Omdat ik het hem heb zien doen, maar dan is het al te laat hè! En omdat hij wel weet dat het fout was omdat ie zonder gemopper naar zijn kamer ging. En nu poeslief is... Hij zegt trouwens dat ie niet weet waarom hij het gedaan heeft. Waarom als ik vraag hoe ik hier mee om moet gaan, krijg ik commentaar dat we die tent hadden moeten opruimen? Dat weet ik zelf ook wel.
Wij zijn hiervoor verzekerd.... Je kan de verzekering bellen? Vaak is er wel een bedrag aan eigen risico. Weet je wel zeker dat hij t gedaan heeft? En niet gescheurd door de zware sneeuw?
Je krijgt ook antwoord op je vraag...hoe je met je zoontje om moet gaan...daar reageer je verder niet op.
Tjonge jonge, kinderen maken wel eens wat stuk. Wat wil je dan? Boos blijven? Van zijn kinderbijslag en nieuw zeil laten betalen? Is dit het eerste wat hij sloopt? Jij bent boos hij zegt sorry, klaar. Succes ermee, hoop dat je het snel kan vergeten.
Als het aan mijn vriend ligt zou hij de rest van de dag op zijn kamer blijven, dit gaat mij te ver, ik heb met hem gepraat erover en nu is het verder dus klaar.
Balen, de verzekering zal dit ook niet zo snel dekken vrees ik. Ik zou doen wat jij hebt gedaan....naar z'n kamer sturen (is natuurlijk alleen een straf als hij daar een gruwelijke hekel aan heeft) en ik zou tot het weekend geen tv/iPad/computer en dat soort zaken doen. Wederom alleen effectief natuurlijk als hij dit normaliter geweldig vindt om te spelen. Maar verder niet mokken meer naar hem toe, of erover blijven 'zeiken' als z'n spijt oprecht was tenminste. Of die tent wel of niet opgeborgen had 'moeten' zijn doet er natuurlijk niet toe. Een kind heeft met z'n tengels geen dingen moedwillig te mollen....
eigenlijk snap ik ook heel het doel van het topic niet. je kan toch zelf ook wel een passende straf verzinnen? ( heb je gedaan ook en prima) of het nou duur of goedkoop is wat ie stukmaakt. dat snapt zon kereltje van 4 toch nog niet? als er hier iemand van iets van 5 euro stuk maakt moedwillig krijgt ie dezelfde straf als dat ie een vaas van 100 euro kapot gooit.
Hij heeft helemaal geen benul van geld natuurlijk Heel eerlijk...het is natuurlijk een beetje je eigen schuld. Hij is een kind en jij moet hem in de gaten houden. Kinderen slopen dingen... bedoelt of onbedoeld. Het is voor jou gewoon heel erg jammer omdat het zo duur is . Daar heb je dus nu ook weer van geleerd. Maar...het is maar spul... uiteindelijk niet belangrijk dus.
Nee dat vraag je idd niet, maar ik merk het wel (terecht) op. Wil je weten waarom, of ben je er inmiddels klaar mee? Omdat dit soort zomertenten niet tegen deze weersomstandigheden kunnen. Er is dan niet veel voor nodig om het materiaal stuk te krijgen. Kan ook zomaar zijn dat de tent door de wind al is stukgegaan. Heb je het zien gebeuren?
Ik had hem eerst vertelt waarom ik boos ben. Daarna had ik gezegd dat hij naar zijn kamer moest en moest nadenken waarom hij het heeft gedaan en zodra ik hem kom halen ik een antwoord en een excuus wil. Daarna had ik hem verteld dat het niet lief was, maar dat iedereen wel eens een rare bui heeft en dat het na een excuus voorbij is. Afhankelijk van de leeftijd had ik hem mee laten zoeken naar een oplossing, als ik er even vanuit ga dat het ding niet meer te maken is. Dus er zit een scheur in. Wat kunnen we doen om hem te maken? een stuk eroverheen plakken? Goed idee, doen we! Dat dat ding daarna toch niet goed meer is en weg moet, het zij zo. Maar hij moet wel weten dat iets stuk is en gemaakt moet worden, je kan het er niet bij laten zitten. Maar ik weet niet of jouw zoon dat al snapt natuurlijk. Geen ervaring met kleuters
Volgende keer gewoon dat stukje maar achterwege laten als je daar geen commentaar op wilt. Nu lijkt het net of je een heel kort lontje hebt. Over het straffen van je zoontje geef ik geen mening. Ik ken jou niet, ik ken je zoontje ook niet, dus geen mening.
ik heb het hem zien doen dus ja ik weet zeker dat hij het gedaan heeft, en het is niet 1 scheur maar meerdere. Maarja ik kan het idd niet terug draaien.
Maar heeft de waarde er dan zoveel mee te maken? Of het nu een glas is wat hij over tafel gooid of iets per ongeluk sloopt. Ik ben dan bozer over het glas dan bijvoorbeeld wat hier het geval was: de gigantische deuk in onze auto omdat hij zeer onbenullig zijn fiets er tegen aan liet vallen. Dat glas was 2 euro de auto 860 euro. Om de auto was ik niet eens boos het ging niet bewust/express dat glas was hij mee aan het donderen
Je hebt het hem zien doen meerdere schuren. Had hij een schaar! Sorry is voor nu genoeg kids van deze leeftijd snappen oorzaak gevolg nog niet voldoende. Waarschijnlijk was hij nieuwsgierig. Geen tv en pad is te streng in mijn ogen hij is geen 14 zoals de mijne. Die dat veel beter zou moeten snappen. Mits er kaarsen op tafel staan stiften van zusje laten smelten. Dop. ... heeft zusje nieuwe stiften moeten geven. En hij moet maand mee overal naar toe. Dan naar niet alleen thuis blijven als kleine kinderen. Hoe oud ze ook zijn soms kun je zelfs merken waarom pubers nog niet volwassen zijn...
Als het zo´n dure tent is, moet je echt zuiniger met je spullen zijn en deze opruimen. Nu is het je zoontje geweest, voor hetzelfde geld was hij gewoon helemaal naar de gallemiezen gewaaid door de storm de afgelopen dagen. Of door ls je er echt zo´n waarde aan hecht, had je hem op moeten ruimen. Dat is ook wat de meeste hier bedoelen. Een kind van 4,5 heeft trouwens geen enkel benul van waarde van spullen. Dat zou echt heel knap zijn. Voor hem was het waarschijnlijk een tof scheurgeluid of de verbazing van zijn eigen krachten... echt kwalijk kun je het hem ook niet eens nemen. Wat het natuurlijk niet minder stout of erg maakt. Geen idee eigenlijk of de verzekering dit dekt. Mijn verzekering dekt geen losse dingen in de tuin. Alleen maar de vaste dingen (schutting etc).