Help, zoontje heeft buikpijn en poepen lukt niet.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mommy12, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    #1 mommy12, 22 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2014
    Mijn zoontje heeft buikpijn en net probeerde die een paar keer te poepen lukt hem niet. Vind het zo zielig. Wat te eten geven

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hoe oud is je kindje?
    Als je kindje al hapjes eet kun je wat laxerende dingen geven. Of beetje olijfolie door t eten.
    Bij mijn zoon hielp t vaak ( toen hij paar maanden oud was) om de thermometer in de vaseline te dopen en dan te doen alsof ik hem ging temperaturen en dan de thermometer wat te bewegen (zachtjes!!) Dat prikkelde zn darmen waardoor er soms ontlasting kwam.
    Heeft je kindje er echt last van? Iets nieuws gegeten? Minder als anders gedronken?

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    appels (geraspt) en pruimen helpen. bananen en rauwe wortels vermijden. als het niet over gaat is laxulose siroop een evt oplossing. hier maanden mee zitten etteren en nog steeds heeft ze snel verstopping met alle gilpartijen erbij :(

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Appelsap werkt hier altijd goed.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Roosvicee laxo.

6. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ik weet niet hoe oud je zoontje is maar mijn zoontje had precies hetzelfde. Hij is 2.5 dus kan het al aangeven, het deed n zo'n pijn dat ie schreeuwde "nee poepie mag niet komen". Het was zo sneu. Hij kreeg er gewoon zweetaanvallen van. Nu heeft ie 1x een klysma gehad en voor de rest geven we 2x per dag forlax junior. Nu gaat het weer helemaal goed. Geen angst meer en geen pijn!

7. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    hij is 2. thanks zal gelijk dalijk even aan me schoonmoeder doorgeven want die past op hem . en gelijk even jullie advies volgen , vind het super zielig

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Veel fruit zoals kiwi en sinaasappel. Veel vocht geven om te drinken.
    En lepel olijfolie werkt ook goed, maar is lastig om een peuter dat te laten slikken

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Als het eenmalig is, zou ik eventueel eens een glycerine suppo (zetpil) proberen. Heb dit 2x bij de kinderen gedaan, ze waren beide een paar weken oud. Voor de luier dicht zat, zat de luier al vol :)

Als het vaker voorkomt, zou ik de tips hierboven nemen. Vers sinaasappelsap, kiwi, peer, ...

10. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    zetpil mag dat dan . ik ga eerst proberen fruit en water veel

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Is geen echte zetpil, maar echt om de stoelgang te stimuleren. Is ook geen geneesmiddel, kan geen kwaad want mag bij hele jonge baby's gebruikt worden. Denk dat ze thuis 3-4 weken waren toen ze er allebei 1 gehad hadden.

Even opgezocht op internet: Glycerine suppo's gaan inwerken op de darmen en deze aanzetten tot werken waardoor de stoelgang kan worden uitgedreven.
    Bij correct gebruik volgens de bijsluiter gaat het binnen de 5 tot 30 minuten werken.
    Niet bedoeld voor dagelijks gebruik.

Daarmee dat ik schreef, als het eenmalig is dat hij zo'n last heeft, kan je dit doen.

12. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    thanks! . is toch niet super erg wat hij heeft verstopping want dit krijgen kinderen toch vaker . hij huilt niet maar hij laat wel scheetjes en dan probeert hij het maar lukt hem echt gewoon niet!

13. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    soms is zijn poep echt keihard als steen , lijkt me echt pijnlijk

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja lijkt me idd erg pijnlijk. Maar soms kan je er niks aan doen he... Zoonlief kan ik banaan, appel, wortel,... op 1 dag geven en nog heeft hij geen harde stoelgang. Dochter daarentegen moet ik dan weer zien dat ze genoeg laxerende dingen krijgt zoals sinaasappel, peer ed want anders krijgt zij ook zo'n harde stoelgang.

Anders proberen om regelmatig een glaasje versgeperste sinaasappel aan te bieden? Of eventueel op volkoren brood overgaan, dat hij meer vezels binnen heeft?

15. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Yesss hij had in de middag gepoept zei me schoonmoeder!

16. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Of een beetje lactulose geven. Kun je gewoon bij de drogist halen. M'n jongste dochter was ook heel snel verstopt. Net iets minder drinken of ander eten en ze ging al moeilijker poepen. Ik heb daarom altijd een flesje lactulose bij me voor de zekerheid

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Volgens mij had mijn moeder dat vroeger al voor ons, lactulose. Werkt idd ook goed.

Mommy: Fijn dat hij er van af is. Kan soms opluchten :)

Deel Deze Pagina