin. Ik dacht altijd omdat wij beiden dus bruin hebben die kleur dominant is dus dan zou je haast denken dat hij nu met alweer bijna 6 maanden bruine ogen zou hebben. Maar niks van waar ze zijn gewoon nog licht.. denken jullie dat ze nog bruin zullen worden? (Foto's) stel je voor dat t toch zo blijft zou ik eigenlijk niet weten van wie hij die lichte kijkers heeft. Bij mijn vaders kant hebben we hier en daar wel tantes en nichtjes met lichte ogen groen, blauw.. en bij me moeders kant komt groen wel voor maar de link is zo groot zou niet weten dat hij t van de familie zou kunnen hebben. Mijn schoonfamilie hebben allemaal donkere kijkers O_O

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik denk wel dat het nog komt, als ik het zo zie. Ik vind ze al behoorlijk donker.
    Mijn oudste heeft tot ruim twee grijs/blauwe ogen gehad, maar langzaamaan kwam er toch steeds meer bruin. Nu zijn ze bruin, met een soort van bruin/groen.
    Mijn middelste wordt over twee weken 2 en die van haar zijn ook nog steeds grijs. Maar als je goed kijkt zie je in het midden iets van crème-igs. Zullen ook wel bruin worden, want net al bij jou is de hele familie hier donker.

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Mijn jongste is bijna 10 maanden en sinds een week of 3 worden zijn ogen steeds lichter. Zijn ogen waren al die tijd donkerblauw. Zijn oudere broer had al met een maand of 4 hele lichte blauw/grijze ogen. Mijn vriend en ik hebben allebei lichte ogen.

Ik denk dat het bij jouw kindje dus nog wel zal komen!

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Oei wat een mooie ogen! Ik zou graag met hem ruilen ;). Ik denk dat ze inderdaad nog wel bruin zouden kunnen worden. De kleur van ogen kan nog best lang door veranderen.

5. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Die gaan wel bruin worden, vind ze nu al heel donker om eerlijk te zijn.

6. snoepje84

Bedankt hihi!

T gekke is dat ze in te zonlicht echt super licht zijn echt een heel aparte mintgroene kleur. Dan denk ik oehhhhh blijf aub zo hahaha maar zodra die in de schaduw staat of thuis zijn ze weer donker en heel soms grijs gewoon. Ben benieuwd. Kreeg van de ka van het cb te horen dat ze met 6 maanden definitief hun kleur krijgen maar als ik zo de reacties lees mogen ze nog wat bij scholen daar haha

7. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Bij onze oudste heeft het tot 3 jaar geduurd voordat de kleur definitief was, ze zijn nu fel groen met een gele rand om de iris. Heel apart. De jongste heeft nu nog knalblauwe ogen, maar dat had de oudste toen ook nog. Ik heb donkerbruine ogen en mijn man lichtblauw. Ik vrees dat ze geen van beiden mijn kleur krijgen.

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Volgens mij is dit idee redelijk achterhaalt. Je ogen veranderen gedurende je hele leven nog een beetje van kleur. Ze worden over de jaren heen namelijk steeds lichter en lichter. Let er maar eens op hoe weinig blanke bejaarden echt donkere ogen hebben. Hoe meer je je ogen blootstelt aan de zon, hoe sneller dit proces gaat. Als ik naar mezelf kijk, heb ik nu (helaas :() veel lichtere ogen dan bijvoorbeeld in mn studententijd.

9. snoepje84

oh maar volgens mij is dat niet waar meid want het Internet en deskundigen beweren anders. Als je juist je huid en ogen vaak blootstelt aan zonlicht maak je meer melanine (pigment) aan waardoor je juist donkerder kleur ogen krijgt. Blanke baby's met bv blond haar worden in de loop van de jaren qua huid en haar donkerder. Ik heb t vaak genoeg gezien in de omgeving. En dat bejaarden lichtere ogen krijgen is omdat ze naarmate ze ouder worden ze weinig melanine aanmaken en hun haar wordt grijzer (kleurloos) en ogen worden lichter ;)

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Mijn oudste heeft alle kleufenogen gehad die je maar kan krijgen. Begonnen met bruin, daarna blauw, toen kwam groen en grijs en toen ze 3 was bleven ze de kleur die ze nu zijn. En wat dat is? Geen idee.. Groen/grijs met bruine veegjes.. Net als mij eigenlijk al zijn die van mij net iets blauwer en donkerder.

Jongste is 2 maanden en die heeft donkere ogen met een grijze waas.. ben benieuwd.

Beide zijn half antiliaans... vader(s) donkere ogen..

Ik denk bij je zoontje wel dat ze donker blijven, maar je weet maar nooit!!

Share This Page